برگزاری جلسه پیگیری معضل سیستم نوبت گیری کلینیک تخصصی پاوه در سپاه ناحیه این شهرستان

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295513|01:20 - 1395/10/13
نسخه چاپی
برگزاری جلسه پیگیری معضل سیستم نوبت گیری کلینیک تخصصی پاوه در سپاه ناحیه این شهرستان
جلسه پیگیری معضل سیستم نوبت گیری کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه در سپاه ناحیه این شهرستان با حضور برخی از مسئولین برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، جلسه شورای قشر بسیج با موضوع پیگیری معضل سیستم نوبت گیری کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه در سپاه ناحیه این شهرستان با حضور برخی از مسئولین برگزار شد.

 

در این نشست ابتدافرمانده سپاه ناحیه پاوهدر سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: یکی از کارگروههای شورای قشر بسیج ما متشکل از کارگروه سلامت است که موضوعاتی را که مربوط به سلامت عموم مردم است را پیگیری می کند.

 

وی با تشریح اهداف نشست و وظیفه کارگروه های مختلف شورای قشر  از جمله کارگروه سلامت اظهار داشت: موضوع کلنیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه و بررسی مشکلات آن از جمله اهداف این نشست است .

 

سرهنگ سعید بهشتی راد با اشاره به مشکلات این کلنیک و نارضایتی شهروندان در این باره گفت : نوبت گیری در کلینیک تخصصی پاوه به عنوان مشکل و معضلی برای شهروندان و مردم تبدیل شده است به طوری که نارضایتی هایی را برای مردم به وجود آورده بود.

 

وی افزود: افرادی باید در زمان آغازین روز ، اقدام به نوبت گیری در کلینیک بیمارستان قدس پاوه می کردند که گاها این نوبت گیری های در شب روز قبل انجام می گرفت و عملا برای کسانی که از روستاهای اطراف با توجه به بعد مسافت به این کلینیک مراجعه می کردند با مشکلات متعددی را به وجود آورده بود.

 

سرهنگ بهشتی راد تصریح کرد: ارائه راهکارهای مناسب و تبادل نظر در این نشست می تواند راهگشای حل مشکلات کلینک تخصصی بیمارستان قدس پاوه شود.و هدف از این جلسه را نیز در همین موضوع دانست.

 

وی در پایان نیز با بیان اینکه در کلینیک بیمارستان قدس پاوه متخصصانی جهت مداوای مردم حضور دارند گفت: گاها برخی از بیماران نیاز به مراجعه به پزشک متخصص ندارد و یا بیماری  آنها جزئی،است و لذا حضور یک پزشک عمومی در این کلینیک را برای کاهش  حجم کاری پزشکان متخصص لازم و ضروری است.

 

در ادامهسرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوهنیز ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهی ناحیه پاوه در پیگیری این مشکلات اظهار داشت: با احداث کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه ، ما اقدام به حذف هزینه های سنگین ویزیت پزشکان نمودیم و به همین جهت شاهد حضور و تجمع زیاد مردم شهرستان، با توجه به تعرفه پایین آن شدیم.

 

صبور حسینی افزود: در این راستا بیمارانی که دارای بیماری جزئی می بودند و نیاز به مراجعه به مطب خصوصی نداشتند، اکنون با در نظر گرفتن این تعرفه پایین به این کلینیک مراجعه می کنند.

 

وی گفت: این کلینیک هم با داشتن نیروهای متخصص داخلی، جراحی، قلب، رادیولوژی و سونوگرافی ، زنان و اطفال و كارشناسان مجرب و كارآزموده، هز زمان آماده ارائه هر نوع خدمات به همشهریان گرامی را داشته است.

 

حسینی ادامه داد: در راستای توسعه کلینیک تخصصی پاوه، هم اعتباری هم بالغ بر یک ملیارد و 900 میلیون تومان در جنب بیمارستان مصوب شده است که احداث اولیه آن نیز آغاز شده است.

 

وی تصریح کرد: ان شالله با احداث این کلینیک بسیاری مشکلات ما از لحاظ کمبود فضا هم مرتفع خواهد شد.

 

صبور حسینی گفت: برای سیستم نوبت دهی کارهای زیادی شده است و پس از آنکه مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و نهایتا اکنون ویزیت را به صورات روزانه تبدیل کردیم که بیمار در همان روز اقدام به نوبت و با مراجعه به پزشک، ویزیت می گردد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاوه خاطر نشان ساخت: ما قصد داریم نوبت گیری را به صورت تلفن گویا و یا الکترونیکی برای بیماران فراهم نماییم اما این مشکلات را هم به صورت مقطعی می تواند برطرف نماید.

 

وی با اشاره به تعداد زیاد مراجعه مردم در طول یک ماه گفت: بسیاری از مراجعین ما با در نظر گرفتن تعرفه پایین ویزیت درمان، که نیازی به مراجعه به حتی پزشک عمومی نداشته باشد، اما با نوبت گیری و مراجعه به پزشکان متخصص عملا نوبتی از بیماری را که نیاز مبرم به مراجعه پزشک متخصص دارد، می گیرند و با این روند هر روز این مشکلات به کلینیک ما افزوده می شود.

 

حسینی گفت: نیاز است که مردم ما در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.

 

در ادامهبخشدار مرکزی شهرستان پاوهنیز در سخنانی اظهار داشت: به صورت واقع بینانه این مشکلات در همه جا وجود دارد و پیگیری این مشکلات هم برای عموم مردم از ضروریات است.

 

هوشیار عبدالله زاده افزود: کاهش هزینه ویزیت درمان و نبود پزشک متخصص در سطح شهر از مواردی است که تجمع مردم را در کلینیک به همراه داشته است.

 

وی حضور پزشک مشاور در کلینیک را از ضروریات خواند و گفت: شهروندان می توانند قبل از مراجعه به پزشک متخصص، به پزشک مشاور جهت بررسی بیماری بیمار،مراجعه کنند و در صورت تشخیص بیماری ، وی را به متخصص معرفی نماید و در صورتی که بیماری ساده باشد آن را به پزشک عمومی معرفی کند.


عبدالله زاده با بیان اینکه اصلاح سیستم نوبت گیری این کلینیک نیز از موارد مهم است گفت: کمبود فضا در کلینیک هم باعث شده است که تعداد مراجعین به پزشک زیاد جلوه نماید هر چند اگر این تعداد افراد را در مراجعه به پزشکان متخصص تقسیم کنند، همان مراجعین طبیعی به یک پزشک را نشان می دهد.

 

وی خواستار پیگیری تکمیل پروژه بیمارستان جدید پاوه از طریق نماینده اورامانات در مجلس شد و گفت: قطعا بیمارستان جدید با فضایی گسترده و امکانات جدید، می تواند بسیاری از مشکلات فعلی مردم را مرتفع نماید.

 

در ادامه هریک از حاضرین در جلسه نیز به ارائه نظرات خود در خصوص مشکلات و راهکارهای برون رفت از جمله توسعه مکان کلنیک ، ساماندهی سیستم نوبت دهی ، استفاده از مشاور و پزشک عمومی ، پیگیری تکمیل بیمارستان جدید ، احداث کلنیک تخصصی جدید ، تکریم ارباب رجوع و... این مشکلات پرداختند.

 

در پایانسرهنگ ارسلان سلطان قلی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه پاوهبا جمع بندی کلیه پیشنهادات و راهکارها مصوبات نشست را اعلام کرد و گفت : از مسئولان شبکه بهداشت و درمان پاوه خواستاریم تا نسبت به اجرایی نمودن این راهکارها در صورت صلاحدید و مناسب بودن اقدام کنند.

 

گفتنی است در پایان نشست طی حکمی سرهنگ پاسدار بازنشسته محمد ناجی محی الدین زاده به عنوان رئیس مجمع بسیج شهرستان پاوه منصوب شد.

 

گفتنی است که سایت خبری تحلیلی هزارماسوله گزارشی را نیز در این خصوص مبنی بر معضلی به نام گرفتن نوبت در کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه در آذر ماه سال جاری انتشار داده است. (اینجا بخوانید)

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد