امام جمعه پاوه: اثرات امر به معروف و نهي از منكر قطعا با برخورد متواضع با مردم بيشتر است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296185|19:19 - 1396/03/10
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: اثرات امر به معروف و نهي از منكر قطعا با برخورد متواضع با مردم بيشتر است
امام جمعه پاوه با تاكيد بر بازبيني ستاد امر به معروف و نهي از منكر در سطح شهرستان از مسئولين امر خواستار برخورد متواضع با مردم از طريق تربيت و تذكر لساني شد و گفت: قطعا در اين صورت اثرات امر به معروف و نهي از منكر بيشتر خواهد بود و در خاتمه براي حضار دعاي توفيق در انجام وظيفه نمود.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در نشست ستاد امر به معروف و نهي از منكر كه در سالن جلسات سپاه ناحيه پاوه برگزار شد اظهار داشتند: امر به معروف در جامعه يعني دعوت مردم به ارزش ها و نهي از منكر ، يعني نهي از آنچه كه ضد ارزش ها است.

 

ماموستا ملا قادر قادري افزود: اين جمله و اين تعريف از امر به معروف و نهي از منكر در هر جامعه اي جايگاهي ارزشمند دارد شايد فرهنگ ها متفاوت باشد اما در هر جامعه اسلامي و غير اسلامي مردم به خويشتن داري و امر به معروف استقبال مي كنند.

 

وي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر نزد فقهاي اسلامي واجب است و بر فرضيت و واجب بودن آن نزد جمهور فقها اتفاق نظر دارند گفت: در طول 1400 سال ، امر به معروف و نهي از منكر در دين اسلام هيچگاه تعطيل نشده است اما گاها تضعيف شده است.

 

رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر در شهرستان پاوه گفت: معتقد هستم اگر در هر جامعه اي فريضه امربه معروف و نهي از منكر برقرار باشد مردم آن جامعه بيدار هستند و خروجي آن بيداري مردم، رشد صفات نيكوي مردم و رشد اخلاق پسند ديني را به دنبال دارد.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: امسال خوشبختانه استقبال مردم از روزه و حضور در مساجد نسبت به سال گذشته بيشتر است كه جاي شكر و بسي اميدواري است .

 

امام جمعه پاوه گفت: امروز در عصر ما با وجود هجمه هاي رسانه اي كه همواره منكرات را در اين فضا بر معروف ترجيح مي دهند ، اگر هوشيار نباشيم جوانان ما از دست خواهند رفت.

 

وي گفت: حقيقتا در مملكت ما و در شهرستان مرزي پاوه امر به معروف و نهي از منكر لازم و ضروري است و سبب بقاي ما است و بايد در اين راستا غير از ائمه جمعه و جماعات مسئولين نيز در محدوده وظيفه خود به ما كمك كنند.

 

ماموستا قادري با اشاره به آياتي از قران كريم گفت: خداوند خطاب به پيامبر بزرگوار اسلام مي فرمايد شما بهترين امت از زمان خلقت بر روي زمين هستيد، و اين امتياز به خاطر اين است كه شما اهل امر به معروف و نهي از منكر هستيد.

 

وي در پايان با اشاره به فرموده اي از پيامبر بزرگوار اسلام(ص) گفت: امر به معروف و نهي از منكر در سه مرحله قدرت، تذكر لساني و قلبي اجرا مي شود.

 

وي با تاكيد بر بازبيني ستاد امر به معروف و نهي از منكر در سطح شهرستان از مسئولين امر خواستار برخورد متواضع با مردم از طريق تربيت و تذكر لساني شد و گفت: قطعا در اين صورت اثرات امر به معروف و نهي از منكر بيشتر خواهد بود و در خاتمه براي حضار دعاي توفيق در انجام وظيفه نمود.

 

در ادامه فرمانده سپاه ناحيه پاوه نيز در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار كرد: پايه و اساس عمل، توجه ويژه به فريضه امر به معروف و نهی از منكر است كه در قالب يك تلاش مردمی و جمعی فراهم خواهد شد.

 

سرهنگ بهشتي راد افزود: برای اجراي امر به معروف و نهی از منكر بايد با مشاركت خود مردم اين امر امكان پذير باشد و بر نهادينه كردن آن در جامعه تأكيد داشته باشند.

 

وي گفت: در اين ماه مبارك رمضان قرار بر اين است كه در چهار مرحله ان شاالله در سطح معابر پاوه در جهت به جا اوردن فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر تذكر لساني داده شود.

 

در پايان نيز هر كدام از حاضرين به نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد