ماموستا قادری:

چگونه می توان با توقیف کالای مسافر در سه راهی شمشیر به بهانه قاچاق بودن شاهد رونق معیشت مردم بود؟

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295923|02:44 - 1396/01/05
نسخه چاپی
چگونه می توان با توقیف کالای مسافر در سه راهی شمشیر به بهانه قاچاق بودن شاهد رونق معیشت مردم بود؟
امام جمعه پاوه با اشاره به سخنرانی مشهد رهبر معظم انقلاب، بخصوص در بحث قاچاق؛ لزوم استفاده از منویات معظم له در سال جدید را برای همه ضروری دانستند و گفتند: این بیانات در منطقه ما مصداق دارد، وقتی که مسافری می‌آید و تلویزیونی می‌خرد و در سه‌راهی شمشیر جلویش را می‌گیرند و تلویزیونش را به بهانه قاچاق بودن مصادره می‌کنند، مطمئناً آن‌ شخص هم دیگر هیچ‌وقت به منطقه ما نخواهد آمد

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛حاجماموستاملاقادرقادریدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته (04 فروردین‌ماه 96) که با حضور پرشور مردم نمازگزار، در مسجد جامع پاوه اقامه شد، در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک سال جدید گفتند:آمدن شب و روز و ماه و سال و تغییر فصول دارای پیام است و به ما می‌گوید همان‌گونه که زمین و درختان در بهار سبز می‌شوند و دوباره زنده می‌شوند انسان هم پس از مرگ دوباره زنده خواهد شد.

ماموستاقادریدر ادامه به هفت نشانه از عظمت خداوند در سوره مبارکه روم اشاره کردند و گفتند: از نشانه‌های عظمت خداوند در این آیات آفرینش بنی‌آدم از خاک و نیز آفرینش مرد و زن در کنار هم برای آرامش و حفظ نسل، آبادانی زمین، خلق آسمان‌ها و زمین، خواب‌وبیداری، رعدوبرق، گردش آسمان‌ها و زمین و نهایتاً وجود باد است که نسیم رحمت و ابر را با خود می‌آورد و ابر مایه نزول باران و قطرات باران نیز دانه‌ها را سبز و زمین خشکیده را سیراب می‌کنند.

ویاضافه کردند: پروردگاری که درختان و زمین مرده را زنده می‌کند، قطعاً می‌تواند ما را هم زنده کند؛ پس اولین پیام بهار برای ما زنده شدن پس از مرگ است.

ایشاندر بخش دوم خطبه‌ها،امنیتورفاهرا موردبحث قراردادند و گفتند: از روزی که بشر خلق شده است همواره آرامش و امنیت و رفاه و معیشت مدنظر انسان‌ها و حکومت‌ها بوده است، زیرا در کنار حاکمیت این دو، دین مردم و ترقی جامعه و آبادانی وطن و کشاورزی و ... رشد می‌کنند؛ امااگر امنیت وجود نداشته باشد و وضع اقتصادی و رفاه متناسب با حال مردم نباشد، نباید از جامعه توقع رشد و ترقی را داشت.

امام‌جمعه پاوهدر ادامه به امنیت و رفاه موجود در مملکت ما اشاره کردند و گفتند:امروزه ما در جمهوری اسلامی حمداًلله امنیت داریم اما وضع اقتصادی مردم ما خوب نیست و واقعاً زندگی به کام بسیاری از مردم ما تلخ و از عهده خرج و مخارج خانواده خود برنمی‌آیند.

خطیب جمعه پاوهدر ادامه به پیام نوروزی و سخنرانی مشهد مقام معظم رهبری در اولین روز سال ۹۶ اشاره کردند و گفتند:مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خودشان، سال ۹۶ را سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام نهادند و سخنرانی مشهد ایشان نیز منشور بزرگی بود که قسمتی از آن به منطقه ما ربط داشت. ازجمله آن مسائل بحث مبادلات مرزی بود که معظم له فرمودند: باید جلوی قاچاق گرفته شود، مثلاً از فلان بندر در روز ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کانتینر وارد کشور می‌شود که از مجموع آن‌ها فقط ۱۵۰ کانتینر بازدید می‌شود. خوب چرا بقیه بازدید نمی‌شوند و می‌آیند وقتی داخل انبارند معلوم می‌شود که جنس قاچاق است و از مبادی رسمی کشور وارد شده است باید جلوی این‌ها گرفته شود نه چیزهای جزئی.

ایشاندر این خصوص افزودند:این بیانات معظم له در منطقه ما مصداق دارد، وقتی که مسافری می‌آید و تلویزیونی می‌خرد و در سه‌راهی شمشیر جلویش را می‌گیرند و تلویزیونش را به بهانه قاچاق بودن مصادره می‌کنند، مطمئناً آن‌ شخص هم دیگر هیچ‌وقت به منطقه ما نخواهد آمد. لذا و باوجوداین مشکلات چگونه می‌توانیم شاهد رونق معیشت مردم و اشتغال برای جوانان باشیم.

امام‌جمعه پاوهلزوم استفاده از منویات مقام معظم رهبری در سال جدید را برای همه ضروری دانستند و گفتند:از دوستان نظامی و انتظامی و همه مردم شریف انتظار دارم فرمایشات مقام معظم رهبری مدنظرشان باشد و از آقایان اهل تشیع که مقلد رهبری هستند انتظار داریم به این فرمایشات توجه عقیدتی داشته باشند. قطعاً این موضوع به نفع نظام و منطقه و ملت اورامانات و تمامی مرزنشینان است.

ویافزودند:  از مردم منطقه هم انتظار دارم برای خودشان کار کنند و از کار کردن برای کسانی که در تهران و کرمانشاه و سنندج و ... هستند خودداری کنند، زیرا مسئولان ما مقداری از این مسئله دلخور هستند و می‌گویند این مردم برای دیگران کار می‌کنند. لذا مردم ما باید مقداری این مسائل را رعایت کنند آنگاه از مسئولین انتظار همکاری داشته باشند.

ماموستا قادریدر بخش سوم خطبه‌ها به نقل مطلبی از شبکه روداو در خصوص اخبار جنگ موصل اشاره کردند و گفتند:گریه و ناله زنان و بچه‌های موصل به آسمان می‌رسد، در نزد آنان روز سیاه است و هرکس برای آزادی خویش تلاش می‌کند،دنیای بچه‌های موصل قیامت شده است، آنان از ترس جنگ فرار می‌کنند. هنوز معلوم نیست این جنگ کی و چگونه به پایان می‌رسد؟اوضاع به حدی آشفته شده است که مادر فرزند خود را به‌جای می‌گذارد و فرار می‌کند. زنی آن‌قدر ناله و فغان کرد که لبان و زبانش خشکید. ناله‌ای به نزد خدا و ناله‌ای به نزد انسانیت و می‌گفت: ای مردم تو را به خدا کجایید؟ تو را به خدا به دادمان برسید. داستان موصل فقط مخصوص زنان و بچه‌ها نیست. مردان موصل هم می‌گویند: در شهر قیامت شده است.پدر پسر خود را به‌جای می‌گذارد و از منزل و شهرش فرار می‌کند.خدا گواه است با چشمان خود پدری را دیدیم که در کنارش پسرش کشته‌شده بود و او بی‌اعتنا به فرزند کشته‌شده‌اش داشت فرار می‌کرد. در محله موصل الجدیده به‌واسطه یک راکت هم‌پیمانان در یک‌خانه ۲۰۰ نفر کشته شدند. از یک‌سوی داعش مردم را به قول خود در مکان‌های امن جای می‌دهد و از طرف دیگر هواپیماهای آمریکا به بهانه وجود داعش مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند و خلاصه مصیبت بر سرو روی مردم و شهر موصل می‌بارد و هیچ‌کس هم اعتنایی ندارد.

ایشانافزودند:اوضاع امروز مسلمانان واقعاً ما را به گریه وا‌می‌دارد که چرا باید این‌گونه مسلمانان از خانه و کاشانه خود آواره شوند و خونشان به‌ناحق ریخته شود.

ماموستا قادریسپس به ذکر داستانی از منصور عباسی پرداختند و گفتند: منصور به حج رفته بود و در کنار وی در کعبه فردی مرتب به خداوند شکوه می‌کرد که ای پروردگارا به تو شکایت می‌کنم از این‌همه ظلم و فساد که در زمین برپا شده است. منصور دستور داد همراهانش آن شخص را نزد وی آوردند و گفت: من خلیفه مسلمانان هستم و می‌خواهم بدانم دلیل این‌همه شکوائیه‌ات چیست؟ آن مرد آنچه از ظلم و فساد و بی‌ادبی نسبت به رعیت بود بازگو کرد و گفت: جناب خلیفه، من روزی به چین رفتم و دیدم مردمان بسیاری به دور حاکم حلقه‌زده‌اند و حاکم در وسط آنان گریه می‌کند. علت را جویا شدم. گفتند: حاکم هر دو گوشش کر شده‌اند و مردم مرتب به وی می‌گفتند: این تقدیر است و ناراحتی ندارد. حاکم گفت: گریه من برای از دست دادن گوش‌هایم نیست بلکه برای آن است که دیگر نمی‌توانم داد و فغان مظلومان مملکت را بشنوم و از آن روز دستور داد تا مظلومین مملکتش جامه قرمز به تن کنند تا در هرکجا لباس قرمزی را دید بداند او مظلوم است.

ماموستا قادریاضافه کردند:امروزهمه ما چشم‌ها و گوش‌هایمان کار می‌کند و مسلمانان هم همگی سیمایشان خون‌آلود است اما کسی ندای مظلومیت آن‌ها را نمی‌شنود؛ اگر در انگلیس آن حرکت ناشایست انجام می‌شود مسلمانان انگلیس و مساجد و جوانان و ریش‌دارها و زنان محجبه ضرر می‌کنند. اگر از طرفی آمریکا و از طرفی دیگر روسیه اسلحه‌های خود را بر سر مسلمانان آزمایش می‌کنند هیچ کاری از ما ساخته نیست جز اینکه بگوییم: انا لله و انا الیه راجعون

امام‌جمعه پاوهدر ادامه سخنان خود ضمن خوش‌آمد گویی به آقای شهاب نادری نماینده محترم مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی که سخنران قبل از خطبه های نماز بود، گفتند:در اینکه پاوه از قدیم‌الایام دارای عالمان و عارفان فرهیخته‌ای بوده است و مردم انقلابی پاوه برای نظام زحمات زیادی کشیده‌اند شکی نیست؛ اما در قبال این‌همه وفاداری، این شهر مشکلاتی دارد که در طی چندین دوره گذشته نمایندگان محترم نتوانسته‌اند آن مشکلات را حل کنند. یکی از آن مشکلات مشکل کمبود آب پاوه است که اگر امسال خداوند بزرگ رحمتش را بر ما ارزانی نمی‌فرمود شاهد مشکلات فراوانی می‌بودیم.

ایشانلزوم تلاش برای مردم را وظیفه تمامی مسئولین دانستند و گفتند:همه ما موظفیم در حد توان برای این مردم شریف تلاش و برای جوانان کار و برای فقرا نیز رفاه فراهم نماییم. امسال سال آزمایش مسئولین است. از فردا باز کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی از مردم رأی می‌خواهند و همه وعده و عید آن‌چنانی می‌دهند درصورتی‌که این‌گونه نیست اما در حد توان بکوشیم در نزد پروردگار روسیاه نباشیم.

ماموستا قادریدر ادامه افزودند:روزی مسئولیت همه ما تمام خواهد شد اما عمل ما در نزد مردم اورامانات خواهد ماند و مردم بر اعمال ما قضاوت خواهند کرد. لذا سعی کنیم در این مسئولیت‌ها به مردم خدمت کنیم. وقتی به مردم خدمت کردیم آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟

 

گفتنی است سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه پاوه آقایشهاب نادری نماینده محترم اورامانات در مجلس شورای اسلامیبود که گزارشی از فعالیتهای انجام شده خویش را به مردم شریف پاوه ارائه کردند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد