مهندس عليمرادي :

ساخت و ساز در پاوه نسبت به چند سال اخير كاهش پيدا كرده است/شرايط تسهيلاتي مناسبي براي مردم وجود ندارد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296042|21:45 - 1396/02/06
نسخه چاپی
ساخت و ساز در پاوه نسبت به چند سال اخير كاهش پيدا كرده است/شرايط تسهيلاتي مناسبي براي مردم وجود ندارد
رئيس سازمان نظام مهندسي شهرستان پاوه گفت: شرايط تسهيلاتي مناسبي براي مردم وجود ندارد به طوري كه براي هر طبقه ساخت و ساز ساختمان در شهر، مبلغ 20 ميليون تومان را در نظر گرفته اند.

به گزارشهزار ماسوله، رکود مسکن از یک طرف باعث کاهش تولید در ساخت و ساز شده و از طرف دیگر بر تعطیلی مشاغل مرتبط با مسکن نيز منجر شده است.

 

در چند سال اخير ما شاهد كاهش ساخت وساز در شهرستان پاوه شده ايم و عموما، دليل اين ركود را نبود نقدينگي در دست مردم عنوان مي كنند.

 

در اين باره براي كسب اطلاعات موثق ، نظر رئيس سازمان نظام مهندسي شهرستان را جويا شديم.

 

مهندس فرهاد عليمرادي در گفتگويي با خبرنگار ما در اين باره اظهار كرد: اگر از نظر كلي بيان كنيم، يك عامل باعث كاهش ساخت و ساز در شهرستان نمي شود بلكه چندين عامل مختلف در اين زمينه تاثير گزار است.

 

وي گفت: كل كشور در قيمت زمين و ساخت وساز ، راكد مي باشد به طوري كه اكنون زمين مسكوني هم، فاقد مشتري است.

 

وي افزود: كاهش ساخت و ساز بالطبع در شهرستان نيز به چند عامل قيمت مصالح ساختماني، نظام مهندسي و شهرداري در قانون هزينه احداث منازل مسكوني و يا جرائم برمي گردد.

 

وي ادامه داد: قانون نظام مهندسي نيز با يك تعرفه مشخص كه از استان تعيين خواهد شد، اقدام به نقشه كشي ساختمان خواهد كرد و قيمت تعرفه طراحي نقشه هم شايد در شهرهاي بزرگ قيمت چنداني نباشد اما در شهرستاني چون پاوه، تعيين يك مبلغ به عنوان هزينه طراحي نقشه، از ديگر عوامل است كه در حالي كه اين، هزينه چنداني نسبت به هزينه كل ساختمان، نمي باشد.

 

مهندس عليمرادي گفت: ساخت و ساز قانوني در شهرستان پاوه نسبت به ديگر شهرستان هاي اطراف، بيشتر بوده است و بيشترين آمار استان نيز براي ساخت و ساز، سهم شهرستان پاوه گرديده است.

 

وي ادامه داد: با در نظر گرفتن شرايط توپوگرافي شهرستان، و تقبل هزينه هايي اضافي در خاكبرداري زمين جهت ساخت و ساز نسبت به ديگر شهرستان هاي اطراف، ولي باز، ساخت و ساز در شهرستان پاوه حدود 90 درصد به صورت قانوني انجام مي شوند درحالي كه شايد بقيه شهرهاي اطراف 50 درصد قانوني خواهد بود.

 

مهندس عليمرادي تصريح كرد: به طور كلي ساخت و ساز در پاوه نسبت به چند سال اخير كاهش را داشته است اما با اين وصف باز ساخت و ساز كم نبوده است.

 

وي در خصوص ركود مسكن نيز گفت: اكنون ركود مسكن در كشور وجود دارد، به طوري كه حتي در اين شرايطي كه ساخت وساز مشكل شده است، مشتري براي خريد مسكن نسبت به زمين، بيشتر است.

 

وي خاطر نشان كرد: در كل ساخت و ساز در پاوه نسبت به شهرستان هاي اطراف در وضعيت مناسبي قرار دارد.

 

وي در پايان با اشاره به ارائه تسهيلات مسكن به مردم در اين خصوص نيز گفت: شرايط تسهيلاتي مناسبي براي مردم وجود ندارد به طوري كه براي هر طبقه ساخت و ساز ساختمان در شهر، مبلغ 20 ميليون تومان را در نظر گرفته اند.

 

مهندس فرهاد عليمرادي افزود: افرادي كه به ساخت و ساز اقدام مي كنند، با در نظر گرفتن اين موضوع كه تسهيلات مي تواند، كار احداث ساختمان آنها را به اتمام برساند، اين مبلغ اصلا كافي نمي باشد و شرايط تسهيلات مناسبي براي آنها در نظر گرفته نشده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد