بازديد نماينده اورامانات به همراه مسئول سازندگي بسيج دانشجويي كل كشور از روستاي مير عبدلي؛

نبود آب شرب، مشکل اساسی روستای میرعبدلی بخش باینگان پاوه / وقتي كه اعتبارات مصوب دولتي تنها بر روي كاغذ مي ماند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296426|01:36 - 1396/05/14
نسخه چاپی
نبود آب شرب، مشکل اساسی روستای میرعبدلی بخش باینگان پاوه / وقتي كه اعتبارات مصوب دولتي تنها بر روي كاغذ مي ماند
مسئول سازندگي بسيج دانشجويي كل كشور به همراه نماينده مردم پاوه و اورامانات از مشكل كم آبي روستاي مير عبدلي بازديد كردند.

به گزارشهزار ماسوله، نبود آب آشامیدنی بهداشتی، زندگی در برخی از روستاها را دشوار کرده است که این موضوع به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نیازمند رسیدگی است.

 

 روستای میرعبدلی در پاوه با 180 خانوار یکی از این روستاهاست که با مشکلات کم آبی روبروست.

 

در اين راستا گروه جهادي بسيجيان دانشجويي نيز جهت رفع مشكلات روستاهاي محروم گام بر مي دارند و به همين مناسبتمسئول سازندگي بسيج دانشجويي كل كشوربه همراهنماينده مردم پاوه و اوراماناتدر مجلس با حضور در روستاي ميرعبدلي از نزديك با مشكلات اين روستا آشنا شدند.

 

صادق مفردبا حضور در مسجد اين روستا در سخناني اظهار داشت: گروه‌های جهادی دانشجویی ، به صورت خودجوش با حضور در روستاها و در راستاى کمک به امور محرومیت‌زدایی حركت هاي جهادي را انجام داده اند.

 

وي گفت: ما مجموعه مردمي از جنس مردم هستيم و شعار ما نيز حضور و مشاركت و همكاري خود مردم روستاها در رفع محروميت ها مي باشد.

 

وي با بيان اينكه براي رفع اين مشكلات روستا، پيگيري هاي لازم را انجام خواهيد داد ادامه داد: عرصه‌ای که جهادگران به آن ورود کرده‌اند بیشتر سازندگی و عمران و آبادسازی است، همان طور كه اين روستا نيز مشكل خانه بهداشت را دارد ما نيز در اين زمينه كمك خواهيم كرد بلكه خانه بهداشت روستايي احداث شود.

 

وي گفت: علاوه بر اين مشكلات ، مشكل آب شرب روستا نياز به اعتبارات خاصي دارد كه نياز به پيگيري هاي خاص خود، با مسئولين دولتي را با نامه نگاري مي طلبد.

 

وي تصريح كرد: ما در حد توان خود نسبت به رفع برخي از مشكلات روستا اقدام خواهيم كرد تا بلكه حداقل ضروريات روستا تامين شود.

 

وي با بيان اينكه برکت کار جهادی ، کمک به دولت است، گفت: در برخي موارد بايد دولت نسبت به رفع مشكلات اقدام كند و در اين راستا نيز گروه‌های جهادی کمک می‌کنند .

 

نماينده مردم پاوه و اوراماناتدر مجلس نيز در اين بازديد در سخناني اظهار كرد: وضعیت بخشی از شبکه آبرسانی این روستا فرسوده است و نصف مردم اين روستا که در نقاط بالاتر ساکن هستند،با مشكل كم آبي مواجه هستند.

 

شهاب نادري افزود: قطعا پيگيري هاي لازم را در اين زمينه براي رفع مشكلات روستا انجام خواهم داد.

 

وي گفت: اعتبارات مصوب استانداري را نيز كه به مبلغ 400 ميليون اعتبار براي رفع مشكل كم آبي روستا در مديريت بحران استان در نظر گرفته شده است ، پيگيري خواهم كرد بلكه مشكل آب شرب روستا مرتفع گردد.

 

مسئول سازندگی، سازمان بسیج دانشجویی استان كرمانشاهنيز در اين بازديد در سخناني اظهار كرد: مشكلات اين روستا در چندين بخش مي باشد كه كمبود آب شرب روستا از مشكلات اصلي روستا مي باشد.

 

فاطميان افزود: گروههاي جهادي دانشجویی ، به صورت خودجوش با حضور در روستاها و در راستاى کمک به امور محرومیت‌زدایی گام بر مي دارند.

 

وي گفت: براي رفع اين مشكلات بايد مسئولين دولتي همچون فرماندار، روساي ادارات راه و شهرسازي ، آب و فاضلاب روستايي و برخي ادارات ديگر بايد حضور مي يافتند كه ضمن تشكر از نماينده محترم اورامانات و نماينده شبكه بهداشت و درمان پاوه اين مسئولين حضور ندارند.

 

رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان پاوهنيز در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان با اشاره به اقدامات و فعاليت هاي شهيد كاظمي در شهرستان اظهار كرد: قطعا در هر دوره اي گروههاي جهادي توانسته اند كه نسبت به رفع مشكلات روستا در كمترين زمان ممكن اقدام كنند.

 

هوشيار بهشتي افزود: زير بناي توسعه هر آبادي بر آب شرب مي باشد كه اگر آلوده به انواع ويروس ها باشد گاها شاهد بيماريهايي خواهيم بود كه قابل درمان نخواهند بود.

 

وي گفت: در خصوص مشكل خانه بهداشت روستا ، اعلام مي كنم كه اگر خانه بهداشت روستايي احداث شود، ما حتما دكتر و پزشكي را براي آن تعيين خواهيم كرد تا مردم روستا را ويزيت كند.

 

وي ادامه داد: ما هم انتظار داريم كه اين گروههاي جهادي در رفع مشكلات اين روستا اقدام موثري را انجام دهند.

 

رئيس شوراي روستاي ميرعبدلينيز در ابتدا در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار داشت: روستای میرعبدلی با 54 کیلومتر مربع در حوزه استحفاظی پاوه، با 180 خانوار و با جمعیت حدود 600 نفر در 16 کیلومتری پاوه در بخش باینگان قرار دارد.

 

مناف احمدي افزود: مشکل اساسی این روستا نبود آب شرب و آشامیدنی است که مردم این روستا همه روزه با تهیه آب شرب به روشهای سنتی متحمل زحمات زیادی می شوند.

 

وي گفت: نبود طرح های هادی روستایی و مشکل عدم آسفالت جاده روستای آریت به میرعبدلی که سه کیلومتر از آن انجام شده و سه کیلومتر باقی مانده انجام نشده است، از مشکلات دیگری است که در کنار دهها مشکل دیگر می توان به آن اشاره کرد.

 

وي نبود خانه بهداشت را از دیگر مشکلات روستا در طول چندین سال عنوان کرد و گفت: بعد از مدتها توانستیم که یک ساختمان را به عنوان خانه بهداشت و آن هم با هزینه های شخصی آب و برق و تلفن اجاره کنیم تا بتوانیم از خدمات این خانه بهداشت استفاده کنیم.

 

وی افزود: روستای میوان در چند کیلومتری میرعبدلی، با وجود 40 خانوار دارای خانه بهداشت است و این روستا با 180 خانوار باید پرونده های بهداشتی را در میوان داشته باشیم.

 

وي با اشاره به مشكل كم آبي در روستا گفت: از همان ابتدا که روستا متشکل از 20 خانوار بوده، یک منبع آب را که در نقطه ای پایینتر از چشمه روستا قرار دارد احداث کرده اند.

 

احمدي افزود: اکنون که این روستا به بیش از 150 خانوار توسعه داده شده است، آب شرب مردم روستا، از همان منبع 20 خانواری تامین می شود. در این حالت، با نبود شبکه های آبرسانی برای تمامی خانوارها، اکنون ما مشکل آب شرب را برای خانوارهای نقاط بالا دست روستا داریم.

 

دهيار روستاي ميرعبدلينيز در اين باره به خبرنگار ما گفت: شایسته نیست که مردم این روستا آب شرب خود را از همان منبع سال ها پیش تامین کنند.

 

كريمي افزود: با پيگيري هاي به عمل آمده و مراجعات مكرر به استانداري و فرمانداري ، در سال گذشته فرماندار شهرستان پاوهمبلغ 80 ميليون تومان را براي رفع مشكل كم آبي روستا مصوب كردند، و در سال جاري نيز اين مبلغ را به 100 ميليون تومان افزايش دادند، اما عملا هيچ اقدامي انجام نشده است.

 

وي گفت: اما اكنون اداره آب و فاضلاب روستايي با ارسال تصاويري از مشكل كم آبي روستا به استان، مديريت بحران استانداري وعده 400 ميليون اعتبار را براي رفع اين مشكل داده اند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد