رئیس دادگستری شهرستان پاوه:

آموزش ، ارتقا دانش و نظارت مهمترین ابزار پیشگیری از جرایم و تخلفات پزشکی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295689|23:38 - 1395/11/17
نسخه چاپی
 آموزش ، ارتقا دانش و نظارت مهمترین ابزار پیشگیری از جرایم و تخلفات پزشکی است
رئیس دادگستری شهرستان پاوه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرائم پزشکی گفت: آموزش ، ارتقا دانش و نظارت مهمترین ابزار پیشگیری از جرایم و تخلفات پزشکی است.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس دادگستری شهرستان پاوه در این نشست که با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان و برخی از مسئولین واحدها و پرسنل بیمارستان که در محل دادگستری پاوه برگزار شد، رئیس دادگستری شهرستان پاوه ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک روز پرستارو تقدیر از زحمات پرسنل بهداشت و درمان در سخنانی اظهار داشت: یکی از وظایف قوه قضاییه وفق اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم است. لذا  در همین راستا دادگستری شهرستان اقدام به تشکیل جلسات تخصصی  در این خصوص با پرسنل بهداشت و درمان نموده و امیدور است بتواند قدم های موثری را در این ارتباط بردارد.

 

صادق تاری وردی در ادامه با تشریح جایگاه خطیر طبابت در اسلام به مسوولیت سنگین جامعه پزشکی اشاره کرد و اعلام داشت: امروزه به جهت افزایش آگاهی های مردم و پیشرفت تکنولوژی وظهور بیماری های جدید نسبت به گذشته شکایت ها از جامعه پزشکی افزایش یافته است.

 

وی سپس به تشریح مراحل دادرسی مربوط به تخلفات و جرایم پزشکی و مراحل دادرسی قضایی پرداخت و توصیه هایی را در این ارتباط به حاضرین ارائه نمود.

 

صادق تاری وردی گفت: مسوولیت مدیران بخش ها و واحدهای بیمارستان در ارائه خدمات بسیار سنگین است که نباید تنها بر نظارت بر خدمات مورد توجه باشد، بلکه باید در کنار نظارت همیشگی، آموزش را به زیر مجموعه خود در اولویت قرار دهند.

 

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود گفت: بخشی از قصورات مربوط به خطای انسانی و بخش دیگر مربوط به خطای سیستمی است از جمله خطای سیستمی می توان به نداشتن تجهیزات کافی بیمارستانی  و عدم رعایت استانداردهای تعریف شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: جلوگیری از عفونت های بیمارستانی را بسیار مهم دانستند و مدیران بخش ها را موکدا به پیشگیری در این رابطه فرا خواندند چرا که گاها علت فوت برخی از بیماران که بعضا اثرات آن جبران ناپذیری است و حتی منجر به فروپاشی خانواده ای بعد از مرگ سرپرست آن و دشواری های بعدی برای آنان می گردد و یا اینکه در اثر این بی توجهی ها هزینه هایی ناخواسته را بر بیمار تحمیل می شود به جهت کنترل عفونت های بیمارستانی می باشد.

 

تاری وردی توصیه کرد: مسولان بیمارستان می بایستی از نیروهای خبره و با تجربه در بخش هایی که از حساسیت بیشتری برخوردار است استفاده نمایند زیرا گاها برخی از مشکلات از این ناحیه نشات می گیرد.

 

رئیس دادگستری شهرستان پاوه با تاکید بر ضرورت پوشش بیمه کارکنان و پرستاران گفت: بیمه مسئولیت از موارد ضروری برای مجموعه کارکنان بیمارستان خواهد بود به طوری که در صورت نداشتن بیمه، در اسرع وقت به این مهم اقدام کنند ، چرا که اکنون با پرداخت هزینه ای کم ، بهتر از پرداخت احتمالی هزینه های سنگین در آینده خواهد بود و با این کار با آرامش بیشتری به خدمت ادامه خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع خصوصا به مراجعین به درمانگاه باید در اولویت برنامه ها در شبکه بهداشت و درمان باشد گفت: تکریم ارباب رجوع خصوصا اقشار ضعیف جامعه از موارد مهمی است که باید در بیمارستان مورد توجه پرسنل و کارکنان قرار گیرد و با ارائه خدمات مطلوب خود به ارباب رجوع، رضایتمندی خداوند متعال و آنها را در فراهم نمایند.

 

تاری وردی تصریح کرد: خدمات شما اگر در چهارچوب قانون و برای رضای خداوند و خدمت به مردم باشد، قطعا و یقینا مطمئن باشید که هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد.

 

وی در پایان با اشاره به چگونگی بررسی پروندهای پزشکی هم یادآور شد: توصیه من انجام وظیفه در چهارچوب قانون، اخلاق ، شرع و شرح وظایف می باشد تا کمتر شاهد وقوع قصور پزشکی در این ارتباط باشیم.

 

در ادامه هر یک از حاضرین نیز با ارائه سخنانی، به بیان مشکلات موجود در سازمان، و تبادل نظر با یکدیگر در راستای ارائه خدمات مطلوبتر پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد