ماموستا قادري:داعشي لا مذهب و لا مليت هستند /حجة الاسلام ابراهیم رازینی:مردم پاوه در پاسداري از انقلاب اسلامي،نقشي تعيين كننده داشته اند/حجه الاسلام باقرزاده :دينداري و روشنفكري سد بزرگي در برابر نفوذ تندوري ها است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296238|02:37 - 1396/03/27
نسخه چاپی
ماموستا قادري:داعشي لا مذهب و لا مليت هستند /حجة الاسلام ابراهیم رازینی:مردم پاوه در پاسداري از انقلاب اسلامي،نقشي تعيين كننده داشته اند/حجه الاسلام باقرزاده :دينداري و روشنفكري سد بزرگي در برابر نفوذ تندوري ها است
در پي حادثه ثروریستی حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی در 12 رمضان گروهی از جانب اتحادیه جهانی جوانان مسلمان با پيام انس و دوستی و همبستگی شیعه و سنی در جمع مردم شهر پاوه در مسجد قباي اين شهر حضور يافتند.

به گزارشهزار ماسوله، در پي حادثه ثروریستی حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی در 12 رمضان گروهی از طرف آیت الله اراکی رئیس مجمع تقریب،آیت الله قمی مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قم و سازمان بین المللی تقریب در قم،مشاور آیت الله اراکی در تهران و نماینده اتحادیه جوانان تقریب به همراه دو نفر از مشهد مقدس و سنندج به جهت عرض سلام و رساندن پیام آیت الله اراکی و علمای قم و با پيام انس و دوستی و همبستگی شیعه و سنی در جمع مردم شهر پاوه در مسجد قباي اين شهر حضور يافتند.

 

امام جمعه پاوه پس از نمازهاي سنت تراويح در سخناني كه با حضور دکتر یامین پور ,حجة الاسلام ابراهیم رازینی و حجة الاسلام باقرزاده برگزار شد اظهار داشت: از حضور مهمانان گرامي از استان هاي مشهد، تهران و قم كه در جمع ما حضور يافته اند تقدير و تشكر دارم.

 

ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به آيه اي از قرآن كريم گفت: خداوند واژه فتنه را 79 بار تكرار كرده است و پيامبر بزرگوار اسلام نيز در احاديث خود بيش از 70 بار هشدار داده است.

 

وي گفت: قرآن كريم مي فرمايد از فتنه پرهيز كنيد اگر روزي آتش فتنه برپا شود ظالم و مظلوم را با هم مي سوزاند و پيامبر نيز مي فرمايد : فتنه ها در اساس خوابيده اند ، لعنت خداوند بر كسي باد كه فتنه ها را زنده مي كند.

ماموستا قادري ادامه داد: امروز جهان اسلام با فتنه خطرناك افراطي گري، تندروي، تكفير و داعش روبرو است كه فتنه داعش نه داراي مذهب هستند و نه مليت.

 

وي افزود: امروز داعش كه با مسلمين عراق و سوريه درگير هستند، از گروه و مليت و مذهبيت خود بريده اند و نمي توانيم آنها را به مليت و مذهبيت خاصي نسبت دهيم.

 

وي با بيان اينكه داعشي ها لا مذهب و لا مليت هستند گفت: به مدت سه سال است كه اين فتنه شروع شده است و آثار اين گرفتاري هم به ايران رسيده است.

 

امام جمعه پاوه گفت: حضور اين دوستان در پاوه هم بدين دليل است كه اعلام كنند اهل سنت اين منطقه با داعش جدا هستند ، نه داعش از مردم اين منطقه است و نه مردم اين منطقه از داعش هستند.

 

وي تصريح كرد: با وقوع اين حادثه در تهران ، مردم اين منطقه بسيار ناراحت شدند و با حركت تعدادي انگشت شمار، زحمات مردم انقلابي اين منطقه بر باد نخواهد رفت.

 

ماموستا قادري گفت: فتنه عصر ما بر مي گردد به تفرقه بين خود ما مسلمانان و تسليم ما در مقابل ابرقدرت ها ، كه اين دو مسئله باعث تولد داعش و تكفيري گرديد.

 

وي با اشاره با راههاي مبارزه با تكفير و داعش گفت: امر به معروف و نهي از منكر ، وحدت كلمه و پر كردن خلا هاي پيش آمده اگر مورد توجه علما و مسئولين قرار بگيرد، داعش در هيچ منطقه اي نخواهد بود.

در ادامه دکتر وحید یامین پور، مشاور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب در سخناني اظهار كرد: از اينكه مردم عزيز شهرستان پاوه در اتفاق تهران، ناراحت شده اند، هرگز چنين مباد، ملت كرد و اهالي استان كردستان و كرمانشاه و برادران اهل سنت تاج سر ما هستند.

 

وي افزود: خيلي روشن است كه همه مردم تهران و ساير استان هاي ايران، حساب هر بدكار را از ملت ايران جدا مي كنند و بايد جلوي فتنه بزرگتر را كه ايجاد تكدر خاطر و كدورت بين برادران و هموطنان است ، را بايد گرفت.

 

وي گفت: من حامل سلام گرم مردم تهران و پيام دوستي براي مردم عزيز اين منطقه هستم كه به بهترين وجه اين جملات را جناب ماموستا قادري طي اين چند روز اخير اعلام كرده بودند.

 

وي ادامه داد: بايد حضور شخصيتي همچون ماموستا قادري را به عنوان نعمتي الهي قدر دان باشيم ايشان نه امام جمعه پاوه و نه مرجع ديني وفكري براي اهل تسنن ، بلكه يك چهره ملي هستند و حضور ايشان گرما بخش ، وحدت بخش و الهام بخش خواهد بود.

در ادامه حجه الاسلام ابراهیم رازینی مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در سخناني اظهار داشت: جايگاه منطقه اورامانات به خصوص شهر قهرمان پرور پاوه در نظام و انقلاب و جامعه و مردم ما جدا است.

 

وي افزود: شهر پاوه از يك پيشينه تاريخي طولاني و ارزشمندي با بيش از 3 هزار سال برخوردار است كه بيش از 3 هزار سال سابقه دارد كه با ظهور اسلام و امدن مسلمانان به اين منطقه با رشد فرهنگ خود به اسلام گرويدند و در طول تاريخ هم جايگاه والاي خود را حفظ كرده است.

 

وي گفت: از اول پيروزي انقلاب اسلامي اين منطقه و به خصوص مردم شهر پاوه در پاسداري از انقلاب اسلامي نقشي تعيين كننده دارند كه ما فراموش نمي كنيم ضد انقلاب به تحريك استكبار جهاني قبل از جنگ تحميلي وارد اين منطقه شد و از اين منطقه با نظام اسلامي بجنگد ولي خوشبختانه مردم اين شهرستان با كمك دلاورمرداني همچون دكتر چمران ايستادگي از خود نشان دادند.

 

حجة الاسلام ابراهیم رازینی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان پاوه گفت: بيانات اين شخصيت بزرگوار در خصوص امام جمعه محترم پاوه همان استواري و خط مستقيم 30 سال گذشته امام را داشت و در طول اين مدت هر موضع اساسي و انقلابي را كه ماموستا قادري داشته اند،خصوصا موضع ايشان در حادثه اخير، بسيار ارزشمند و قابل تقدير است.

 

وي گفت: ما اهالي پاوه و علماي با بصيرت را همراه انقلاب اسلامي و پيرو خط امام و رهبري مي دانيم و اقدام چند نفر از هر كجاي جهان كه باشد، را نمي توان به كل مردم نسبت داد و منطقي نخواهد بود اگرعده ای اشتباه کرده باشند به کل مردم شهرستان تعمیم داده شود.

 

وي در ادامه متن دبير كل محترم مجمع تقريب مذاهب خطاب به مردم شهرستان پاوه را قرائت نمود.

 

در ادامه حجه الاسلام باقرزاده ،از معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نيز در سخناني با بيان اينكه از عالم مجاهد و روشنگر و با بصيرت كشور جناب ماموستا قادري تقدير و تشكر دارم اظهار داشت: قرآن كريم مي فرمايد اگر تقوا داشته باشيد يكي از آثار آن اين است كه دسيسه هاي دشمن را مي توانيد بشناسيد و اگر مي بينيم در اين منطقه حساس كشورمان فردي به شجاعت و بصيرت و دشمن شناسي جناب ماموستا قادري است، آن نيست مگر به بركت تقوا.

 

وي افزود: امروز طرح و برنامه دشمن در اين منطقه و براي كل جهان اسلام ، خيلي واضح است كه دشمن هم در قوميت و هم مذهب تلاش كرده است كه تفرقه ايجاد كند ، همان نكته اي كه ماموستا قادري در 36 سال پيش در محضر بنيان گذار انقلاب اسلامي با بصيرت، طرح دشمن با ايجاد تفرقه بين شيعه و سني را ديده اند.

 

وي گفت: اگر عده اي به اسم كرد و اهل تسنن و در نقطه اي از كشور جنايتي را مرتكب مي شوند همه مردم ايران مي دانند كه اين عده نه كرد هستند و نه مسلمان، بلكه به دنبال همان اختلاف و تفرقه و كدورت هستند.

 

وي وحدت را راه حل اين مشكلات بيان كرد و گفت: امروز در اين جلسه و در جمع شما، حضور پيدا كرديم كه مردم دست دشمن را ديده اند و اين مسئله هيچ ربطي به مردم كردستان ندارد.

 

وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دو خصوصيت مردم اين شهرستان گفت: دينداري و روشنفكري سد بزرگي در برابر نفوذ تندوري ها و افكار تكفيري ها است و اصولا جايي كه روشنفكري جاي دارد، جايي براي تندروي ها نخواهد ماند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد