فردی که با پرورش زنبور عسل اقتصاد مقاومتی را در پاوه معنا می کند

کد خبر: 295821|12:02 - 1395/12/17
نسخه چاپی
فردی که با پرورش زنبور عسل اقتصاد مقاومتی را در پاوه معنا می کند

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از مقام معظم رهبری با مکلف کردن مسئولان به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گامی بزرگ در راه اعتلا و آبادانی ایران برداشتند، در این خصوص بسیاری از افراد نیز پیرو فرمایشات رهبر با سرمایه شخصی خود با ایجاد سرمایه گذاری کوچک اما پر بازده برای خود و دیگران نیز ایجاد شغل کردند.

.

پرورش زنبور عسل یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی است که یکی از شهروندان پاوه ای با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است.

 

سعدی قادری از افرادي كه با مدرک دیپلم یکی از کارآفرینانی است که با توجه به علاقه در حوزه زنبورداری اکنون مدت بيش از 3 سال است که به این حرفه مشغول می باشد.

 

وی به خبرنگار ما گفت: با حضور در منطقه و آشنا شدن با فعالیت زنبورداری از نزدیک ، و همچنین شغل پدری علاقمند این حرفه شدم و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت کنم.

 

این کار آفرین برتر درادامه افزود: به همین منظور پس از گذراندن دوره های زنبورداری که از سوی اداره جهاد کشاورزی برگزار شد ، برای تأسیس کارگاه خود از محل سازمان بسیج سازندگی اقدام به گرفتن وام نمودم  و اکنون این حرفه را توسعه داده ام.

 

قادری خاطرنشان كرد : در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی میزان تسهیلات دریافتی از سوی بسیج سازندگی که با دریافت آن توانسته ام تعداد زنبور ها را اکنون به 35 برسانم.

 

وی گفت: وجود گرد و غبار و عسل نامرغوب در بازار هم از مشکلاتی است که ما در این زمینه داریم به طوری که گردو غبار سبب نابودی زنبور ها شده و عسل نامرغوب هم سبب عدم فروش عسل طبیعی ما خواهد شد.

 

وی با اشاره تولید سالانه خود اظهار داشت: میزان تولید سالانه عسل ما با توجه به سال پر بارش حدود 100 کیلوگرم خواهد بود که درآمد سالانه حدود 8 الي 10 میلیون تومان را به همراه دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد