در بازبيني از طرحهاي اقتصاد مقاومتي

تحقق اقتصاد مقاومتی با یکدستگاه چرخ خیاطی

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 296188|01:17 - 1396/03/10
نسخه چاپی
تحقق اقتصاد مقاومتی با یکدستگاه چرخ خیاطی

به گزارشهزار ماسوله، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

خانم چنور زند کارآفرین برتر در رشته خیاطی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: ما در اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی باید به سمتی حرکت کنیم که هر کارگاه کوچک و زود بازده بتواند علاوه بر اشتغال برای افراد خانواده به اقتصاد خانواده هم کمک کند.

 

وی افزود: حدود دوسال است که با علاقه صخسی که به خیاطی داشتم، با وام اشتغالزایی بسیج سازندگی در زمینه تولیدی پوشاک توانستم برای خودم اشتغالزایی کنم و مشکل بیکاری را برطرف نموده و درآمدی برای مخارج خانواده و زندگی داشته باشم.

 

وی گفت: هم اکنون دوختن لباس در این منطقه رواج زیادی دارد و با توجه به آنکه تولید این لباس با هنر دستان امکان پذیر بوده و نیاز به حرفه های صنعتی در آن نیست ، در هر زمانی دوختن این لباس ها برای مجالس مهم و غیر مهم رواج داشته است.

 

وی در پایان گفت: در این زمینه هم گواهینامه خیاطی را از سازمان مربوطه دریافت کرده ام  و با دریافت تسهیلات لازم از بسیج سازندگی این حرفه را توسعه دادم.

 

اكنون همچنان به اين حرفه خود كه درآمد نسبتا پايداري را دارم ادامه مي دهم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد