ماموستا قادري خطاب به نامزدهاي رياست جمهوري : با وعده هاي تو خالي مردم رافريب ندهيد / آثار وعده هاي گذشته را كمتر مي بينيم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296048|00:01 - 1396/02/09
نسخه چاپی
ماموستا قادري خطاب به نامزدهاي رياست جمهوري : با وعده هاي تو خالي مردم رافريب ندهيد / آثار وعده هاي گذشته را كمتر مي بينيم
امام جمعه پاوه گفت: با وعده‌های توخالی مردم را فریب ندهید واقعیت‌ها را به مردم بگویید، هرساله کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی آن‌چنانی به مردم می‌دهند ولی در عمل آثار وعده‌ها را نمی‌بینیم.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ماموستا قادریدر بخش دوم خطبه‌ها بهمسئله انتخاباتپرداختند و گفتند:انتخابات در دنیا و در مملکت ما وسیله و ابزار تغییر در امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و مسائل مذهبی و دینی است، بنده از تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند تشکر می‌کنم زیرا به خود جرائت داده‌اند که وکیل مردم شوند و این شایسته تقدیر است و نیز از هیئت اجرایی و هیئت نظارت علی‌رغم انتقادی که بر آنان دارم در برابر زحمتی که می‌کشند و شبانه‌روز مشغول‌اند، تقدیر دارم.

 

ویبه مقایسۀ انتخابات کشورهای پیشرفته و جهان‌سومی پرداختند و گفتند:در کشورهای پیشرفته مردم به دنبال نماینده یا وکیل خود می‌روند و از او خواهش می‌کنند تا وکالت آن‌ها را قبول کند و از حق آنان دفاع نماید. آنگاه به او رأی می‌دهند و وی به‌عنوان خدمتگزار و نوکر در خدمت موکلین است اما در جهان سوم هرکسی بدون اطلاعات کاندیدا می‌شود و ما هم نه سابقه و نه خانواده و نه فکر او را می‌شناسیم و نه از دیانت و شهامت او خبرداریم؟ و در آخر هم بجای آن‌که نوکر مردم شوند، آقای مردم می‌شوند و به میل خود کار می‌کنند و مصالح مردم را در نظر نمی‌گیرند و بعد از اتمام دوره نمایندگی خود از مردم ارث می‌خواهند.

 

ایشانافزودند:اینجانب در هیئت اجرایی و نظارت شهرستان یک نوع کم‌لطفی را می‌بینیم؛ هرچند ذات افراد محترم‌اند ولی بسیاری از آن‌ها بی‌تجربه هستند و در کار انتخابات و سیاست و حکومت‌داری هیچ تجربه‌ای ندارند. شاید ذاتاً انسان‌های خوبی باشند، اما برای انجام این کار ساخته نشده‌اند. همچنان که اگر بنده را مهندس کشاورزی کنند باغات مردم خشک می‌شود زیرا بنده در این کار تبحر ندارم و کارم موعظۀ مردم است.

 

امام‌جمعه پاوهنحوه رد و تائید صلاحیت‌های نامزدهای شورای اسلامی را نیز موردنقد قراردادندو گفتند:به نظر می‌رسد که هیئت‌های اجرایی و نظارت کاری به تخصص افراد نداشته‌اند؛ کسی که هیچ‌گونه سابقۀ اجرایی و هیچ‌گونه تخصصی در امور شهری ندارد را تائید کرده‌اند بخشی از رد شدگان از کانال قانونی بوده، اما بعضاً افراط‌وتفریط و اغراض شخصی و توصیه‌های سیاسی در تائید و رد افراد را نیز شاهد هستیم.

 

ایشاندر نظر گرفتن مصلحت مردم را امری لازم برای هیئت‌های اجرایی و نظارتعنوان کردند و گفتند:به نظر بنده می‌بایست شخص آقای فرماندار و سایر مسئولان مربوطه در انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت مقداری موقعیت مردم را در نظر می‌گرفتند و از افراد باتجربه استفاده می‌کردند؛ بنده دوستان هیئت نظارت را می‌شناسم همه انسان‌های خوبی هستند؛ اما بعضاً تجربه لازم را برای حضور در این عرصه ندارند.

 

خطیب ‌جمعه پاوهخطاب به کاندیداهای رد و تائید صلاحیت شده گفتند:از کسانی که صلاحیتشان رد شده خواهش می‌کنم از طریق مراجع قانونی برای حل مشکل خود چاره‌اندیشی و از حق خود دفاع نمایند و از آن‌ها هم که تائید شده‌اند انتظار دارم در محیط کوچکی چون شهر پاوه در میان مردم دودستگی و تفرقه ایجاد نکنند.

 

ماموستا قادریگفتند: هرساله در ایام انتخابات شوراها، بازار و خیابان و دیوار شهر و پارک‌ها زشت و تخریب می‌گردد، لذا لازم است در این رابطه مقداری احتیاط کنید و حریم‌شکنی هم نکنید و به همدیگر توهین نکنید و سعی کنید فقط خود را معرفی کنید و دیگران را تخریب ننمایید

 

ماموستا قادریخطاب به ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهورینیز گفتند:با وعده‌های توخالی مردم را فریب ندهید واقعیت‌ها را به مردم بگویید، هرساله کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی آن‌چنانی به مردم می‌دهند ولی در عمل آثار وعده‌ها را نمی‌بینیم.

 

ایشانتحریک احساسات مردم از طریق برانگیختن احساسات مذهبی یا ملی را از جانب کاندیداهای ریاست جمهوری، امری ناپسند دانستند و گفتند:مردم اهل سنت مردم خوش‌باوری هستند و آن‌ها هم بحث مسائل مذهبی و یا بعضاً ملی را دامن می‌زنند. ترا به خدا موقعیت را حفظ کنید تا برادری و اخوت و دوستی ما بیشتر شود و مردم را حفظ کنیم؛ هرکدام از این آقایان رأی آوردند رئیس‌جمهور همه ماست و برای ایشان از خداوند متعال درخواست توفیق و عزت داریم.

 

ویسپس مردم را به حضور در انتخابات دعوت کردند و گفتند:ما در جمهوری اسلامی در طول ۳۷ سال گذشته با انتخابات مختلف، دست‌وپنجه نرم کرده و نظام را یاری نموده‌ایم و ان شاء الله در انتخابات آینده نیز با هوشیاری و بصیرت، حضور و اقتدار خود را به نمایش می‌گذاریم و به‌پای صندوق‌های رأی می‌رویم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد