امام جمعه پاوه:ترور و تندروی یک جریان خطرناک و به دور از آیین اسلام است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296220|19:34 - 1396/03/19
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه:ترور و تندروی یک جریان خطرناک و به دور از آیین اسلام است
امام جمعه پاوه با محکوم کردن حادثه ثروریستی حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی گفت: ترور مقوله ای مذموم و مطرود و تندروی یک جریان خطرناک و به دور از آیین اسلام است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: حادثه تروریستی تهران نزد ما مردم اهل سنت و بخصوص مردم پاوه بشدت محکوم است و مردم اهل سنت از تندروی مبراست، چه اعمال و حرکاتی که در داخل ایران انجام شده و چه اعمالی که در خارج از ایران انجام شده باشد.


وی با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر مردم در نماز جمعه این هفته پاوه گفت: این حضور پیام های مهم و زیادی دارد که مهمترین آنها این است که ما با جریان تندروی، خشونت و ترور کاملا مخالف هستیم.


وی اظهار کرد: مسئولان هم باید قدردان مردم پاوه و اورامانات باشند این مردم بیش از یک هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.


ماموستا قادری تصریح کرد اگر سه یا چهار نفر مزدور از این منطقه رفته اند و عملی زشت وغیرانسانی انجام داده اند در مقابل 640 قهرمان برای این نظام و انقلاب خون خودشان را ریخته و جانشان را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کرده اند.


امام جمعه پاوه افزود: اکنون هم این مردم حاضر و آماده هستیم هزاران جان دیگر و هزاران خون دیگر را برای حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، دفاع از انقلاب و تقویت امنیت منطقه و کشور و تبعیت و پیروی از خط رهبری فدا کنند.


ماموستا قادری با تشریح فراز و نشیب های انقلاب اسلامی در 38 سال اخیر گفت: ما در طول این دوران شاهد ترور، توطئه گروهکها، جنگ تحمیلی، تحریم و صدها ترفند و دشمنی دیگر با ملت و کشور ایران بوده ایم.


وی افزود: مردم ما با وجود تمامی این فراز و نشیب ها همواره با مسلمانان در جهان اسلام و همسایگان خودمان در مسائل و مشکلاتشان اظهار همدردی کرده ایم و اعمال غیرانسانی همچون ترور و انفجارهای انتحاری را در این کشورها محکوم کرده ایم.


وی تصریح کرد: از تولد نامبارک داعش تاکنون بنده بیش از 20 خطبه نماز را به خطرات ناشی از این تفکر غلط و نادرست و تندروی و خطرات ناشی از جریان های مذهبی تندرو اختصاص داده ام و بر لزوم هوشیاری در مقابل آن تأکید کرده ام.


وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری امریکا به عربستان سعودی و فروش تسلیحات نظامی به اندازه هزینه های پنج سال بعضی از کشورهای فقیر دنیای اسلام، افزود: اولین نتیجه این سفر نامبارک مورد هجوم قرار دادن کشور قطر بود به دلایلی همچون همکاری با ایران، حمایت از اخوان المسلمین، حمایت از حماس و چندین مورد دیگر که اعلام کردند قطر یا باید ارتباط خود با این افراد و کشورها را قطع کند یا طرد شود.


امام جمعه پاوه با بیان اینکه قطر یک کشور 2 میلیون نفری است و از سه طرف با جهان ارتباط دارد که یک طرف آن دریا، عربستان سعودی و ایران که 2 طرف دیگر آن را بسته اند و فقط از طریق ایران ارتباط دارد.


وی افزود: این موقعیت قطر یک پیام مهم دارد و آن اینکه چطور 38 سال امریکا و بیشتر کشورهای جهان علیه کشور ما حمله کردند، توطئه کردند تحریم کردند ملت ما در مقابل این همه تهاجم و خشونت ایستاد و مقاومت کرد.


ماموستا قادری افزود: باید به این ملت و مسئولان جمهوری اسلامی آفرین گفت و آنان را مورد قدردانی قرارداد که 38 سال مقاومت و ایستادگی کردند و در مقابل قطر اگر از طرف ایران هم راه او بسته شود یک هفته هم دوام نخواهد آورد.


امام جمعه پاوه در ادامه خواستار تجدید نظر در اعمال و افکار تعدادی از علما و روحانیون منطقه شد و گفت: باید با حضور در میدان و پرهیز از بی تفاوتی در مساجد و محافل نسبت به آگاهی دادن جوانان در خصوص تفکرات غلط و نادرست وغیراسلامی تندروها و افراطی ها اقدام کنند.


وی افزود: هم اکنون در حدود 20 مسجد شهر پاوه نماز تراویح خوانده می شود و ماموستاهای مساجد هر یک پنج دقیقه قبل از برگزاری نماز در خصوص محکومیت حادثه تروریستی تهران صحبت کنند و با این عمل خود ضمن روشنگری به مردم نشان دهند که از این افکار و جریانها انزجار دارند.


ماموستا قادری به مسئولان هم توصیه ای داشت و گفت: مسئولان هم باید تجدید نظری داشته باشند و ساده از کنار قضایا عبور نکنند و مردم عزیز ما هم در شهر و روستا برای حفظ خودشان هوشیار باشند و طوری حرکت کنند و قدم بردارند که در راستای حفظ و تقویت امنیت باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد