هنر دست بانوان شهرستان با توليد تابلو فرش در پاوه

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295546|22:14 - 1395/10/22
نسخه چاپی
هنر دست بانوان شهرستان با توليد تابلو فرش در پاوه

به گزارشهزار ماسوله، فرش با ویژگی های شاخص اقتصادی خود و به ویژه با دارا بودن ارزش افزوده فراوان، نقش و سهمی شایان توجه در اقتصاد مقاومتی دارد.

 

فرش دستباف این امكان را دارد كه در موضوع اقتصاد مقاومتي و در شرایط سخت تر شدن تحریم ها به یاري اقتصاد و اشتغال دركشور بیاید و تحریم كنندگان را ناكام سازد.

 

در این راستا خبرنگار ما به سراغ کارآفرینی فعال رفته و انگیزه و هدف از بافت، فرش دستباف را جویا شد.

 

خانم كمانگر مي گفت: با توجه به انگیزه و علاقه به بافت فرش، از طریق مراجعه به کارگاه‌های آموزشی فرش بافی شهرستان و با گذراندن دوره‌های متعدد و فراگیری آموزه‌های مناسب در عرصه فرشبافی به فعالیت خود با انگیزه بیشتری ادامه دادم.

 

وي افزود: به دنبال آنکه حدود بيش از 5 سال را به قالی بافی اقدام کرده ام و به سبب علاقه خاصی که به این حرفه داشتم در حال ادامه دادن این حرفه هستم.

 

وی در ادامه درآمد حاصل از بافت تابلو فرش‌ نسبت به هزینه تهیه مواد اولیه نيز ناچیز است و گفت: بازار فروش تابلو فرش در شهرستان از شرایط مناسبی برخوردار نیست و متاسفانه استقبال گرمی نیز از این هنر اصیل صورت نمی گیرد.

 

وی با بیان اینکه در سال را یک تابلو فرش به اتمام می رسانم گفت: بازار فروش این محصول شاید در این منطقه مطلوب نباشد اما همین محصول تولیدی ما با ارسال به دیگر شهرستان ها و استان های همجوار، مورد استقبال قرار می گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد