اولین اکوکمپ استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی شهر پاوه برپا می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295867|17:31 - 1395/12/26
نسخه چاپی
اولین اکوکمپ استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی شهر پاوه برپا می شود
مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از برپایی سیاه چادرهایی برای عرضه انواع صنایع دستی، غذاها و دسرهای محلی و اجرای برنامه های فرهنگی در ایام نوروز در شهرهای پاوه و باینگان برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، غفور رستم زاده مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از برپایی سیاه چادرهایی برای  عرضه انواع صنایع دستی، غذاها و دسرهای محلی و اجرای برنامه های فرهنگی در ایام نوروز در شهرهای پاوه و باینگان برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد.

 

گروه نیک اندیشان باینگان ،با برپایی سیاه چادرها وغرفه های فروش محصولات با پذیرایی از گردشگران در آغاز سال نو از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال می کنند.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در گفتگویی با خبرنگار ما با بیان اینکه فرهنگ کوردی در دیگر مناطق در حال تقویت و حفظ شدن است اظهار داشت: با رایزنی های به عمل امده از چگونگی نابودی و کمرنگ شدن فرهنگ منطقه توسط مردم باینگان، در سال گذشته برآن شدیم که گروهی به عنوان حافظ این فرهنگ تشکیل و به زنده نگه داشتن آن همت بگمارند.

 

رستم زاده افزود: در پی آن ، گروه تحت عنوان "گروه نیک اندیشان باینگان" در اول بهمن ماه سال گذشته با اهداف خاصی که شامل افراد تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده بدون هیچ تمایزی در بین اعضای گروه می شود، تشکیل گردید.

 

وی گفت: بر این اساس و با آغاز سال نو، تصمیم این گروه با کار خیرخواهانه آغاز و استقبال از مهمانان نوروزی را از اهداف اولیه خود در جذب گردشگر که در شان منطقه اورامانات باشد، تعیین نمود.

 

وی تصریح کرد: بر همین اساس با همکاری ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی شهرستان پاوه _ اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه با همکاری شورای اداری شهرستان و اجرایی، اولین اکوکمپ استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی شهر پاوه و باینگان برپا خواهد شد.

 

رستم زاده گفت: بر پایی سیاه چادر همراه با پخت انواع آش و نان های محلی، اجرای برنامه های شاد و متنوع، نمایش فرهنگ ، آداب و رسوم منطقه و نمایش و فروش صنایع دستی در این اکو کمپ خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه عرضه و فروش محصولات باغی و دامی ارگانیکی همچون عسل ، رب انار ، گردو ، روغن حیوانی ، کشک و ... هم وجود دارد گفت: از تاریخ اول فروردین الی 13 فروردین از ساعت 10 صبح الی 8 شب در مکان ورودی شهر پاوه محوطه بازارچه مرزی پاوه آماده ارائه خدمات به مهمانان نوروزی خواهیم بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد