طرح ضربتی اشتغال در روستای هدف گردشگری هجیج برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296422|23:09 - 1396/05/12
نسخه چاپی
طرح ضربتی اشتغال در روستای هدف گردشگری هجیج برگزار شد
به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه طرح ضربتی اشتغال در روستای هدف گردشگری هجیج برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه توانمند سازی جوامع روستایی با شعار"هر روستا یک برند" در تاریخ یازدهم و دوازدهم مرداد ماه 1396 در روستای هدف گردشگری «هجیج» برگزار شد.

 

این جلسات آموزشی با تدریس سه مدرس و پژوهشگر دانشگاه آقایان نیما آذری، محسن کرمی و خانم افسانه احسانی و استقبال فعالین گردشگری شهرستان و اهالی روستای هجیج  برگزار گردید.

 

در این کلاس های آموزشی دو روزه مدرسین با تعاریفی از گردشگری روستایی و لزوم اهمیت این مقوله در تغییرات بنیادین اقتصادی منطقه به بررسی مشکلات، چالش ها و فرصت های این عرصه در شهرستان پاوه پرداختند.

 

مهم ترین مباحث این نشست ها، مدیریت مقاصد گردشگری، اکوتوریسم و حفظ جاذبه های طبیعی، حفظ و اصالت فرهنگی منطقه، ایجاد انگیزش های مناسب و تبلیغات صحیح جذب گردشگر،برند سازی برای هر روستای دارای پتانسیل گردشگری، ابتکار عمل در ساخت برند برای روستا و تبلیغات مناسب در این خصوص، مدیریت بر مبنای توسعه پایدار، توسعه اقامتگاه روستایی، آموزش نیروی انسانی و آموزش مفسران گردشگری و ... بود. مدیریت مقاصد گردشگری از الزامات گردشگری پایداراست که مرتبطین گردشگری را برای این نوع گردشگری آماده می سازد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد