تکمیل واتصال شبکه آب محله cng به خط توزیع آب شرب شهر پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296045|00:39 - 1396/02/08
نسخه چاپی
تکمیل واتصال شبکه آب محله cng به خط توزیع آب  شرب شهر پاوه
سالم مرادي گفت: عملیات اجرایی و اتصال شبکه توزیع آب محله cng به شبکه اصلی آب شرب شهر پاوه مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارشهزار ماسوله، مهندس سالم مرادی مدیر امور آب و فاضلاب پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما  اظهار داشت: عملیات اجرایی و اتصال شبکه توزیع آب محله cng به شبکه اصلی آب شرب شهر پاوه مورد بهره برداری قرار گرفت. این طرح در تاریخ 7/2/96 مورد بازدید معاون محترم فرماندار شهرستان پاوه آقای میرانی و مهندس علیمرادی مسئول عمران فرمانداری قرار گرفت.


 
مرادی افزود: مسئولین مذکور از مخزن تپه نیروی انتظامی و خطوط اجرا شده بازدید نمودند.

 

وي گفت: در این بازدید روند اجرای کار و شرایط فنی پروژه، چگونگی تامین و توزیع آب شرب ساکنین محترم شهرک cng از طریق شبکه توزیع آب شهر پاوه مورد بررسی قرارگرفت.

 

وي ادامه داد: از وضعیت شبکه توزیع آب شرب شهرک cng که از طریق یک باب مخزن 200 مترمكعبي به شبکه شهری رینگ گردیده است مطلع شدند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهر پاوه گفت:  پیشنهاد این طرح توسط کارشناسان امور آب و فاضلاب پاوه ارائه و سپس مطالعات فنی لازم توسط مهندسین مشاور انجام گردید. بعد از تصویب طرح  مذکور از سوی حوزه معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اجرایی شدن آن در دستور کار قرار گرفت.  

 

مرادی افزود:  برای اجرای این طرح از سوی فرمانداري محترم شهرستان پاوه در سال 95 مبلغ 3000 میلیون ریال از ماده 180 اعتبار مصوب شد که متاسفانه اعتبار مذکور اختصاص پیدا نکرد، و  علیرغم شروع بکار پیمانکار اجرایی و هزینه کرد مبلغ 800 میلیون ریال و انجام 400 متر لوله گذاری، بدلیل عدم تخصیص اعتبار، پروژه تعطیل شد.  

 

وی گفت: سرانجام با پیگیرهای بعمل آمده از سوی مدیرعامل محترم شرکت آبفا استان، آقای مهندس تخت شاهی از محل منابع داخلی (جاری) مبلغی برای خرید لوله و اتصالات و اجرا تخصیص پیدا کرد و طرح، بعد از تعطیلات نوروز 96 مجددا توسط اکیپ امانی آبفا شهر کرمانشاه فعال شده و تکمیل گردید.  

 

 سالم مرادی اظهار داشت: مبالغی که از مشترکین بعنوان حق انشعاب آب اخذ گردیده، طبق قانون در حساب سرمایه ای شرکت همانند سایر انشعابات واگذار شده در سراسر کشور، واریز و حق دخل و تصرف و هزینه کرد آن از اختیارات این امور نمی باشد و صرفا برای ایجاد تاسیسات و زیرساخت های لازم در حوزه آب و فاضلاب هزینه خواهد شد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهر پاوه در پايان از مزیت های این طرح خبرداد و افزود:

1-  بدلیل وجود یک باب مخزن 200 مترمكعبي ظرفیت لازم جهت مصرف ساعات پیک مشترکین فراهم می گردد.
 
2-  با توجه به توپوگرافی خاص شهر پاوه، واختلاف ارتفاع قابل توجه نقاط پائين دست شهرک با نقاط بالادست زون میانی پاوه (تپه کوله) باعث می شد تا نقاط بالادست با کمبود فشار مواجه بوده و نقاط پایین دست با شکستگی لوله و نشتی دایم شیرها مواجه باشند.
 با قرار گرفتن مخزن ذخیره مذکور بعنوان مخزن تعدیل فشار، نوسانات ناشی از فشار زياد شبکه را حذف کرده و تعادل لازم را در جهت تزریق آب مناسب به شبکه فراهم می نماید، بطوریکه میزان فشار شبکه شهرک cng از حد متعارف خارج نگردد.

3- عملیات کلرزنی آبی با شاخص های بهداشتی و کلر مازاد مناسب می باشد.
 
4-  تامین و توزیع آب با کیفیت و شاخص های بهداشتی لازم؛ با انجام کلرزنی در تاسیسات سراب هولي وتست روزانه کلر مازاد، انجام نمونه برداری ماهیانه به جهت آزمایشات میکروبی توسط کارشناسان کنترل کیفی آبفا پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد