مصاحبه با ژینو رستمی، فوتبالیست شهرستان و عضو تیم ملی فوتبال بانوان ایران

سرویس: ورزشیکد خبر: 295959|02:25 - 1396/01/15
نسخه چاپی
مصاحبه با ژینو رستمی، فوتبالیست شهرستان و عضو تیم ملی فوتبال بانوان ایران
خانم ژینو رستمی فوتبالست ارزنده و با اخلاق شهرستان پاوه وعضو تیم ملی فوتبال بانوان ایران که پس ازتورنمنت روسیه بااستقبال به شهرستان پاوه بازگشت، مصاحبه ای از ایشان در ذیل خواهد آمد:

به گزارشهزار ماسوله، خانم ژینو رستمی فوتبالست ارزنده و با اخلاق شهرستان پاوه وعضو تیم ملی فوتبال بانوان ایران که پس ازتورنمنت روسیه بااستقبال به شهرستان پاوه بازگشت، مصاحبه ای از ایشان در ذیل خواهد آمد:

 

لطفا خودتان را معرفی فرمایید؟

 

ژینو رستمی هستم شانزده ساله ساکن و مقیم روستای نسمه و دانش آموز سال سوم رشته تربیت بدنی هنرستان استقلال پاوه. پنج سال در رشته فوتسال و فوتبال فعالیت دارم و عضو اردوی تیم ملی بانوان زیر 19 سال می باشم.


چگونه به رشته فوتبال علاقه مند شدید؟


من از کودکی به فوتبال علاقه داشتم و حتی در آن دوران در کوچه، فوتبال بازی می کردم و پس از آن در منزل شخصی خودمان که در آن زمان مکان مناسبی برای تمرین وجود نداشت، تمرین کرده ام.
همواره هم دوست داشتم که در روز تولدم،به سبب علاقه زیادی که به فوتبال داشتم.توپ، هدیه این روز از طرف خانواده ام باشد .


چه کسانی در پیشرفت و موفقیت ورزش شما سهم داشتند؟


اولین پشتوانه من خانواده ام بودن که همواره از من حمایتهای لازم را در ادامه دادن این رشته داشته اند و هیچ وقت هم مانع  نشده اند و پس از آن مربی زحمت کشم خانم صیدی هم از دیگر کسانی بود که حمایت لازم برای من را داشته اند، فوتبال را برای اولین بار هم نزد ایشان در تیم روانسر فرا گرفتم.

 

به عنوان بانوی ورزشکار توصیه شما به دیگر دختران و بانوان شهرستان در فعالیت داشتن در رشته های ورزشی چیست؟


من موارد زیادی را از دختران شهرستان دیده ام که به دلایل مختلفی از ادامه دادن رشته ورزشی خود صرف نظر کرده اند و بیان کرده اند که ادامه دادن آن مانعی برای درس و تحصیل خواهد شد و یا برخی از سخت گیری هایی که برخی از والدین در جهت مانع شدن ورزش فرزندان خود می شوند اعمال می کنند و می گویند که بانوان نمیتوانند به مراحل بالاتر برسند، توصیه من این است فعالیت در هر رشته ورزشی برای هر دختری در شهرستان می تواند زمینه کسب موفقیت را به وجود آورد ، اگر برخی از خانواده ها هم سطح بالاتری را نگاه کنند می بینند که دختر هم جای پشرفت دارد.

 

آیا ورزش به تحصیل لطمه می زند؟

 

ورزش هم واقعا به تحصیلات لطمه نمی زند حتی باعث پیشرفت هم خواهد شد چرا که از نظر فیزیکی فعالیت دارند و از نطر فکری و روحی هم پویا خواهد بود.


تعامل و همکاری مسئولین ادارات پاوه با شما چگونه بوده است؟

 

حمایت امام جمعه محترم پاوه، فرماندار شهرستان پاوه ، اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش پاوه هم به جهت حضور کمترم در مدرسه به جهت عضویت در تیم خیبر خرم اباد و عضو اردوی تیم ملی ، نهایت حمایت خود را از من داشته اند.

 

برنامه های ورزشی شما در سال 1396 چه خواهد بود؟

 

منتظرم که در سال جدید که چه تیمهایی جهت بازی در تیم، پیشنهاد حضور در آن تیم را خواهند داد و پس از آن بهترین تیم را انتخاب و در کنار فعالیت خود در تیم ملی، فعالیت در این تیم را نیز ادامه خواهم داد و در این راه هم از هیچ تلاشی برای کسب موفقیت دریغ نخواهم کرد.

 

احساس شما با حضور در مسابقات روسیه به عنوان یک زن محجب و اسلامی چه بود؟

 

ما در آنجا با حجاب کامل با دیگران فرق داشتیم و با این حجاب ، نشان دادیم که در این وضعیت ما هم می توانیم در این مسابقات حضور داشته باشیم و از این لحاظ هم دلگرمی خاصی را برای ما به همراه داشت.

 

ورزش، در تحصیل شما تاثیر گذار بوده است؟

 

قطعا ورزش هم تاثیر مثبت و هم منفی می گذارد، از این لحاظ منفی که در مدرسه تنها دو هفته در این سال تحصیلی، حضور داشته ام و از این لحاظ مثبت ، که مغز انسان بیشتر از زمانی که در منزل بماند فعالنر خواهد بود.

 

در چه مسابقات تیم ملی شرکت کرده اید؟

 

در مسابقات داخلی کشور، در نیم فصل اول در تیم استقلال شرکت کرده ام که بدلیل مشکلات مالی، این تیم، منحل گردید، و مجبور شدم در نیم فصل دوم که تیم سنندج و خیبر خرم آباد پیشنهاد بازی در این دو تیم را دادند، اما تیم خیبر خرم آباد را انتخاب کردم و در مسابقات خارج از کشور هم، در مسابقات آسیایی ویتنام و امسال هم در روسیه شرکت کرده ام .

 

در چه پستهایی در زمین فوتبال بازی کرده اید؟

 

پستهای هافبک راست، وسط و چپ و همچنین دفاع وسط بازی کرده ام.

 

سابق حسینی به عنوان رئیس هیئت فوتبال شهرستان پاوه در این زمینه با شما چه همکاریهایی را داشته است؟

 

 اقای حسینی زحمات زیادی را برای من متقبل شده اند، ایشان کلا برای شهرستان پاوه زحمات زیادی را در حوزه فوتبال داشته اند، و اکنون هم به سبب دغدغه ایشان به فوتبال پاوه، زمین چمن مناسبی را در روستا آماده بهره برداری کرده اند.

 

ورزش خود و بانوان پاوه را در آینده چگونه می بینید؟

 

اگر خانواده ها، محدودیتی را در ادامه دادن ورزش فرزندان خود نداشته باشند، و از طرف دیگر فرزندان نیز با انگیزه، و صرف گفتن ادامه دادن، ملاک نباشد بلکهانگیزه در عمل،در اولویت باشد، می توانند به موفقیت های چشمگیری در هر رشته ای دست پیدا بکنند و خودم هم نمی توانم ، جایگاههای کوچک را در نظر بگیرم بلکه هدف من کسب مقام های بالاتر جهت خوشحال کردن خوانده ام خواهد بود.

 

شما در شهرستان محرومی چون پاوه و در روستای نسمه هستید، چه عاملی باعث شد که شما الان ژینو رستمی باشید؟

 

چوم من از کودکی به این رشته ورزشی علاقه مند بودم، موانع زیادی بر سر راهم باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای رسیدن به هدفم واقع شد، به طوری که هرکسی از ایجاد مانعی چون ادامه دادن این رشته ورزشی برای بانوان شهرستان امکان پذیر نبوده و برای این دختران محال است، بر انگیزه ام بیشتر می شد و این توانایی را در خود دیدم که به عضو تیم ملی در بیایم.

 

دغدغه های شما؟

 

اولین دغدغه ام والدینم هستند، چرا که شاید برای خیلی از بانوان پیش امده باشد، که والدین آنها مانعی در پیشرفت انها شده باشند، اما والدینم بر حضور در مسابقات خارج از کشور هم رضایت دادند، که ان شاالله بتوانم جبران زحمات آنها را داده باشم و در مرحله بعد، مربی ام خانم صیدی است که زحمات زیادی را برایم کشیده اند تا امروز به این مرحله رسیده ام.

 

سخن پایانی؟

 

ضمن تقدیر و تشکر از سایتهزارماسولهو دیگر سایت های شهرستان، که به واقع در اطلاع رسانی های درست و به موقع، اخبار را در کمترین زمان انتشار داده اند، و اخبار من را نیز قبل از آنکه اطرافیانم با خبر شده باشند، به کل شهرستان مخابره کرده اند، سخن پایانی ام این است که جوانان شهرستان پاوه استعدادهای زیادی را در زمینه های مختلف ورزشی دارند، که باید ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان این استعدادها را که جای پیشرفت در منطقه دارند، شناسایی کنند و امیدوارم که این شهرستان در همه زمینه ها به پیشرفت برسد .

 

در ادامهرئیس هیئت فوتبال شهرستان پاوهنیز در سخنانی اظهار کرد: امروز با وجود قهرمانی چون ژینو رستمی، روز به روز بر شمار ورزشکاران بانو در رشته ورزشی فوتبال در منطقه افزوده می شود که ان شاالله امیدواریم، این ورزشکاران هم جرقه ترقی و رشد را برای شهرستان پاوه به دنبال داشته باشند.

 

سابق حسینی افزود: بزرگترین سرمایه های انسانی در این منطقه وجود دارند، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، و الحمد الله امروز وجود رسانه ها، در شهرستان، امتیاز مثبتی را برای حضور و کشف این استعدادها رقم خواهد زد.

 

وی با بیان اینکه از شهرداری هم توقع داریم که کمک های خوبی را همچون دیگر شهرستان های استان در زمینه ورزش داشته باشند گفت: در روستای نسمه هم زمین چمن مناسبی را اماده کرده ایم، که کلا از ناحیه مشارکت های مردمی اکنون برای برادران و هم برای خواهران بدون هیچ مشکلی آماده بهره برداری است.

 

با تشکر از آقای کیهان محمدی كه ما را در تهیه این مصاحبه ياري نمودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد