ماموستا ملا احمد مباركشاهي :

هيچ گونه اقدام عملي براي استفاده از زمين هاي مجاور سد داريان انجام نشده است/این زمین ها میتوانند زمینه اشتغال را فراهم کنند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296077|00:57 - 1396/02/14
نسخه چاپی
هيچ گونه اقدام عملي براي استفاده از زمين هاي مجاور سد داريان انجام نشده است/این زمین ها میتوانند زمینه اشتغال را فراهم کنند
امام جمعه نودشه گفت: مسئولين، مشاوراني جهت بررسي زمين هاي منطقه فرستاده اند كه به اين نتيجه رسيده اند كه 700 هكتار از اين زمين هاي مجاور سد داريان، استعداد كار و اشتغالزايي را دارند، اما هيچ گونه اقدام عملي انجام نداده ايد.

به گزارشهزار ماسوله،فرماندار شهرستان پاوه صبح امروز در مراسمبزرگداشت مقام معلم در بخش نوسود در سخنانی ضمن یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته معلم و با اشاره به سال اقتصاد مقاومتي اظهار كرد: برای دومین سال پیاپی موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری و مورد تاکید قرار میگرد که این حرف نشان از اهمیت و تاثیرگذار بودن موضوع را نشان میدهد.

 

ایده پور گفت:نقش اقتصاد مقاومتي در بدنه كشوري همچون ژاپن، از يك نفر به عنوان اختراع ماشين هاي هوندا، حمايت لازم صورت مي گيرد، تا امروز در سطح جهان، به عنوان كارخانه هاي مهم دنيا از آن ياد كنند.

 

وی افزود:اقتصاد مقاومتی که برای دومین سال پیاپی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است یعنی حضور حداکثری مردم در عرصه های مختلف اقتصادی  برای ایجاد اشتغال و تولید داخلی که انصافا لازمه و نیاز امروزه جامعه ما است.

 

وي با اشاره به افتتاح و بهره برداري پروژه آبرساني آب سد هيرويي به دشت هاي سرپل ذهاب گفت: با توجه به طبیعت خدادادی که خداوند به منطقه پاوه داده است آیا نمیشود با ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال ۱۰۰۰ نفر شغل ایجاد کرد؟ یا می شود و ما نمیدانیم.

 

ویبه سردسیر بودن منطقه از آبیدر سنندج تا منطقه پاوه اشاره کرد و گفت: که با توجه به سال اقتصاد مقاومتی چه اشکالی دارد با منحرف کردن آب سیروان از طریق تونل ، بسیاری از مناطق گرمسیری در استان کرمانشاه را آباد کنیم که باعث اشتغال و تولید ملی و نهایتا اقتصاد مقاومتی می شود.

 

ایده پور به معلمین و فرهنگیان اعلام کرد و تقاضا کرد که در محافل و کلاسهای درس و اجتماعات ضمن تدریس و آموزش به دانش آموزان خود تفهیم کنید که دولت در این طرح با چه سرمایه ای در خصوص تولید و به دنبال طرحهای اشتغال زا بوده است،تا هر کام به نحوی نقشی در تولید ملی و اقتصاد مقاومتی ایفا کنیم.

 

ویبه مسئله قاچاق اشاره کرد و گفت:امروزه با به دنبال کار قاچاق رفتن نمیتوانیم کار و سرمایه گذاری ایجاد کنیم چرا که کار قاچاق جز برای تعدادی افراد معدود منفعت سودی ندارد و دردی را دوا نخواهد کرد باید بتوانیم با ایجاد طرحهای گردشگری و تولیدی بهتر و بیشتر دنبال طرحهای اشتغال زا و تولید برویم.

 

ایده پوربه نقش مهم صنعت گردشگری در شهرستان اشاره کرد و گفت:با همت و نقش آفرینی شما اساتید بزرگوار نیاز است با سرمایه گذاری و با برنامه ریزی بتوانیم این صنعت را در منطقه گسترش دهیم چرا که نیاز و بستر آن در منطقه فراهم است و همه می توانیم در صنعت گردشگری کار کنیم و موفق هم خواهیم شد. هر چند که امکانات و بسترهای مورد نیاز را هم فراهم نکرده ایم اما من قول خواهم داد که با همت و همفکری و در سال اقتصاد مقاومتی می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم چرا که قاچاق برای ما ارمغانی ندارد اما بازارچه مرزی و مرز کولبری می توانیم بهتر و مفیدتر اقدام کنیم و بازدهی هم داشته باشیم.

 

در ادامه امام جمعه شهر نودشه در سخناني خطاب به فرماندار شهرستان پاوه اظهار كرد: آب رودخانه سيروان پاوه را با 49 كيلومتر مسافت به دشت هاي سرپل ذهاب انتقال مي دهيد، اما زمين هاي خود شهرستان فاقد هرگونه مجوزي براي استفاده مي باشند.

 

ماموستا ملا احمد مباركشاهي افزود:، مشاورانی از جهاد کشاورزی جهت بررسي زمين هاي منطقه آمده اند كه به اين نتيجه رسيده اند كه 700 هكتار از اين زمين هاي مجاور سد داريان، استعداد كار و اشتغالزايي را دارند، و در صورت اجرایی این طرح می تواند سبب ایجاد اشتغال برای جوانان شود.

 

وي گفت: در اين شرايط كه زمينه اشتغال براي جوانان فراهم نمي شود، مردم نيز براي تامين مايحتاج زندگي خود مجبور به كوله بري در اين منطقه هستند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد