مرکز سنجش الکترونیک آموزش فنی و حرفه ای پاوه افتتاح شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296165|00:08 - 1396/03/04
نسخه چاپی
مرکز سنجش الکترونیک آموزش فنی و حرفه ای پاوه افتتاح شد
دومین مرکز سنجش الکترونیک فنی و حرفه ای استان کرمانشاه روز چهارشنبه با حضور مسئولان در پاوه افتتاح شد.

به گزارشهزار ماسوله، دومین مرکز سنجش الکترونیک فنی و حرفه ای استان کرمانشاه روز چهارشنبه با حضور مسئولان در پاوه افتتاح شد.

 

درمراسم افتتاح این مرکز مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با گرامیداشت سوم خرداد ماه و روز آزادسازی خرمشهر پیروزی دولت تدبیر و امید و خلق حماسه ۲۹ اردیبهشت از سوی مردم استان را تبریک گفت.

 

مهندس ناصری امید یکی از دغدغه‌های استان را بیکاری دانست و افزود: سازمان فنی و حرفه ای  تمام تلاش و همت خود را برای آموزش مهارت ها به کار برده تا بیکاری را در استان کاهش دهد.

 

وی با بیان اینکه سال ۹۵ سالی سرشار از موفقیت برای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوده افزود: با تمام محدودیت‌های مالی سال گذشته ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش داده شده است.

 

مدیرکل اموزش فنی و حرفه ای استان از رشد ۱۲۵ درصدی در حوزه آموزشگاههای آزاد در سال ۹۵ خبردادوگفت:  استان کرمانشاه سال گذشته در مسابقات ملی مهارت کشوری جایگاه پنجم  را از آن خود کرده است.

 

مهندس ناصری امید در بحث دانشگاه علمی کاربردی پاوه نیز افزود: سال ۹۴ نزدیک به ۳۰ نفر در رشته‌های تکنسین فارغ التحصیل داشته ایم و بر اساس پیشنهاداتی که در شهرستان شد در مهرماه سال جاری دو رشته مهندسی نیز در این دانشگاه خواهیم داشت.

 

 

وی علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان را عدم فراگیری آموزش عملی دروس و یادگیری مهارت دانست و گفت : سعی ما آن است که دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند علاوه بر گذراندن دروس تئوری به صورت عملی نیز دروس را فراگیرند.

 

ناصری امیدبه پایلوت بودن شورای مهارت در استان کرمانشاه اشاره وخاطرنشان کرد: توجه به توانمندی های روستاییان در شهرستان پاوه یکی از آثار مثبت این امر است که نمونه آن روستای زردویی بوده که در آموزش مهارت پیشتاز است.

 

وی توانمندسازی روستاییان را یکی از راهکارهایی عنوان کرد که از بروز بیکاری و مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به برگزاری ۱۰۰ آزمون در حوزه سنجش الکترونیک آنلاین در کرمانشاه طی سال گذشته اشاره کرد وشفاف سازی، سرعت ،دقت و عدم دخل وتصرف در نتایج آزمون را از مزایای اجرایی شدن این طرح دانست.

 

دراین مراسم فرماندار شهرستان پاوه نیز از مشارکت مردم به عنوان مردمی انقلابی و فعال قدردانی کرد و عدم آموزش در جامعه را یکی از مشکلات اساسی عنوان کرد.

 

ایده پور به بحث آموزش در روستاها تاکید کردو افزود :باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که نشان از توسعه هر جامعه ای در حوزه مهارت است در روستاها گسترش یابد.


وی پاکیزگی محیط زیست شهرستان پاوه را از دلایل ارائه آموزش‌ها در این حوزه اعلام کرد و افزود توسعه آموزش به روستاییان می‌توانند مانع مهاجرت آنان به شهرها شود.

 

رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پاوه نیز راه اندازی مرکز سنجش الکترونیک و آنلاین را در این شهرستان مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد اجرایی شدن این طرح از توجه ویژه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به شهرستان بود.

 

وی با بیان اینکه مرکز سنجش الکترونیک آنلاین شهرستان پاوه در استان به عنوان دومین مرکز پس از مرکز کرمانشاه بوده است افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز گامی موثر در راستای دولت الکترونیک و کاهش بروکراسی اداری برداریم.

 

و از مزایای دیگر طرح را دقت،سرعت، امنیت وکاهش هزینه چاپ و تکثیر و نیروی انسانی و حذف انتظار در اجرای آزمون ها و در راستای سیاست شماره 14 سند ملی مهارت و فناوری دانست.

 

وی مساحت این مرکز را ۶۰ مترمربع اعلام کرد و افزود :  این کارگاه  دارای ۱۰ سیستم‌ آنلاین  و 2 سیستم رزرو بوده و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برای راه اندازی این مرکز هزینه شده است.

 

درپایان این مراسم از کارآموزان برتر این مرکز با اهدای لوح تقدیر ، تجلیل شد. پس از مراسم در جلسه ای  مدیران آموزشگاههای آزادی شهرستان مشکلات خود را با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در میان نهادند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد