معاون فرماندار پاوه در بازدید از نمایشگاه هه نار پاوه:

مناطق طبیعی و گردشگری و توریستی اورامانات بی نظیر است/شهرستان پاوه سه هزار جوان تحصیلکرده و بیکار دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295891|17:06 - 1395/12/29
نسخه چاپی
مناطق طبیعی و گردشگری و توریستی اورامانات بی نظیر است/شهرستان پاوه سه هزار جوان تحصیلکرده و بیکار دارد
معاون فرماندار پاوه گفت: گردشگران علاقمند هستند جاذبه های گردشگری و طبیعی را در منطقه ببینند. مناطق طبیعی و گردشگری و توریستی مناطق ما در جاهای دیگر وجود ندارد.

به گزارشهزار ماسوله، در نشست و بازدیدی که در تاریخ 28 اسفند ماه 1395 از نمایشگاه و فروشگاه هه‌نار واقع درسه راه نسمه برگزار گردید مسئولین و فعالین گردشگری شهرستان حضور پیدا کردند.

 

در ابتدای این نشست دکتر برهان ولدبیگی توضیحاتی کلی از نحوه برگزاری نمایشگاه و فروشگاه به مهمانان و مدعوین جلسه ارائه داد و از مهمانان جلسه درخواست کرد که حتما از مناطق مختلف اورامانات دیدن به عمل آورند. وی گفت: به عنوان یک پزشک این درخواست را از همه دارم که سلامتی خود را با گردش در دل طبیعت به دست آورند و حفظ نمایند. نباید هیچ گاه خودآزاری و دیگر آزاری کنیم .

 

دکتر ولدبیگی که پکیج هورامان را از 4000 ساعت گشت و گذار و عکس برداری از مناطق مختلف اورامان گردآوردی کرده است؛ با توضیح در این خصوص گفت: اورامانات یکی از مناطق بکر و بسیار چشم نواز است که سعی کرده ام در این مجموعه؛ منتخبی از عکس ها وفیلم هایی از مناطق مختلف، گونه های گیاهی و جانوری و همچنین فرهنگ و آداب و رسوم را در آن بگنجانم. وی در پایان سخنانش خطاب به مهمانان گفت:از مسئولین درخواست می کنم که از این جوانان حمایت کنند. این جوانان فعال در عرصه فرهنگ و گردشگری هستند و باید مسئولین و مردم از آنان حمایت کنند تا بتوانند نمایندگانی شایسته برای عرضه فرهنگ و آداب و رسوم به گردشگران و توریستان باشند.

 

در ادامه این جلسه سید نجیب میرانی معاون فرماندار شهرستان پاوه خطاب به برگزار کنندگان این نمایشگاه و  فروشگاه گفت: بابت این زحمتی که دراینجا کشیده شده است از همه بانیان تشکر می کنم. به ظاهر این نمایشگاه در یک سالن کوچک است اما از دیدگاه من فضایی کشوری دارد. از دیدگاه من وسعتی زیاد دارد و نمادی از آثار و پیشینه و گویش و فرهنگ ما در این نمایشگاه و در این پکیج آقای دکتر نیز آمده است. تقدیر و تشکر ویژه ای از جناب آقای دکتر دارم که وقت گرانبهای خود را  برای شناسایی معرفی و شناساندن گونه های مختلف گیاهی، جانوری و فرهنگی منطقه است. انواع منابع طبیعی و خدادادی قرار داده است. از دید من می بایست این نمایشگاه در تهران نیز حضور داشته باشد و محصولات فروشگاه در آن عرضه شود .

 

وی ادامه داد: بنده حیفم می آید که مناطق گردشگری اورامانات را بطور کامل نگشته ام، خداوند بزرگترین نعمت را در اختیار ما قرار داده است. من این پیشنهاد این را می دهم که دوستان هلال احمر و میراث فرهنگی حتما به هر طریقی گردشگران را به این مکان راهنمایی کنند. گردشگران علاقمند هستند جاذبه های گردشگری و طبیعی را در منطقه ببینند. مناطق طبیعی و گردشگری و توریستی مناطق ما در جاهای دیگر وجود ندارد.

 

میرانی درخصوص مشکلات شهرستان گفت: چشمه ها و آبشارهای منطقه و گونه های متفاوت حیوانی و گیاهی منطقه ما بسیار متنوع و زیباست. یکی از مهم ترین آسیب های منطقه ما مبحث قاچاق ماست که مسئله سیاسی، اجتماعی و محیط زیستی به وجود می آورد. ما در شهرستان پاوه نزدیک به سه هزار نفر جوان تحصیلکرده و بیکار داریم. ما فکر حل مشکلات درازمدت را نداریم و این یک معضل بزرگ است. صنایع دستی را باید در شهرهای دیگر کشور نیز معرفی کنیم.

 

وی درخصوص مناطق زیبای گردشگری شهرستان و پتانسیل های آن گفت:مناطق ما زیبا و گردشگری و توریستی است. تنها  در یک روستای شهرستان 9 تونل داریم و  20 کیلومتر عقبه سد داریان داریم. کمتر ظرفیتی و جاذبه ای آبی داریم که مانند چشمه بل 200 متر بالاتر بدون پمپاژ از دل کوه بیرون بیاید. کم جایی مانند شهرستان پاوه 80 درصد مرتع و جنگل داشته باشد. کسی که می تواند این کارهای دستی را انجام دهد می تواند بسیار موفق تر از یک شغل دولتی به این دیار کمک و یاری برساند. پیشنهاد من به آقای شریفی این است که  سعی کنید روبروی این سالن چادری برقرار کنید و گردشگران را به این مکان جذب کنید.

 

سیدنجیب میرانی در پایان سخنانش گفت:هر گردشگر پتانسیل این را دارد که چندین گردشگر دیگر را به منطقه جذب کند. ما در شهر نودشه 200 نفر خانم عضو یک تعاونی هستند که خلاق و تولید کننده هستند. امیدوارم بحث تله کابین پاوه نیز انجام گیرد و ما در سطح شهرستان هیچ مانعی بر سر راه این کار قرار نداده ایم.

 

هرکسی بتواند برای توسعه گردشگری شهرستان موافقت صد در صدی است و از هر طرح و حرکتی نیز پشتیبانی خواهیم کرد و باز هم از بانیان این نمایشگاه و فروشگاه تشکر می کنم.

 

لازم به ذکر است این نمایشگاه 26 اسفندماه امسال به وسیله نایب رییس کمیسیون گردشگری و نماینده اورامانات آقای شهاب نادری افتتاح شد. همچنین در این مکان انواع صنایع دستی و هنری زنان و مردان شهرستان، نان و که‌لانه محلی و همچنین خدماتی مانند معرفی منطقه و سرگرمی هایی مانند عینک سه بعدی و نمایشگاه عکس و پکیج هورامان عرضه می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد