پیام آیت‌الله اراکی برای مردم پاوه و اورامانات

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296240|18:11 - 1396/03/27
نسخه چاپی
پیام آیت‌الله اراکی برای مردم پاوه و اورامانات
پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب برای مردم پاوه و اورامانات شامگاه جمعه توسط حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رازینی مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب در امور روحانیت در مسجد «قبا» شهر پاوه قرائت شد.

به گزارشهزار ماسوله، یام آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، برای مردم پاوه و اورامانات در مسجد «قبا» شهر پاوه قرائت شد.

 
متن این پیام به شرح زیر است:
 

بسمه تعالی

حلول ماه مبارک رمضان و لیالی قدر را به مردم غیور و شهیدپرور پاوه و به همه مسلمین و به‌ویژه ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم. از خداوند منان مسألت دارم اعمال شب‌های قدر و همه روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان شما عزیزان را قبول فرماید و دعاهای شما را مستجاب و عید فطر آینده‌ی شما و همه ملت ایران و مسلمانان جهان را عید پیروزی بر استکبار جهانی و ایادی آن به‌ویژه تروریست‌های داعش و غیر داعش قرار دهد.

علمای غرب کشور و قاطبه‌ی مردم عزیز این منطقه از ایلام تا کرمانشاه، کردستان و ارومیه اعم از سنی و شیعه دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند، برخی همچون ماموستا شیخ‌الاسلام، بزرگ و دیگر شهیدان این خطه‌ی قهرمان‌پرور به شهادت رسیده‌اند و برخی همچون شیخ‌الاسلام ملاقادر قادری، دیگر مجاهدان و خدمتگذاران به اسلام و ملت همچنان در سنگر جهاد در راه اسلام و کشور به دفاع از مقدسات و ارزش‌های اسلامی و مرزهای اعتقادی و انقلابی ادامه می‌دهند.

مناطق سنی نشین کشور جمهوری اسلامی توانستند با اعتماد بر ایمان به خدا و رسول او (صلی‌الله علیه و آله) و قرآن عظیم و حب اهل بیت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) عالی‌ترین نمونه وحدت و اخوت اسلامی را به نمایش بگذارند؛ و با یکپارچگی و همدلی ضمن امتثال دستور خدا که فرمود: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ ( حجرات ،آیه 10)، و دستور رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) که فرمود: مَثَلُ الْمُؤْمِنِينَ فِي تَوَادِّهِمْ وَتَرَاحُمِهِمْ وَتَعَاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ؛ إِذَا اشْتَكَى مِنْهُ عُضْوٌ تَدَاعَى لَهُ سَائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَالْحُمَّى، توانستند توطئه دشمنان اسلام را در ایجاد تفرقه و دشمنی میان جامعه اسلامی خنثی کنند. امیدوارم با شرکت یکپارچه در مراسم راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس بار دیگر دشمنان اسلام را مایوس کنند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تبریک و تشکر از همه مردم کُرد به جهت این وحدت و اخوت مثال‌زدنی امیدوار است در جهت تداوم و استحکام هر چه بیشتر این اخوت و وحدت گام‌های بهتری در آینده برداشته شود این مجمع آماده همکاری در این زمینه است.

از همه مردم دوست داشتنی وعزیز پاوه به‌ویژه علماء و نخبگان و مسئولان تشکر می‌کنم و برای همه شما عزیزان توفیق و سعادت دنیا و آخرت را مسألت دارم.

محسن اراکی
26 خرداد ماه 1396
21 رمضان المبارک 1438
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد