امام جمعه پاوه:

امواج فضای مجازی بیش از ریزگردها فضای شهرها را آلوده کرده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295555|19:40 - 1395/10/23
نسخه چاپی
امواج فضای مجازی بیش از ریزگردها فضای شهرها را آلوده کرده است
امام جمعه پاوه گفت: امروزه امواج ناشی از کانال های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی فضای شهرها به ویژه مناطق مرزی را بیشتر از ریزگردها آلوده کرده است.

به گزارشهزار ماسوله، آیین افتتاحیه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «نماد» با حضور امام جمعه، مسوولین و نمایندگان شش نهاد مرتبط، اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران و جمعی از فرهنگیان در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد.

 

امام جمعه پاوه در این مراسم با بیان اینکه اولین آسیب در شهرستان پاوه بیکاری و به دنبال آن فقر است، گفت: مشکلات زندگی، بیکاری و فقر سبب برآورده نشدن خواسته های زنان توسط مردها شده و از مصدر بیکاری و فقر متاسفانه شاهد رشد قاچاق و طلاق در منطقه هستیم.

 

ماموستا ملا قادر قادری خانه، مدرسه، مسجد، جامعه و رسانه را مراکز تربیت برشمرد و افزود: امروزه مراکز تربیت از زیر بار مسوولیت خود  شانه خالی کرده اند و در این راستا به کلاس هایی ویژه برای تربیت فرزندان مان نیاز داریم.

 

وی پاوه را شهرستانی پاک در استان کرمانشاه معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: اگر برابر آمار مقایسه ای داشته باسیم شهر ما به نسبت دیگر مناطق نمره قبولی می گیرد و در آمارهای ماهیانه نیز شهرستان پاوه به عنوان اولین شهرستان از نظر جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح استان مطرح است اما با این وجود مشکلاتی داریم و باید به آنها رسیدگی شود.

 

ماموستا قادری با استناد به جمله ای از حضرت علی(ع) فقر، مریضی جسم و مرض قلب را بزرگترین بلایای جامعه معرفی کرد و افزود: مرض قلب بزرگتر از دو آسیب دیگر است و امروزه فرزندان ما بیشتر به این مرض گرفتار می شوند.

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه کار فرهنگی و سیاسی به شناخت جامعه نیاز دارد، افزود: امام صادق(ع) می فرماید خائن و بی تجربه هرگاه در راس امورات قرار گیرند کار خراب می شود پس بین خائن و بی تجربه تفاوتی وجود ندارد و لازم است کار فرهنگی و سیاسی به متخصص آن سپرده شود.

 

 ماموستا ملا قادر قادری ذات برگزاری طرح نماد را پسندیده و مبارک عنوان کرد و گفت: داشتن اعتبارات کافی، نظارت بر اجرای طرح و استفاده از نیروهای کیفی در شهرستان پاوه مواردی است که می تواند موفقیت این طرح را رقم بزند.

 

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این طرح بصورت کامل در پاوه اجرا شود و درنهایت به عنوان الگوی مفیدی برای دیگر مناطق مطرح شود.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح ملی نماد به صورت پایلوت در استان کرمانشاه برگزار می شود، گفت: نظام مراقبت از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان «نماد» به عنوان دومین استان کشور در کرمانشاه برگزار می شود، که در استان کرمانشاه نیز آموزش و پرورش شهرستان پاوه و آموزش و پرورش ناحیه یک به عنوان پایلوت انتخاب شده اند.

 

مختار برزگرفرد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان محور اجرایی اين طرح در نظر گرفته شده است، افزود: طرح نماد با همکاری 6 نهاد دادگستری، آموزش و پرورش، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی در شهرستان پاوه برگزار می شود.

 

وی در خاتمه افزود: هدف این نهادها، توجه سازمان یافته به سرنوشت کودکان و نوجوانان است که توانستند به یک توافق جامع برای مشارکت در طرح و استقرار نظام جامع مراقبت از دانش آموزان(نماد) دست یابند

.

برزگرفرد در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های اجتماعی که متوجه دانش آموزان در مدارس شهرستان است، پرداخت و گفت: طلاق به عنوان بزرگترین آسیب در دوره ابتدایی متوجه دانش آموزان ما است که در رتبه های بعدی آسیبهای دیگر همچون تک سرپرستی، بدسرپرستی و حضور در فضای مجازی مشاهده می شود.

 

مدیرآموزش و پرورش پاوه ضمن نکوهش نگرش مخفی نمودن و سرپوش گذاشتن بر روی آسیبهای اجتماعی در جامعه اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم بخشی از آسیب های اجتماعی را که متوجه دانش آموزان شهرستان است برطرف نماییم و این طرح در نهایت بتواند بازخورد مثبتی در سطح مدارس و جامعه داشته باشد.

 

گفتنی است در این مراسم دکتر عین الیقینی، دکتر طهماسبی، دکتر پیری و دکتر جباری از اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران حضور داشتند و طی دو روز در دبستان هوشمند شهید مطهری پاوه تدریس کارگاه های آموزشی این طرح را برعهده خواهند داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد