نگاهی به عملکرد هم نشین با فساد در آموزش و پرورش؛

فساد از صندوق فرهنگیان تا مخزن سوالات آزمون نهایی مدارس/ کار پدر "واردات چی مظلوم" بالا گرفت

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296249|18:47 - 1396/03/30
نسخه چاپی
فساد از صندوق فرهنگیان تا مخزن سوالات آزمون نهایی مدارس/ کار پدر "واردات چی مظلوم" بالا گرفت
س از فساد صندوق فرهنگیان، کشف محموله مشکوک به قاچاق در منزل دختر وزیر و اجرای سند ۲۰۳۰، اینک لو رفتن سوالات امتحان نهایی مدارس برای وزارت آموزش و پروش یک پرونده سنگین تر خواهد ساخت.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم از دو جنبه سیاست زدگی و فسار اقتصادی همواره مورد سوال منتقدان بوده است.

یکی از مهمترین و شاید مهمترین وزارتخانه ای که به صورت مستقیم ریشه ها و سنگ بنای جامعه آینده ایران در آن تعیین می شود در دولت یازدهم با فساد ۱۲ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان وارد حواشی سنگین شد. پرونده ای که چندین نفر از نزدیکان سیاسی دولت به واسطه آن بازداشت شدند.

رویکردهای ضد فرهنگی در این وزارت خانه با حذف دروس حاوی آموزه های انقلابی نمایان شد و با معرفی دانش آشتیانی به عنوان وزیر جدید برای این وزارت خانه در اواخر دولت یازدهم که سند ۲۰۳۰ را به عنوان برنامه کاری خود به مجلس معرفی کرد و مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت وارد فاز تازه ای شد. (ویدیوی اعتراض نماینده اسلام آباد غرب در روز رای اعتماد)


کشف محموله مشکوک به قاچاق در منزل دختر وزیر

کشف محموله مشکوک به پوشاک قاچاق از ایتالیا در منزل دانش آشتیانی که بعد ها اعلام شد متعلق به دختر وی بوده است، برخی از ریشه های فساد در این وزارت خانه را نمایان کرد.

موضوعی که در رقابتهای انتخاباتی نیز مورد اشاره قرار گرفت و معاون رئیس جمهور اعلام کرد دختر وزیر مظلوم است... او بیکار بوده و الان شغلش واردات لباس است!

لو رفتن سوالات امتحان نهایی در وزارت آموزش و پرورش

بعد از بالاگرفتن اعتراضها به اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش که برخی بی بند و باری های آموزشی مبتنی بر تجربه همه چیز در مدرسه را نهادینه می کند وزیر آموزش و پرورش گفت مراقبت می کنیم تا بندهای مغایر با فرهنگ ما اجرا نشود...

این قول وزیر برای حفاظت از عدم اجرای مفاد غیر فرهنگی سند ۲۰۳۰ در حالی است که این وزارت خانه از مراقبت از سوالات آزمون نهایی نیز ناتوان بوده و این سوالات وارد خرید و فروش شده است!

 اسناد لورفتن سوالات موجود است

میر خجسته با انتقاد از لو رفتن سوالات امتحانات نهایی، گفت: حفظ سوالات امتحانی یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش است از این رو چنین رخدادی آسیب بزرگی برای عرصه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تذکر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه چرا سوالات امتحانات نهایی باید لو برود، اظهار کرد: چنین امری نشان دهنده ضعف مدیریتی در بدنه تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: نمرات آزمون نهایی در کنکور اثر دارد از این رو لو رفتن سوالات موجب ایجاد نگرانی در بین صدها هزار دانش آموزی شده که در این امتحانات شرکت کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید نسبت به موضوع رخ داده پاسخگو باشد، تصریح کرد: اسناد و مستندات لو رفتن سوالات موجود است؛ به عنوان مثال سوالات در شبکه‌های مجازی در یکی از مناطق تهران منتشر شد و دراین میان وعده انتشار سوالات کنکور نیز به مخاطبان این شبکه‌های مجازی داده شده که جای تامل دارد.

خجسته تصریح کرد: شبکه فاسدی که اقدام به فروش و حتی ارائه رایگان سوالات امتحانی کرده باید مشخص شود و با افراد خاطی برخورد جدی انجام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع شفاف‌سازی کند و سریعا به مردم توضیح لازم را ارائه کنند زیرا لو رفتن سوالات موجب سلب اعتماد شده است./

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد