تحقق سه مصوبه هیات دولت برای شهرستان پاوه در سال جاری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296300|21:05 - 1396/04/14
نسخه چاپی
 تحقق سه مصوبه هیات دولت برای شهرستان پاوه در سال جاری
سهم شهرستان مرزی پاوه از مجموع 60 پروژه از محل مصوبات سفر کاروان دولت تدبیر و امید در 27 تیر ماه سال 95 به استان کرمانشاه سه پروژه مهم آبرسانی، احداث تصفیه خانه فاضلاب و بیمارستان است که در نیمه اول امسال این سه پروژه افتتاح می شود.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا؛ این سه پروژه مهم که جزو دغدغه های مردم شهرستان پاوه است در اولویت مسئولان استان قرار گرفت و در جریان سفر دولت به استان در سال گذشته در قالب مصوبات سفر به تصویب رسید و قرار است تا شهریور امسال هر سه پروژه زیربنایی و مهم در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری برسد.
در سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه 45 طرح و پروژه با 9 هزار و 980 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا در سال های 95 و 96 به تصویب رسید که با پیگیری های مسئولان استان تعداد پروژه ها به 60 و میزان اعتبارات نیز به 12 هزار و 295 میلیارد ریال افزایش یافت.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، پروژه آبرسانی به شهر پاوه تا پایان تیرماه و بیمارستان و تصفه خانه فاضلاب نیز تا شهریور امسال افتتاح می شود و بخش زیادی از مشکلات این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و آبرسانی نیز برطرف خواهد شد.
مجتبی نیک کردار در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات کم آبی شهر پاوه افزود: آب مردم نیاز مردم این شهر از چشمه 'هانی کوان' در اطراف این شهر تامین شده و با بهره برداری از پروژه آبرسانی مردم پاوه دیگر مشکل کمبود آب شرب نخواهند داشت.
او دستگاه مجری پروژه آبرسانی به شهر پاوه را شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 230 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و مراحل اجرایی آن نیز به اتمام رسیده است.
وی اظهار کرد: برای آبرسانی به شهر پاوه از محل چشمه هانی کوان چهار واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 160لیتر در ثانیه با مجموع ارتفاع آبرسانی 690 متر خط انتقال به قطر 500 میلیمتر و به طول 14 کیلومتر تصفیه خانه به روش صافی کند با ظرفیت 14 هزار مترمکعب در شبانه روز اجرا می شود.
به گفته وی، این پروژه تا پایان تیر ماه امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد و مردم شهر پاوه می توانند از آب هانی کوان استفاده کنند.
اکنون آب شرب و مصرفی پاوه از سراب هولی و 2 حلقه چاه تامین می شود، که برای تامین آب شرب شهر پاوه به 120 لیتر در ثانیه آب نیاز است در حالی که اکنون آب این منابع 50 لیتر در ثانیه است و با انتقال آب هانی کوان این کمبود به طور کامل حل خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه به پروژه تصفه خانه فاضلاب شهر پاوه با 35 میلیارد ریال اعتبار نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه نیز تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد، گفت: در راستای اجرای این پروژه پنج کیلومتر خطوط جمع کننده اصلی ، ایجاد 31 کیلومتر شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه به ظرفیت هفت هزار و 700 مترمکعب در شبانه روز انجام شده است.
این دومین تصفیه خانه فاضلاب شهر پاوه است که در در زمینی به مساحت 1/5 هکتار احداث شده و فرآیند تصفیه آن از نوع لجن فعال با هوادهی ممتد است.
بیمارستان 64 تختخوابی پاوه با 120 میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه های مصوبات سفر رئیس جمهوری است که تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه این گفتگو با بیان اینکه 400 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر هیات دولت به استان کرمانشاه، به شهرستان پاوه اختصاص یافت، گفت: از این مبلغ 280 میلیارد ریال برای تکمیل و اتمام تأمین آب شرب شهر پاوه از چشمه هانی کوان، 95 میلیارد ریال برای تکمیل و اتمام بیمارستان جدید شهرستان و 35 میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه شماره 2 شهر پاوه و خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب آن هزینه می شود.
شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در 120کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد