در روز جهاني مساجد؛

جشنواره تجليل از برترين هاي اركان مساجد شهرستان پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296504|04:35 - 1396/06/01
نسخه چاپی
جشنواره تجليل از برترين هاي اركان مساجد شهرستان پاوه برگزار شد
مراسم روز جهانی مسجد و جشنواره تجليل از برترين هاي اركان مساجد شهرستان پاوه با حضور برخي از مسئولين و ائمه جماعت مساجد در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله،مراسم روز جهانی مسجد و جشنواره تجليل از برترين هاي اركان مساجد شهرستان پاوه با حضور برخي از مسئولين و ائمه جماعت مساجد در پاوه برگزار شد.

 

فرمانده سپاه ناحيه پاوه در اين مراسم در سخناني ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهدا اظهار داشت: همه نهادهايي كه برخاسته از انقلاب هستند فعاليت انها از مساجد اغاز شده است.

 

ما در اوايل انقلاب و دوران پر افتخار دوران هشت ساله دفاع مقدس را اگر نگاه كنيم، تمام عمليات ها و اقدامات ما از مساجد بود و اين فعاليت ها روز به روز گسترش پيدا كرد تا تاثير گذاري خود را نشان داد.

 

وي گفت: خوشبختانه عملكرد بسيج نيز اكنون با تعيين يك مسجد الگو در هر شهرستاني براي انجام فعاليت ها و برنامه هاي خود، معرفي شده و همان رويكرد دوران انقلاب مجددا پايه گذاري شده است.

 

ما امروز در بحث اهميت قائل شدن مساجد، برنامه هاي زيادي را همچون سالروز حماسه 26 مرداد را در مساجد برگزار مي كنيم.

 

در ادامه مسئول نمايندگي ولي فقيه از سپاه ناحيه پاوه نيز در سخناني اظهار داشت: اولين مسئله اي كه مورد اهميت در بحث مسجد است خود مكان مسجد است كه به عنوان يك محل تجمع بر محور نماز مي باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمين غلامي افزود: مساجد مكاني براي تجمع مردم براي يك اتفاق اجتماعي است كه بر مبناي نماد فكر و ذكر و عبادت مي باشد.

 

وي گفت: مسجد مركزي براي تعليم بود كه معناي ان خيلي متفاوت با كليسا است يك پايگاهي كه بر محور نماز مي باشد كه در اينجا اهميت ان نشان داده مي شود.

 

وي با بيان اينكه مسجد به عنوان پايگاهي براي تمام كارهاي نيك مي باشد گفت: همچنين مسجد مكاني است براي مقابله با دشمن و زمينه اي براي به وجود اوردن تمدن اسلامي نيز مي باشد.

 

وي ادامه داد: يكي از اتفاقات امام راحل(ره) اين بود كه انقلاب را بر محور مساجد تشكيل داد.

 

در پايان اين مراسم هم از برترين هاي اركان مساجد شهرستان پاوه با اهداي لوخ تقدير تجليل به عمل آمد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد