نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس؛

خسارت وارده به سد داریان میلیاردی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296003|20:06 - 1396/01/23
نسخه چاپی
خسارت وارده به سد داریان میلیاردی است
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلی از لحاظ بدنی برای سد داریان ایجاد نشده است، تنها شیر پروانه‌ای بیش از حد باز شده و آبی که وارد موتورخانه شده بیش از ظرفیت پمپاژ بوده و خسارتی میلیاردی به بار آورده است.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به مشکل پیش‌آمده در سد داریان(شهرستان پاوه)، اظهار داشت: یک شرکت در این حادثه قصد تخلیه آب از تونلی که به توربین شیر پروانه‌ای طبقه پایین نیروگاه وصل می‌شود را داشته است.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی به باز شدن شیر پروانه‌ای بیشتر از حد متعارف اشاره و بیان کرد: ظرفیت پمپاژهای تخلیه کننده به علت شکستگی لوله تخلیه آب شیر پروانه‌ای نیروگاه کمتر از جریان آب بوده، لذا قادر به تخلیه آب نبوده و همین موجب آبگرفتگی در طبقه تحتانی نیروگاه می‌شود.

 

وی از وجود تاسیسات گران‌قیمت در این طبقه از نیروگاه خبر داد و گفت:این سهل‌انگاری از لحاظ مالی خسارتی میلیاردی بر جای گذاشته است.

 

نادری با اشاره به نگرانی مردم این منطقه از مدیریت بحران استان خواست در راستای اطلا‌ع‌رسانی به مردم وضعیت روستاها و شهرهای اطراف رودخانه را لحظه به لحظه رصد کنند.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: مشکلی از لحاظ بدنی برای سد ایجاد نشده است، تنها شیر پروانه‌ای بیش از حد باز شده و آبی که وارد موتورخانه شده بیش از ظرفیت پمپاژ بوده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد