معاون استاندار کرمانشاه: تامین آب و برق مطمئن بزرگترین مشکل شهرکهای صنعتی منطقه اورامانات است

کد خبر: 296329|19:46 - 1396/04/21
نسخه چاپی
معاون استاندار کرمانشاه: تامین آب و برق مطمئن بزرگترین مشکل شهرکهای صنعتی منطقه اورامانات است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه گفت: تامین آب و برق مطمئن بزرگترین مشکل برای فراهم سازی زیرساخت های شهرک های صنعتی منطقه اورامانات است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، رضا رحیمی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی که به منظور بررسی مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی منطقه اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: رفع این مشکلات زیرساختی، نیازمند عزم جدی و پیگیری مسئولان استان در سطح وزارت نیرو با توجه به سهم استان از اعتبارات مهار آب های مرزی است.
وی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی معادن سنگ و تولیدات کشاورزی استان، ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری باید برای رفع مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه شود.
رحیمی در ادامه افزود: به سرمایه گذاران و کارآفرینان مشتاق سرمایه گذاری منطقه اورامانات در شهرک های صنعتی تا 75 درصد مشوق های اقتصادی در خرید زمین، صدور پروانه، معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده که اگر سرمایه گذاران واحدهای خود را سریعتر از زمان قرارداد به انجام برسانند تا 10 درصد دیگر به آنها کمک خواهد شد.
وی با بیان اینکه قیمت هرمتر مربع زمین در شهرک های صنعتی منطقه اورامانات کمتر از 200 هزار ریال به شرط انجام کار و تعهدات است، گفت: در سال جاری هیچ گونه افزایش قیمتی در واگذاری زمین شهرک های صنعتی داده نشده و حتی در برخی از شهرکها کاهش قیمت هم داشته ایم.
استان کرمانشاه 21 شهرک و ناحیه صنعتی به مساحت 2 هزار و 318 هکتار دارد که هزار و 418 هکتار آن وارد مرحله عملیاتی شده است.
شهرک های صنعتی استان کرمانشاه 870 قرارداد در قالب 800 طرح بهره برداری منعقد کرده اند که 358 واحد آن فعال یا نیمه فعال است.
در سال 95 برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان کرمانشاه 170 هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و رتبه سوم بیکاری در بین استان های کشور، دارای یک هزار واحد صنعتی و تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد