ملاقات فرمانده هنگ مرزی پاوه با همتای عراقی / تاکید بر تعامل و رفع مشکلات مرزی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295876|14:56 - 1395/12/27
نسخه چاپی
ملاقات فرمانده هنگ مرزی پاوه با همتای عراقی / تاکید بر تعامل و رفع مشکلات مرزی
سرهنگ «حجت الله کریمی» فرمانده هنگ مرزی پاوه در دیدار با سرتیپ «فخرالدین عبدالله محمد سعید» کلانتر مرزی استان سلیمانیه درمنطقه مرزی «نوسود» برهمکاری و تعامل بیشتر و رفع مشکلات مرزی تاکید کرد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ حجت الله کریمی درتشریح این دیدار افزود: در راستای تقویت حسن همجواری و بررسی مسائل مرزی، ملاقات مرزی نوبه ای کلانتران مرزی ایران و عراق درمنطقه پاوه و سلیمانیه با حضور تعدادی از کارشناسان فنی و امور مرزی مرزبانی دوطرف، به میزبانی ایران در بخش «نوسود» شهرستان پاوه برگزار شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: در این دیدارطرفین درباره برقراری امنیت و آسایش مرزنشینان و اقدامات کنترلی درمنطقه به بحث و تبادل نظر پرداخته و تاکید کردند نسبت به برقراری امنیت نوارمرز، برخورد جدی با هرگونه قاچاق کالا ، اقلام ممنوعه ، ترددات غیر مجاز و تجاوزات مرزی بصورت مشترک اقدام کنند.
وی افزود: دراین ملاقات، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با هدف مبارزه جدی با قاچاق و ترددات غیر مجاز خواستار افزایش گشت های شبانه روزی، پوشش خلاء های مرزی و لزوم افزایش اقدامات کنترلی درآن سوی مرز از سوی مرزبانی جمهوری عراق شد.
براساس این گزارش، سرتیپ «فخرالدین عبدالله محمد سعید» کلانترمرزی استان سلیمانیه ضمن تشکر از زحمات دولت جمهوری اسلامی ایران با هدف همکاری همه جانبه با کشورعراق تأکید کرد و درمورد افزایش تعداد نیروها و گشت های منظم و پوشش خلاء های مرزی برای مبارزه با تهدیدات نظر موافق داشت.
این گزارش می افزاید، در این زمینه نیز فاهم نامه ای به امضای فرماندهان هنگ مرزی پاوه و سلیمانیه عراق رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد