دکتر حاتمی مطرح کرد:

بیماری آنفولانزای مرغی در شهرستان پاوه مشاهده نشده است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295509|22:36 - 1395/10/11
نسخه چاپی
بیماری آنفولانزای مرغی در شهرستان پاوه مشاهده نشده است
رئیس دامپزشکی شهرستان پاوه گفت: خوشبختانه بیماری آنفولانزای مرغی در شهرستان پاوه مشاهده نشده است .

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پاوه در خصوص بیماری آنفولانزای مرغی در شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیماری در شهرستان پاوه مشاهده نشده است و در سطح استان تحت کنترل است و مردم از این جهت نگران نباشند، زیرا طیور صنعتی استان درگیر این بیماری نشده اند.

 

دکتر ارسلان حاتمی گفت: با توجه به وقوع موارد بیماری و تلفات در پرندگان وحشی مهاجر در اثر آلودگی با ویروس جدید صید، شکار و عرضه این دسته از پرندگان ممنوع است.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به رفتار ویروس در این بیماری، جلوگیری از گسترش آن در واحدهای صنعتی مستلزم رعایت دقیق ضوابط امنیت زیستی از مبدأ ورودی هریک از سالن های واحدهای پرورش طیور از سوی پرورش دهندگان محترم خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه یکی از راههای انتشار بیماری در روستاها نیز عرضه طیور زنده می باشد از هموطنان تقاضا می شود، جدا از خرید هرگونه طیور بومی خودداری نمایند.

 

دکتر حاتمی افزود: به روستائیان محترم توصیه می شود نسبت به محصور نمودن طیور خود به منظور قطع ارتباط طیور اهلی با وحشی اقدام فرمایند و از عموم مردم هم درخواست می شود، در صورت مواجهه با هرگونه تلفات غیرعادی ضمن گزارش بیماری به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی از دفن و یا امحاء لاشه های طیور تلف شده جدا خودداری فرمایند.

 

 

وی در پایان با بیان اینکه روستاییان در معرض خطر این بیماری قرار دارند و با افزایش سطح آگاهی آنها می توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد گفت: آموزش دهیاران و اعضای شورای روستا در این رابطه و چگونگی مقابله با آن ، موجب ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به این بیماری می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد