نشست برگزاري مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296396|21:09 - 1396/05/08
نسخه چاپی
نشست برگزاري مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد
نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر پاوه در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر پاوه  در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

 

در اين نشست فرماندار شهرستان پاوه در سخناني اظهار كرد: 26 مرداد یک حماسه ملی است که گرامیداشت آن بعد از 35 سال نشان دهنده اهمیت موضوع است.

 

پرويز ايده پور با اشاره به نقش اساسی امام (ره) در این حماسه افزود: مقاومت مردم پاوه و حضور شهید چمران در کنار مردم و پاسداران بومی از عوامل مهم در هم شکننده حصر پاوه شد.

 

وي گفت: حماسه 26 مرداد پاوه مربوط به مردم و شهر پاوه نیست بلکه یک حماسه ملی است كه موجب شکست حصر و نجات پاوه شد.

 

در ادامه فرمانده سپاه ناحيه پاوئه نيز در سخناني گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده های معظم شهدا را یک وظیفه دانست و گفت: همه باید در هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم تلاش کنیم.

 

سرهنگ بهشتي راد، برگزاری یادواره شهدا را در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ حائز اهمیت دانست.

 

وي گفت:حماسه 26 مرداد 58 پاوه ثمره ايستادگي مثال‌زدني دلاور‌مردان و شير‌زنان ديار اورامانات و تلاش شجاعانه شهيد چمران و همرزمانش بود كه در برابر دشمنان قد علم كردند و با خلق حماسه‌اي باشكوه و كم‌ نظير اجازه ندادند خواب استكبار براي سقوط پاوه تعبير شود.

 

وي ادامه داد: به دنبال محاصره شهرستان توسط اشرار ،رشادت شهيد مصطفي چمران و پاسداران بومي منطقه حلقه محاصره پاوه را مي‌شكنند و اين حماسه را خلق خواهند كرد.

 

وي با بيان اينكه به مناسبت حماسه 26 مرداد پاوه برنامه هاي فرهنگي و ورزشي نيز برگزار مي شود افزود:تجلیل از آزادگان، شهدای پاوه و نیز انجام مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی همچون پياده روي خانوادگي همراه با جوايز نفيس انجام خواهد شد و در نهايت مراسم باشكوه ان در ساعت 9 صبح 26 مرداد ماه  در مسجد جامع پاوه با حضور مسئولين استاني و كشوري و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد