آيت الله علما در نودشه؛

آرامش منطقه، مرهون بصيرت مردم و هدايت علما و روحانيت است/مسئله كولبري در شهرستان پاوه تا حد معقول آن مشكلي ندارد/درصد بيكاري در سطح استان ما 35 درصد است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296017|20:30 - 1396/01/28
نسخه چاپی
آرامش منطقه، مرهون بصيرت مردم و هدايت علما و روحانيت است/مسئله كولبري در شهرستان پاوه تا حد معقول آن مشكلي ندارد/درصد بيكاري در سطح استان ما 35 درصد است
امام جمعه كرمانشاه گفت: يكي از بركات روحانيون منطقه و اهل سنت اين است كه حدود 40 سال از انقلاب كه تاكنون مي گذرد روز به روز بر ارزش آنها و اهميتشان و آرامش منطقه بيشتر و بهتر خود را نشان مي دهد و اين مرهون بصيرت شما مردم و هدايت علما و روحانيت است.

به گزارشهزار ماسوله، آيت الله علما، در سفر يك روزه خود به شهر نودشه با هدف برگزاري سمينار ائمه جمعه اهل سنت استان كرمانشاه ، با حضور در اقشار مختلف مردم در مسجد جامع اين شهر اظهار داشت: خيلي خوشحالم كه در خدمت مردم شهر نودشه رسيده ام و همايشي امروز كه در اين شهر برگزار شد، بسيار سمينار خوبي بود كه همه علماي اهل سنت منطقه جمع شده بودند و با ارائه نقطه نظارات هر كدام از روحانيون، تصميماتي هم در اين رابطه گرفته شد و ان شاالله اين تصميمات هم عملي شوند.

 

آيت الله علما گفت: روحانيون و علما هميشه در كارها موثر بوده اند و يكي از بركات روحانيون منطقه و اهل سنت اين است كه حدود 40 سال از انقلاب كه تاكنون مي گذرد روز به روز بر ارزش آنها و اهميتشان و آرامش منطقه بيشتر و بهتر خود را نشان مي دهد.

 

وي افزود: اين مرهون بصيرت شما مردم و هدايت علما و روحانيت است.

 

وي با اشاره به ايستادگي و مقاومت و عقب نشيني نكردن مردم شهر نودشه در دوران انقلاب گفت: اين موارد و سوابق روحانيت و علماي بزرگ اين منطقه همواره تاثير گذار بوده است و بحمد الله اين چند روز هم كه تصميم گرفتيم همايشي در اين منطقه برگزار كنيم ، جز خوبي از دهها سال قبل و از قرن هاي گذشته با وجود علماي و شخصيت هاي برجسته كه آثار ان در شما پيداست، نديديم.

 

امام جمعه كرمانشاه با اشاره به مشكلات موجود در جامعه گفت: با همه مشكلاتي كه داريم اين مشكلات مشترك هستند و تنها مربوط به نودشه و يا استان نمي باشد.

 

وي ادامه داد: درصد بيكاري در سطح استان ما 35 درصد است، كه اين را هم مقام معظم رهبري در سفر خود به استان كرمانشاه بيان فرمودند.

 

نمايندگي ولي فقيه در استان كرمانشاه با بيان اينكه در هر مكاني پتانسيل و موقعيت هايي ، موجود مي باشد كه نياز است استعدادهاي آن منطقه را استخراج كنيم.

 

وي گفت:كشور ما روي زر خوابيده است و داراي منابع و ثروت زيادي مي باشد، كه نبايد با اين موقعيت خوبي كه داريم، درصد بالاي بيكاري را داشته باشيم، الا اينكه با تصميمات ائمه جماعات، اين كشور بايد مديريت شود.

 

وي سه نكته كار، ازدواج و مسكن را از نكات اصلي در نجات جوانان و كشور بيان كرد و گفت: اگر ما بتوانيم كمك كنيم و با همكاري همديگر اين سه مطلب را تدبير و مديريت كنيم، مشكلات جامعه حل خواهد شد.

 

وي با اشاره به نامگذاري سالها توسط رهبر معظم انقلاب گفت: در اين 12 سال اخير، نامگذاري سالها را رهبر معظم انقلاب عمدتا عنوان اقتصاد مقاومتي نامكذاري كرده است.

 

آيت الله علما با اشاره به ناامني هاي كشورهاي جهان اسلام گفت: امروز كشور ما از نظر نظامي و قدرت و امنيت در منطقه ، حرف اول را مي زند.

 

وي با بيان اينكه ، با اين وجود، بيكاري در سطح كشور وجود دارد گفت: مسئله كولبري در شهرستان تا حد معقول آن مشكلي ندارد، اما آن را با همان حالت معقول بايد نگه داري و حفظ كنيم.

 

نمايندگي ولي فقيه در استان كرمانشاه گفت: امروز مسئله امنيت حرف اول خود مردم است كه اگر وجود داشته باشد همه چيز هم هست ، اما اگر گاهي مشكلات و سخت گيري هايي به وجود مي آيد ناشي از قضايايي خواهد بود چرا كه اين كولبري اگر در حد اداره كردن زندگي باشد، خود نظام و رهبر معظم انقلاب نيز كه فرمودند نبايد اسم قاچاق بر آنها گذاشت، تاكيد دارد.

 

وي خطاب به فرماندار شهرستان گفت: فرماندار هم در اين رابطه مديريت خواهند كرد تا جايي كه امكان دارد و اين كارها صورت قانون مندانه را به خود بگيرد و امنيت منطقه را حفظ كند.

 

آيت الله علما تصريح كرد: عبور هزاران هواپيما بر فراز آسمان كشور به اين معناست كه ما امنيت را در منطقه داريم كه نياز است همه ما امنيت را در منطقه برقرار و در حفظ و نگه داري آن تلاش كنيم.

 

وي خاطر نشان كرد: در سايه هدايت روحانيون و علما و ماموستاهاي ما خواهد بود كه امنيت در منطقه برقرار خواهد شد، و نمونه آن هم ماموستا قادري است كه حدود 40 سال در اين منطقه مديريت مي كنند، كه اين موارد خيلي باارزش هستند و همچنين امام جمعه نودشه هم كه همواره پيگيري مشكلات شهر نودشه بوده اند.

 

وي گفت: يقينا اگر مردم در رفاه باشند، رهبري هم خوشحال خواهند بود و اين خاصيت نظانم اسلامي است كه رفاه را براي مردم مي خواهد.

 

امام جمعه كرمانشاه با بيان اينكه كشور ايران، امروزه كشور مقتدري است كه دنيا براي آن حساب باز كرده اند گفت: كرارا كشورهاي اروپايي در مواضع سياسي خود گفته اند كه بدون ايران نمي توانند هيچ تصميمي را بگيرند و سبك و سياق نظام و حكومت طوري است كه همه جا نياز به اين نفوذ ايران دارند.

 

آيت الله علما گفت: امروز اگر عربستان سعودي استقبال مي كند مي گويد بياييد اعمال حج را انجام دهيد و شرايط ما را قبول مي كند وضع آن ايجاب مي كند كه نمي توانند از قدرت ايران چشم پوشي كند لذا همه ما موظفيم اين قدرت و اقتدار را حفظ كنيم و نظام هم در مقابل خود را بدهكار به  شما مي داند.

 

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در عيد نوروز در مشهد گفت: ايشان عمدتا بر اقتصاد و توجه به كار جوانان تاكيد داشتند.

 

وي با اشاره به فعاليت هاي يكي از جوانان در روستاي زردويي گفت: جوانان هم بايد ابتكارات خود را بكار گيرند و در مقابل نظام هم بايد كمك كند ، مثلا همين جوان در اين روستا ابتكارات خود را به كار گرفته و مديريت كرده بود.

 

وي در پايان با بيان اينكه  دغدغه رهبر معظم انقلاب نسل جوان است و نفت و گاز سرمايه نخواهد بود بلكه نسل جوان هستند گفت: من هم به تمام مسئولين و وزرا گفته ام كه بايد كمك كنيد و هم نظارت داشته باشيد تا بتوانيم كشوري آباد و سربلندتري را داشته باشيم.

 

در پيش از سخنان امام جمعه كرمانشاه ، امام جمعه نودشه نيز در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار كرد: مردم مقاوم و شهيد پرور اين شهر در طول هشت سال دفاع مقدس، براي انقلاب ايستادند، مردمي كه با تقديم 118 شهيد ، سه بار بمباران شيميايي در شهر، تقديم 75 مصدوم شيميايي و 360 نفر مصدوم بدون پرونده شيمايي، دين خود را به نظام و انقلاب ادا كرده اند.

 

ماموستا ملا احمد مباركشاهي گفت: مردم قهرمان نودشه در طول 8 سال دفاع مقدس حتي براي يك لحظه خانه هاي خود را ترك نكردند و براي دفاع از اسلام و انقلاب از خانه هاي خود دفاع كردند، و بهترين جوانان اين شهر تقديم را تقديم انقلاب كردند.

 

وي گفت: الحمد الله نودشه و منطقه مرزي نوسود با روستاهاي تابعه مردمي هستنتد كه براي دفاع از انقلاب زحمات زيادي را كشيدند و اكنون هم با وجود تحصيلكرده هاي زياد، با مشكل بيكاري دست و پنجه نرم مي كنند.

 

وي ادامه داد: ما از محضر امام جمعه كرمانشاه خواستار آن هستيم كه در استان تاكيد بفرمايند براي اين جوانان كه بيكار بوده ، تدابيري انديشيده شود.

 

وي گفت: در حال حاضر هم مردم اين منطقه از مسئولين انتظار دارند كه به فكر وضعيت معيشتي جوانان و مشكل در تردد سه راهي شهدا باشند بلكه بتوانند در اين مرز امرار معاش كنند.

 

نمايندگي ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه در ادامه سفر يك روزه خود به پاوه از سد داريان هم بازديد كرد.

 

با تشكر از آقاي كيهان محمدي كه ما را در تهيه اين گزارش ياري نمودند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد