کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی/اجرای طرح قالیبافی توسط بانوان منطقه

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295550|22:55 - 1395/10/22
نسخه چاپی
کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی/اجرای طرح قالیبافی توسط بانوان منطقه

به گزارشهزار ماسوله، اقتصاد مقاومتی هنوز برای بسیاری از مردم و مسئولین جا نیفتاده است و شاید آن را یک مسئله بسیار پیچیده تلقی می کنند اما اقتصاد مقاومتی نه چندان پیچیده است که اجرای آن نیازمند صرف زمان زیاد باشد و نه چندان ساده که تنها با مزه مزه کردن واژه اقتصاد مقاومتی به توان به آن جامه عمل پوشاند و راه اجرای آن "اقدام و عمل" است.

 

توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.

 

در این طرح یکی از بانوان پاوه، توانسته است ، اقدام به ایجاد شغل و کسب درآمد از طریق بافندگی فرش نماید.

 

خانم شهلا رمضاني در گفتگو با خبرنگار ما اظهار كرد: بافندگی فرش را به صورت تجربی در خانواده فرا گرفتم  و هم اکنون كه داراي مدرك سيكل هستم و به دلیل علاقه شخصی وارد حرفه قالی بافی شدم.

 

وی با بیان اینکه از سال 1390 تا به اکنون به این حرفه مشغول هستم گفت: به دنبال آنکه چند سال را به قالی بافی اقدام کرده ام و به سبب علاقه خاصی که به این حرفه داشتم در حال ادامه دادن این حرفه هستم.

 

وی گفت: در این زمینه هم کلاس های آموزشی مهارتی را در کارگاههای قالیبافی از اداره صنایع دستی فراگرفته ام .

 

خانم رمضاني کار آفرینی است که توانست با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی و ایجاد طرح تولید قالی بافی، شعار اقتصاد مقاومتی را در محیط خانه خود جامه عمل بپوشاند می گفت: به منظور احیای هنر قالی بافی ، پرکردن اوغات فراغت و سرگرمی و با تسهیلات 5 میلیون تومانی بسیج سازندگی توانستم کار خود هم ادامه دهم.

 

وی گفت: متاسفانه بازار فروش این محصول شاید در این منطقه مطلوب نباشد اما همین محصول تولیدی ما با ارسال به دیگر شهرستان ها و استان های همجوار، مورد استقبال قرار می گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد