شکایت نماینده اورامانات از رئیس جمهور / کولبران در مرزهای اورامانات، به امرار معاش می پردازند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295500|16:18 - 1395/10/08
نسخه چاپی
شکایت نماینده اورامانات از رئیس جمهور / کولبران در مرزهای اورامانات، به امرار معاش می پردازند
شهاب نادری اظهار کرد:بابت بی توجهی دولت به مشکلات مرزهای استان کرمانشاه و مرز شیخ صله و موضوع کولبران، بنا به ماده 236 از رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کردم.

به گزارشهزار ماسوله، نماینده مردم شهرستان های پاوه،جوانرود،ثلاث باباجانی،روانسر در مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با خبرنگار پارلمانی کردپرس با اشاره به مشکلات مرزهای استان کرمانشاه و بی توجهی مسئولین امر گفت:جدیدا به رئیس جمهور و وزیر کشور در خصوص مرزهای استان کرمانشاه و بخصوص مرز شیخ صله تذکراتی دادم و با استناد به ماده 236 قانون اساسی از شخص رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کردم.

 

وی ادامه داد:دغدغه مردم مشکل مرز و ساماندهی مرزها است.مشکلات انقدر درمرزها به وجود آمده که لازم شد به رئیس جمهور تذکر دهم.

 

وی تصریح کرد:بنده به خط آخر رسیدم و از بیشترین اختیارم که ماده 236 است استفاده نمودم و از رئیس جمهور دراین خصوص شکایت کردم.

 

نادری با ابراز تاسف از مرگ جوانان کولبر در مرز اورامانات اذعان کرد:یک هفته پیش جوانی از منطقه اورامانات که در مرز مشغول کار کولبری بود توسط گلوله نیروهای مرزبانی جان باخت.این یک جوان 27 ساله ای بود که برای کسب روزی خود مشغول کولبری بود.

 

وی افزود:دو روز گذشته که بخاطر دلجویی از خانواده این جوان از مرز بر می گشتم مردم از این مسئله بسیار ناراحت بودند.

 

وی در خصوص مرگ این جوان توضیح داد:جانباخته هیچ گونه کالای قاچاقی همراه خود نداشته و حتی تسلیم شده و حین تسلیم شدن به او شلیک شده است.

 

نماینده اورامانات با گلایه از روش برخورد با کولبران خاطر نشان کرد:قانون شلیک در مرز را هم به ماموران آموزش ندادند و اکثر تیرها به سر وسینه کولبران نگون بخت برخورد می کند.

 

وی تاکید کرد:بنده از این موضوع بسیار ناراحتم و نه رئیس جمهور و نه وزیر کشور اقدامی انجام نداده اند و مرز برای ما تبدیل به دردسر شده است.

 

نادری در پاسخ به این سوال که برای مرزها چه اقداماتی باید انجام شود،گفت:ساماندهی یعنی این که مرز را رسمی کنند و مشخص شود که چه فعالیتی باید در انجا انجام شود.

 

وی یادآور شد:نباید به بهانه های امنیتی جلوی کار قانونی و امرار معاش مردم را گرفت و بخاطر بی توجهی مسئولین امر ،بوده که در روزهای گذشته دو جوان بر اثر شلیک ماموران مرزبانی در این منطقه فوت کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد