ماموستا قادری: کار فرهنگی مهمترین مولفه برای تقویت کار عمرانی است/فرمانداران باید در انتخاب مشاوران خود دقیق عمل کنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296511|19:59 - 1396/06/02
نسخه چاپی
ماموستا قادری: کار فرهنگی مهمترین مولفه برای تقویت کار عمرانی است/فرمانداران باید در انتخاب مشاوران خود دقیق عمل کنند
ماموستا قادری کار فرهنگی را یک عنصر اساسی در تقویت کار عمرانی دانستند و گفتند: در تمام دنیا کار فرهنگی، عنصری مهم در تقویت کارهای عمرانی، اجتماعی و سیاسی است؛ شما اگر هزار کار عمرانی انجام دهید، اما زبان تشکر از شما وجود نداشته باشد، یقیناً مردم حاضر به پذیرش آن کار نیستند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ روز پنجشنبه 96/06/02 و در آغاز هفته دولت؛ به‌رسم سال‌های گذشته، فرماندار، اعضای شورای تأمین و شورای اداری شهرستان پاوه، با حاج ماموستا ملا قادر قادری در مسجد قبای این شهر دیدار کردند.

در این دیدارماموستا قادریبا گرامی داشتن یاد شهیدان رجایی و باهنر و ضمن تبریک آغاز هفته دولت به‌تمامی دولتمردان در شهرستان پاوه، آغاز به کار دولت دوازدهم و نیز شوراهای شهر و روستا را تبریک گفتند و اظهار امیدواری کردند دولت جناب آقای دکتر روحانی و اعضای محترم شوراها در جهت خدمت به انقلاب و مردم و نظام موفق و به خواسته‌های مردم نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند

ماموستا قادریدر ابتدای این دیدار به مؤلفه‌های یک دولت مقتدر اشاره کردند و گفتند: دولت موفق دولتی است که دارای سه مؤلفه و خصلت اقتدار، ابهت و حضور جهانی باشد.

ویسپس در تعریف اقتدار دولت‌ها و حکومت‌ها به دو مورد اشاره کردند و گفتند:اقتدار بعضی از دولت‌ها در داشتن قدرت نظامی و ثروت و سازمان‌های جاسوسی و سلاح‌های اتمی پیشرفته است اما اقتدار دیگری نیز هست که پشتیبان آن قدرت مردمی و آرای ملت و پشتیبانی توده‌های خلق است. چنین دولتی، دولت خدمتگزار و موفق است.

ایشاندر ادامه به خصائل نیکوی شهیدان رجایی و باهنر اشاره کردند و گفتند: مهم‌ترین خصلت‌های این شهیدان بزرگوار مردمی بودن و اخلاص و اخلاق و حرکت در مسیر ایجاد معنویت بود و به همین دلایل مورداحترام آحاد مردم و شخص امام (ره) بودند.

امام‌جمعه پاوهجمهوری اسلامی ایران را قربانی اصلی تروریسم خواندند و گفتند: ما قبل از دنیا مورد هجوم تروریست‌ها بوده‌ایم. اگر به گذشته طالبان برگردیم دنیا حدود ۱۵ سال است که دچار پدیده شوم تروریست شده است اما ما با تولد جمهوری اسلامی حدود ۳۵ سال است با این پدیده درگیر هستیم. انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و انفجار دفتر رئیس قوه قضائیه و ... از این دست هستند. پس پدیده تروریسم برای ما چیز تازه‌ای نیست. هرچند امروزه قدرت‌های استکباری ما را به حمایت از تروریست محکوم می‌کنند.

ماموستا قادریدر ادامه افزودند: اساس این است دولت از مردم توقعاتی داشت که عملی شد. این بار این مردم‌اند که از دولت توقع دارند تا در راستای حل مشکلات آن‌ها قدم بردارد.

ایشانسپس اساس کار حکومت‌داری را عمل اعلام کردند و گفتند: قرآن کریم در این خصوص در آیه ۱۰۵ سوره مبارکه توبه می‌فرماید:«وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَي اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ»ای محمد به اطرافیانت اعلام کن مردم عمل را می‌خواهند . بنده هم‌ عرض می‌کنم باید همه باهم برای این مملکت که دارای امنیت و آسایش بوده و زندگی و عزت به ما بخشیده است کار کنیم و با مردم رفتار نیکو و حسنه داشته باشیم.

ویدر ادامه افزودند:فرمانداران محترم باید در انتخاب مشاوران و معاونان خود دقیق عمل کنند و نظارت کاملی بر شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند و اعضای محترم شوراها نیز چنان تصور نکنند که آن‌ها تازه به این زمین و این کشور آمده‌اند؛ این انقلاب و این سرزمین ۴۰ سال از عمرش گذشته و کسان دیگری هم بوده‌اند و کارهایی انجام داده‌اند.

امام‌جمعه پاوهدر بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع نابسامان دنیا بخصوص در بخش فرهنگی در شهرستان پاوه اشاره کردند و گفتند:اوضاع فرهنگی در شهرستان پاوه مناسب شأن مردم نیست و دلیل عمده آن ضعف رسالت مساجد، کثرت صاحبان مساجد و نبودن برنامه مدون فرهنگی است.

ماموستا قادریکار فرهنگی را یک عنصر اساسی در تقویت کار عمرانی دانستند و گفتند:در تمام دنیا کار فرهنگی، عنصری مهم در  تقویت کارهای عمرانی، اجتماعی و سیاسی است؛ شما اگر هزار کار عمرانی انجام دهید، اما زبان تشکر از شما وجود نداشته باشد، یقیناً مردم حاضر به پذیرش آن کار نیستند و یا در واقع آن را نمی بینند؛ پس کار عمرانی هم تشویق است و هم تثبیت.

وینسبت به برخی فعالیتهای تخریبی در شهرستان هشدار دادند و گفتند:بنده جناب آقای فرماندار را فردی سیاسی، مؤدب، متواضع و هوشیار می‌دانم، اما نسبت به زیرمجموعه ایشان مطالبی دارم که اینجا مجال بیانش نیست؛َ ان شاء الله در آینده در این خصوص صحبت خواهم کرد.

ایشانافزودند:بعضی از ادارات شبانه‌روز کار می‌کنند و زحمت می‌کشند ولی باز مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند که این دور از سیاست نظام است، دولت، پدر و روسای ادارات فرزندان دولت‌اند و لازم است به جهت پیشبرد کار تشویق شوند.

ماموستا قادریدر خاتمه از خداوند منان درخواست توفیق و پیروزی خدمتگزاران صادق را در دولت و شورها داشتند و ابراز امیدواری کردند که همگی دست به دست هم بدهیم و درراه پاسداری از انقلاب و امنیت و مردم اقدام مثبت‌تری انجام دهیم.

گفتنی است قبل از سخنان ماموستا قادریجناب آقای ایده پور فرماندار شهرستان پاوهگزارشی از عملکرد ادارات شهرستان و اوضاع منطقه ارائه دادند و اظهار امیدواری کردند من‌بعد هرچه بهتر و بیشتر برای مردم کار کنند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد