دهيار نمونه استان كرمانشاه؛

راه توسعه پايدار روستاي نسمه، گردشگري است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295995|20:07 - 1396/01/21
نسخه چاپی
راه توسعه پايدار روستاي نسمه، گردشگري است
سابق حسيني با بيان اينكه اكنون راه توسعه پايدار روستاي نسمه گردشگري است افزود: ساماندهي روستا در بحث گردشگري و جذب مسافران، كه كاملا در ارتباط با اقتصاد روستاست، فعاليت هاي چشمگيري انجام شده است.

به گزارشهزار ماسوله، دهيار روستاي نسمه شهرستان پاوه كه در چند روز اخير به عنوان دهيار نمونه استان كرمانشاه معرفي گرديد در گفتگويي با خبرنگار ما در پاسخ به اين سوال مبني براينكه مهمترین وظایفی که درقانون برای یک دهیار تعریف شده است گفت: از عمده وظایف دهیاریها، می توان به بهبود وضع محیط زیست روستا،اجرای طرح های عمرانی بخصوص طرح هادی در روستاها،بررسی و شناخت کمبود ها ونیازها در روستاها،همکاری با نهاد های مربوط به حوزه روستائی،همکاری با شورای روستا در جهت اجرای برنامه های روستا مي باشند كه به طور كلي ٤٨ وظيفه براي دهيار تعريف شده است و در بين اين وظايف 7 مورد از انها تخصصي هستند.

 

سابق حسيني با اشاره به عمده فعاليتهاي دهياري روستاي نسمه نيز گفت: خوشبختانه با كمك شورا ومشاركت مردم وحمايت مسئولين در ابعاد مختلف ، توسعه روستا را در نظر داشته ايم كه در اين راستا ، تعريض راه روستايي، بهبود وضعيت اب شرب روستا، برق و گازرساني، برقراري اينترنت پرسرعت، زمين چمن پار ك جنگلي ، خانه عالم، پايگاه مقاومت و ساخت سرويسهاي بهداشتي عمومي را مي توان نام برد.

 

وي با بيان اينكه اكنون راه توسعه پايدار روستاي نسمه گردشگري است افزود: ساماندهي روستا در بحث گردشگري و جذب مسافران، كه كاملا در ارتباط با اقتصاد روستاست، فعاليت هاي چشمگيري انجام شده است، و در اين راستا با مشاركت مردم وسرمايه گذاران روستا، شرايط مناسب و ماندگاري براي گردشگران ، از پذيرايي گرفته تا اسكان وطبيعت گردي وارايه محصولات روستا به گردشگران، به صورت شبانه روزي فراهم شده است.

 

حسيني با اشاره به مدت فعاليت خود به عنوان دهيار روستا گفت: از سال ١٣٨٤ افتخار خدمتگذاري به مردم خوب روستاي نسمه تا كنون رو دارم.

 

وي در پاسخ به اين سوال مبني بر اينكه مهمترين عامل معرفي شما به عنوان دهيار نمونه چه بود، گفت: اگر موفقيتي صورت گرفته نتيجه زحمات خيلي از افراد وادارات هست كه در اين راستا، مراسم تجليل و معرفي دهياران نمونه استان ها در چند روز اخير در تالار وزارت كشور و با حضور رئيس جمهور٠ اسحاق جهانگيري، دكتر رضوي ووزير كشور وساير مسئولين كشوري وتعدادي از استانداران كشور ودهياران منتخب كشور برگزار شد.

 

دهيار نسمه مهمترين مشكلات يك دهيار را نداشتن امنيت شغلي واينده مبهم و در وضعيت بلاتكليفي عنوان كرد و گفت: اين باعث سلب انگيزه بيشتر دهياران حتي كشور شده است.

 

وي تصريح كرد: مهمترين طرح هايي كه در آينده هم توسط دهياري روستا پيگيري خواهند شد، ساخت اقامتگاه بوم گردي، مديريت رنگ روستا و تعريض وساخت راه روستايي، راه اندازي مجتمع هاي گردشگري وطرحهاي توليدي اشتغال زا از طريق بخش خصوصي مي باشند.

 

وي در توصيه خود به جوانان روستا گفت: جوانان اين روستا باتوجه به سطح بالاي سوادي كه دارند ميتوانند ايده هاي خود را به كار عملي تبديل كنند وضمن مشغول نمودن خود به كار ميتوانند روستاي بدون بيكار به معني واقعي كلمه رو به وجود آورند واين مهم با همت جوانان اين روستا دور از انتظار نيست.

 

سابق حسيني در پايان ضمن تشكر از سايت خبري تحليلي هزارماسوله گفت: خواستن توانستن است واين شعار بايد در تمامي افراد جامعه روستايي به عنوان كانون توليد واشتغال نهادينه شود.

 

با تشكر از آقاي كيهان محمدي خبرنگار هزارماسوله

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد