در نشست شورای اداری در پاوه؛

ماموستا قادری:مشکل اصلی ما، آب شرب شهر پاوه است/آثار سفر ريس جمهور، معاون اول ریيس جمهور و وزیر نیرو را در شهرستان نديديم

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295524|21:17 - 1395/10/16
نسخه چاپی
ماموستا قادری:مشکل اصلی ما، آب شرب شهر پاوه است/آثار سفر ريس جمهور، معاون اول ریيس جمهور و وزیر نیرو را در شهرستان نديديم
امام جمعه پاوه با بیان اینکه مردم این شهرستان پیرو نظام بوده اند و خواهند بود گفت: مشکل ما اکنون آب شرب شهر پاوه است که انتظار داریم با تخصیص بودجه، این مشکل را به هر شیوه ممکن مرتفع نمایید.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در جلسه شورای اداری پاوه که امروز در سالن جلسات فرمانداری و با حضور برخی از مدیران ارشد وزارت نیرو، تنی چند از مدیران کل استان و برخی از مسئولین اداری شهرستان برگزار شد، ضمن اظهار خوشحالی از حضور مسئولان حاضر و تقدیر از بانی جلسه آقای ایده پور، فرماندار و داعی مسئولان آقای نادری نماینده اورامانات، گفتند: ذات سفر و حضور مسئولان در مناطق مرزی و محرومی همچون پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، کاری پسند و جای تقدیر دارد.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزودند: تجربه 37 ساله نشان داده سفر مسئولان، چند ماه مانده به انتخابات بیشتر تبلیغاتی است، معهذا امیدواریم این سفر با هر انگیزه ای انجام گرفته، منشاء خیر برای منطقه باشد.

 

وی با اشاره به مشکلات شهرستان پاوه افزودند: مشکل اصلی شهر ما که باید به آقایان وزارت نیرو برسانیم، مشکل بی آبی است؛ برای رفع این مشکل 6سال پیش توسط استاندار وقت جناب مهندس غفوری کلنگ انتقال آب هانی کوان به پاوه زده شد، در این مدت 5 استاندار محترم به استان آمده اند و رفته اند، اما مشکل ما هنوز حل نشده است.

 

ایشان تصریح کردند: اگر دولت محترم بودجه ندارد، این یک بحث است و اگر مدیران استان نسبت به این موضوع بی توجه اند، بحثی دیگر، که از نظر ما بخش دوم است، خداو پیامبر شاهد باشند از مدیران استان گله مندیم.  

 

ماموستا قادری در ادامه با اشاره به بی توجهی مجریان سد داریان و آب نیرو به منطقه گفتند: در طول 9 سال گذشته جاده های ما تحت فشار وسایل نقلیه سنگین سد خراب شده است، و این آقایان 9 میلیون تومان برای جبران این خسارتها هزینه نکردند.

 

وی افزوند: خوشحال بودیم مجریان طرح سد داریان مردم ما را بیش از این آزار نمی دادند و کاری می کردند که در غیاب آنها، برایشان دعای خیر می کردیم، نه اینکه کار خودشان را انجام دادند و کاری برای این مردم نکردند.

 

امام جمعه پاوه  با بیان اینکه خدمت به مردم یک وظیفه است افزودند: هر نوع خدمت در مناطق مرزی و محروم دو بعدی است، بعد عمرانی و سازندگی و بعد سیاسی و اقناعی که دولت دارد به مردم اهل سنت و کورد خدمت می کند.  

 

وی افزودند: ما اقرار و اعتراف داریم دولتها در جمهوری اسلامی در حد توان کارهای خدماتی زیادی مانند آب و برق و گاز و جاده و... انجام داده اند و برای بهداشت و رفاه مردم زحمت کشیده اند ولی اگر این خدمات را با زحمات و دلسوزی مردم اورامانات بخصوص پاوه مقایسه کنیم، این کارها و اقدامات خیلی کم و قابل قیاس نیست.

 

ماموستا قادری در پایان خطاب به هیئت حضار گفتند: از حضورتان ممنونیم و امیدواریم آثار زحمات وحضورتان را در آینده شاهد باشیم، لیکن به دلیل عملکرد برخی از آقایان یک مقدار کم باوریم، زیرا قبل از شماها بزرگانی چون ریاست محترم جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان و پاوه آمده اند، یا من خبر ندارم یا آثاری از سفر و حضور این آقایان را در منطقه ندیدیم و لمس نکردیم.  

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامینیز در این جلسه اظهار کرد: تلاش من بر این بود که با دعوت از مدیران وزارت نیرو، خود شخصا از نزدیک مشکلات منطقه اورامانات را ببینند و در جهت رفع این مشکلات گام بردارند.

 

شهاب نادری ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان در این شهرستان خواستار رفع مشکلات در شهرستان شد و گفت: بازدید از پروژه های آبرسانی و برگزاری این نشست باید خروجی مثبتی را در رفع مشکلات داشته باشد.

 

وی گفت: بنده هم به جدیت پیگیر این مشکلات هستم و خواهم بود.

در ادامهفرماندار شهرستان پاوهنیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان و مسئولان با اشاره به شرح مختصری از وضعیت شهرستان پاوه اظهار داشت: احداث سد داریان و هیرویی دو اتفاق مبارکی در این شهرستان بوده اند که با زحمات دست توانای تحصیل کردگان و متخصصین این مملکت امروز به اتمام رسیده اند.

 

پرویز ایده پور افزود: بزرگترین افتخار شهرستان پاوه هم این است که مردم شهرستان توانستند همراه با این کارشناسان این افتخار احداث سد داریان را رقم زنند و بالاتر از آن تا زمان افتتاحیه این سد، هیچ پرونده ای دال بر سرقت یا موضوع خاصی توسط این مردم به برکت فرهنگ والا، به مراجع قضایی ارسال نشده است.

 

وی گفت: انتظار از مجریان طرح سد داریان با وجود کمک های زیاد در مدرسه و مسجد سازی، کمک به مستمندان و این چنین موارد، این بود که پروژه ای را به یاد بود این سد به نام پاوه احداث می شد، که این اتفاق نیافتاده است.

 

وی ادامه داد: ما در این شهرستان مرزبان هستیم و با اولین شلیک دشمن سپری برای مملکت بوده ایم، و پتانسیل تولیدی برای زراعت را نیز با این وجود نداشته ایم.

 

ایده پور با انتقاد از طولانی شدن پروژه آبرسانی آب هانی کوان به پاوه گفت: در طول 14 سال گذشته تا به اکنون این پروژه به اتمام نرسیده است و چندین بار از زبان مسئولین دولتی وعده داده شده است اما تاکنون تکمیل نشده است.

 

وی افزود: این پروژه با 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر بیشتر از این به طول بیانجامد، قطعا احداث های پایانی آن، همزمان با فرسودگی پروژه های اولیه آن خواهد بود.

 

فرماندار پاوه گفت: مشکل فاضلاب شهر های نودشه و نوسود از دیگر مشکلاتی است که هنوز اقدام بهینه برای این مشکل انجام نشده است که انتظار داریم این مشکل هم برطرف شود.

 

وی با اشاره به آب مورد نیاز سد داریان گفت: آب مورد نیاز سد داریان برای زراعت در محدوده ای پایین تر از سد و در 800 هکتار از اراضی ، می تواند اشتغال مردم را در پی داشته باشد و تخصیص این آب به این موضوع جزء خواسته های ما خواهد بود که غیر از این موضوع برای مردم شهرستان سودی را نخواهد داشت.

 

ایده پور بر احداث پرورش ماهی و طرح گردشگری در حریم سد تاکید کرد و گفت: این از خواسته های مردم در ایجاد اشتغال است که تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل کم آبی شهرستان گفت: اکنون 20 روستای شهرستان ما با مشکل کم آبی مواجه هستند که اعتباراتی بالغ بر 8 میلیارد تومان برای رفع این مشکل نیاز است.

 

فرماندار شهرستان پاوه گفت: بزرگترین مشکل این شهرستان این است که انتظار داشتیم قبل از آنکه مجریان سد داریان کار احداث سد را به اتمام برسانند، ترافیک 45 دقیقه ای پاوه را با هر بار تردد ماشین های سنگین در حمل امکانات لازم سد در خیابان 6 متری در نظر می گرفتند و اقدام به احداث جاده کمربندی جهت تردد این ماشین آلات در بیرون از شهر می کردند که انجام نشد.

در ادامهمشاور ارشد مدیر عامل در امور مجلسنیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری مشکلات این منطقه توسط نماینده اورامانات اظهار داشت: اکنون بیشترین خدماتی که با ورود به هر شهر و روستا مشاهده می شود، مربوط به خدمات گسترده وزارت نیرو در آب و برق خواهد بود.

 

جعفر زیرایی افزود: وزارت نیرو در هر شهرستانی کارهای گسترده ای را از خدمات آب و برق ارائه داده است و برای مردم شهرستان پاوه نیز هر گونه خدماتی را ارائه دهد باز کم است.

 

وی گفت: تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن مشکلات این شهرستان به کار خواهیم گرفت.

در ادامهمديرعامل آب منطقه اي استان کرمانشاهنیز در سخنانی اظهار داشت: طرح آبرسانی آب هانی کوان به پاوه از سال 1390 آغاز و در سال 1391 اعتبارات استانی تخصیص یافت.

 

کیاست امیریان افزود: پس از بهره برداری ، ما 160 لیتر در ثانیه آب را با اختلاف 600 متر پمپاژ خواهیم کرد که ان شاالله آب شرب شهر پاوه تامین خواهد شد.

 

وی گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح 72 درصد است که کار اصلی آن احداث تصفیه خانه در مسیر پروژه آبرسانی است که به طول انجامیده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 17 میلیارد تومان در این پروژه تزریق شذه است گفت: اگر امسال نقدینگی سال جاری را به طور کامل پرداخت کنند، سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد