آیت الله اراکی در مراسم حماسه 26 مرداد در پاوه،

ملت ایران تفرقه پذیر نیست/دعوت به تفرقه خروج از ولایت رسول‌الله است

سرویس: سیاسیکد خبر: 296482|13:01 - 1396/05/26
نسخه چاپی
ملت ایران تفرقه پذیر نیست/دعوت به تفرقه خروج از ولایت رسول‌الله است
آیت‌الله اراکی گفت: هر کس در جامعه اسلامی تفرقه و دشمنی ایجاد کند، اینها هیچ رابطه‌ای با رسول‌ الله ندارند و رابطه خودشان را با رسول خدا (ص) قطع کرده اند.

به گزارشهزار ماسوله،  آیت الله محسن اراکی امروز پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه پاوه که در  مسجد جامعه این شهرستان برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و بین مردم پاوه و تبریک این حماسه به مردم پاوه گفت: یک ویژگی بزرگ خداوند متعال برای جامعه مومن بیان می کند.

 

ی با اشاره به محاصر پیامبر (ص) توسط دشمنان تصریح کرد: دشمنان می خواستند روحیه مردم مومن و جامعه مسلمان مدینه را با انتشار اخباری کذب و همراه با توطئه در این زمینه خراب کنند. اما یاران رسول الله (ص) در مقابل این جنگ روانی و تبلیغ دشمن گفتند، خدا برای ما کافی است و بهترین سرپرست و حامی برای ما خداوند است که نتیجه این مقاومت و ایستادگی آنان دو عنایت خداوند نسبت به این مردم بود.

 

وحدت و یکپارچگی عنایت خداوند به مردم مقاوم است

 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب، اولین عنایت خداوند را به این مردم مقاوم، وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلام عنوان کرد و افزود: مردم با نعمت ولایت یکدست و یکصدا شدند و در برابر دشمن ایستادگی کردند و هر چه دشمن قویتر شد آنها قویتر شدند.

 

وی ادامه داد: عنایت خداوند رهبری الهی بود و همه مسمانان از کرد و ترک و عرب وفارس و... برادرند. چرا که همه آنها فرزندان یک پدر یعنی رسول الله (ص) هستند و همسران پیابر نیز مادران جامعه اسلامی هستند.

 

دعوت به تفرقه خروج از ولایت رسول‌الله است

 

آیت‌الله اراکی گفت: هر کس در جامعه اسلامی تفرقه  و دشمنی ایجاد کند، اینها هیچ رابطه‌ای با رسول‌ الله ندارند و رابطه خودشان را با رسول خدا (ص) قطع کرده اند.

وی ادامه داد: دعوت به تفرقه  خروج از رسول الله (ص) و جامعه ایمانی و ولایت رسول‌الله(ص) است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: عنایت خداوند برای افراد مقاوم که در مقابل تبلیغات دشمن ایستادگی کرده و تحت تاثیر فضاهای مجازی و ماهواره و... قرار نمی گیرند و در مقابل تبلیغات کشورهایی چون انگلیس و آمریکا مقاومت می کنند، وحدت و یکپارچگی است.

فساد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس عالمگیر شده است

وی با تاکید بر اینکه فساد کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس عالمگیر شده است، گفت: عالم از فساد، اسراف و کشت و کشتار آنها می گویند و اینها ننگ جامعه اسلام و عرب هستند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: مومنینی که تحت تاثیر جوسازی اینها قرار نمی گیرند خداوند نعمت وحدت زیر سایه پرچم رسول الله را به آنها عنایت می کند.

چه کسی می‌تواند افتخارات مردم پاوه، ایران وشهید حججی را کسب کند؟

وی دیگر نتیجه مقاومت مسلمین را فضل الهی دانست و گفت: خداوند همواره در بین بشر یک جامعه برتر و الگویی انتخاب می کند که دیگر جوامع بشری از این جامعه الگو بگیرند، خدواند به این جامعه الگو جامعه تفضیل شده، برتری می بخشد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: اولین خصوصیت جامعه ایمانی وحدت و یکپارچگی است که در نتیجه مقاومت و ایستادیگی زیر پرچم رسول الله به آنها اعطا می شود و دیگر خصوصیت جامعه ایمانی فضلیت است که ایران اسلامی در مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام کسب کرده اند و چه کسانی می توانند این افتخار مردم پاوه، ایران اسلامی و شهید حججی را به دست آورند؟

تنها قدرتی که منافع آمریکا را به خطر انداخته، ایران است

وی تاکید و یادآوری کرد: تنها قدرتی که منافع آمریکا را به تعبیر خودشان در منطقه تهدید می کند قدرت ایران است. آمریکا رسما اعلام می کند ما هر جا می رویم تنها مزاحم ما ایران است. این یعنی اعتراف به قدرت ایران، جمهوری اسلامی و قدرت ملت ایران.

آیت الله اراکی با بیان اینکه چه کسی توطئه آمریکا را در عراق، فلسطین، یمن  و سوریه خنثی کرد؟، گفت: قرار این بود که برای همیشه داستان فلسطین جمع شود، به دروغ به آنها وعده تشکیل دولت دادند و هم اکنون ۲۵ سال از این قول آنها می گذرد.

وی افزود: اسرائیل مرز مشخصی ندارد و ایران آن را به عنوان دولت به رسمیت نمی شناسد و تنها جایی که این مفهوم را در دنیا دارد جا می اندازد، ایران است.

نقش اثرگذار ایران بر سیاست منطقه

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب  با بیان اینکه ایران  نقش اثرگذاری بر سیاست منطقه دارد، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش بدانند، ایران ملت تفرقه پذیر نیست ملت ایران در ۴۰ سال در مقابل همه توطئه های تفرقه انگیز ایستاد و روز به روز مردمانش یکپارچه تر با پیوند مستحکم تر و یکدل تر مقابل توطئه دشمنان می ایستند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما دشمن را در خانه خود نابود می کند، گفت: ما قوم رسول الله هستیم و قوم رسول الله اجازه نمی دهد دشمن به مرزهایش ورود کند و او را در خانه خود نابود می کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد