شهاب نادري:

سهم استان کرمانشاه در افزایش درآمدها چندین برابر تهران است/15 سال معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در اورامانات

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296403|20:38 - 1396/05/09
نسخه چاپی
سهم استان کرمانشاه در افزایش درآمدها چندین برابر تهران است/15 سال معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در اورامانات
نماينده مردم پاوه و اورامانات گفت: سهم استان کرمانشاه براي افزايش درآمدها و واريز به خزانه كشور را 27/3 درصد درنظر گرفته بودند که با رایزنی هایی که با وزیر اقتصاد و دکتر نوبخت داشتیم این عدد را به 19 درصد کاهش دادیم که باز هم عدد بزرگی به نسبت اقتصاد بیمار استان است.

به گزارشهزار ماسوله،  شهاب نادری نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی در نشست خبري با اصحاب رسانه در شهرستان جوانرود سهم کرمانشاه را در افزایش درآمدها ظلم و گناه آشکار دانست و گفت: درخت استان از هر لحاظ باید تنومند باشد تا به ثمر بنشیند. در همین راستا بحث افزایش درآمدهای استان آماری بحرانی دارد و تیشه به ریشه اقتصاد استان می زند.

 

وی افزود: بنده پیش از نمایندگی کارمند وزارت اقتصاد و دارایی بوده‌ام،با آمارها آشنا هستم و این آمار را برای استان کرمانشاه بحرانی می دانم.

 

نادری درخصوص جذب سرمایه گذاری در منطقه گفت: برای افزایش درآمدها و وضعیت اقتصادی مناسب در منطقه، از همه سرمایه گذاران دعوت می کنم با معافیت 15 ساله از مالیات و عوارض به منطقه بیایند و سرمایه‌گذاری کنند. برای انجام روال کارها بصورت شخصی پیگیر معافیت مالیاتی سرمایه گذاران در منطقه خواهم بود و از وزیر دستورات لازم را خواهم گرفت.

 

شهاب نادری با اشاره به آمارهای موجود درخصوص افزایش درآمدهای کشور گفت: سهم تهران در افزایش درآمدهایی که باید به خزانه واریز شود عدد 6/6 درصد است. یعنی این مبلغ را در درآمدهای عمومی باید به حساب خزانه واریز کند. سهم استان اصفهان 2/2 درصد است و خراسان رضوی منفی است، یعنی نه تنها پولی پرداخت نمی کند،بلکه اعتبار و بودجه دریافت می کند.اما این عدد را برای استان کرمانشاه 27/3 درصد درنظر گرفته بودند که با رایزنی هایی که با وزیر اقتصاد و دکتر نوبخت داشتیم این عدد را به 19 درصد کاهش دادیم که باز هم عدد بزرگی به نسبت اقتصاد بیمار استان است.

 

نادری در پایان گفت: اين آمار و اعداد در افزایش درآمدها بر استان کرمانشاه كه تحمیل کرده اند ، در واقع باید از جیب مردم پول دریافت کنیم و به حساب خزانه واریز کنیم و در جایی دیگر هزینه شود. شاید به همین دلایل سرمایه گذاران خارج از استان تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در اینجا ندارند.

 

وي افزود: باید تعادل و توازن منطقه ای در این خصوص برقرار شود،اما متاسفانه بالانسی وجود ندارد.

 

خبرنگار هزارماسوله کوثر فخری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد