پاوه بیشترین میزان بارش برف در استان را دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295566|16:57 - 1395/10/26
نسخه چاپی
پاوه بیشترین میزان بارش برف در استان را دارد
بارش برف و باران تا امشب و حداکثر اوایل صبح فردا(27 دی) در استان ادامه دارد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، بارش برف و باران تا امشب و حداکثر اوایل صبح فردا(27 دی) در استان ادامه داشته باشد.


علی محمد زورآوند، با اشاره به سامانه بارشی که جو استان را تحت تاثیر قرار داده و باعث بارش برف و باران برای نقاط مختلف استان شده است، گفت: فعالیت این سامانه تا اواخر امروز و اوایل فردا خواهد بود و پس از آن بارش چندانی در سطح استان نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: البته بارش‌های ناشی از این سامانه چندان چشمگیر نبوده و بیشترین بارش برف را از پاوه به میزان 9 سانتی‌متر داشتیم و بارش برف خود شهر کرمانشاه نیز حدود یک سانتی‌متر است.

 

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه با عبور این سامانه تغییر محسوسی در دمای هوا نخواهیم داشت، یادآوری کرد: تا پایان هفته حداکثر دمای هوا روند نزولی خواهد داشت.

 

به گفته زورآوند، دمای هوای امشب کمی گرمتر خواهد شد، اما طی دو روز آینده شب دمای شبانه سردتر خواهد بود.

 

وی در ادامه به بارش‌های سال زراعی جاری هم اشاره داشت و خاطرنشان کرد: میانگین بارش‌های امسال 98.2 میلی‌متر بوده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته 378.4 میلی‌متر و در بلندمدت 186.7 میلی‌متر بوده است.بارش‌های امسال 26 درصد سال گذشته و 53 درصد بلندمدت بوده است.

 

زورآوند بیشترین بارش امسال را مربوط به پاوه و به میزان 207 میلی‌متر دانست و عنوان کرد: در همین مدت در شهر کرمانشاه نیز 83 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

 

وی در خصوص بارش‌های دو ماهه باقی مانده زمستان نیز افزود: اگرچه پیش‌بینی‌های بلندمدت 60 تا 70 درصد قابل اعتماد است، اما نشان می‌دهد که بارش‌های خوبی در بهمن و اسفند داریم که البته کمبودهای امسال را جبران نمی‌کند.بارش‌های بهار سال آینده نیز در حد نرمال خواهد بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد