مدیر گروه آمار دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه؛

اجراي طرح بركت تل در پاوه با دو متخصص پوست و مغز و اعصاب / ده درصد از فاز دوم سرشماري در پاوه انجام شده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296555|17:59 - 1396/06/12
نسخه چاپی
اجراي طرح بركت تل در پاوه با دو متخصص پوست و مغز و اعصاب / ده درصد از فاز دوم سرشماري در پاوه انجام شده است
مدیر گروه آمار و فناوری اطلاعات سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، صبح امروز در خصوص جزئیات اجرای پایلوت طرح «برکت تل» از اجرای این طرح در شهرستان پاوه از استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت امکانات ، فعلا با دو متخصص پوست و مغز و اعصاب این طرح را در شهرستان پاوه اجرایی می کنیم.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر گروه آمار و فناوری اطلاعات سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، صبح امروز در خصوص جزئیات اجرای پایلوت طرح «برکت تل» از اجرای این طرح در شهرستان پاوه از استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت امکانات ، فعلا با دو متخصص پوست و مغز و اعصاب این طرح را در شهرستان پاوه اجرایی می کنیم.

 

زهرا لقایی گفت: همچنین برای این موضوع در استان کرمانشاه کلینیک مجازی داریم و پزشکی که در مطب نشسته است، بیمار را در پاوه می بیند و یک پزشک عمومی نیز در کنار بیمار قرار گرفته و شرایط آن را توضیح می دهد و بیمار برای این تخصص ها نیاز به مراجعه به کرمانشاه ندارد. همچنین این طرح امکان ارجاع بیمار به متخصصین در تهران را نیز دارد.

 

وی افزود: این خدمات سطح بندی شده است، برای مثال در خانه بهداشت ، بهورز در کنار بیمار شرایط را به پزشک از طریق مجازی انتقال می دهد و در مراکز و کلینیک های بهداشت نیز یک پزشک عمومی در کنار بیمار قرار گرفته و شرایط را به پزشک متخصص توضیح می دهد.

 

مدیر گروه آمار و فناوری اطلاعات سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، در ادامه گفت: تشخیص پزشک نسخه الکترونیکی نیز از سوی پزشک برای داروخانه ها صادر می شود و قراردادهای آن در پاوه نیز بسته شده است و بیماران از طریق کد بیمه و بدون دفترچه می توانند به داروخانه مراجعه و داروی خود را دریافت کنند.

 

وی افزود: این طرح پیش از این در ۴ شهرستان کشور به صورت پایلوت اجرا شد و استارتی خورد که همه شکست خورد و جدی نبود اما از سال ۹۰ اجرای این طرح جدی شد اما بهترین محل  اجرای این طرح کرمانشاه شناخته شد و هم اکنون این طرح به صورت پایلوت در کرمانشاه اجرا می شود.

 

لقایی  تصریح کرد: از یک و نیم سال قبل به صورت جدی این طرح با وسعت بالا در استان کرمانشاه اجرا شد و مردم پاوه همه یکبار ویزیت پایه شده اند و اکنون در فاز سرشماری جدید شهرستان پاوه هستیم که بروز رسانی اطلاعات صورت گیرد، مردم را شناسایی کنیم و  اماکن، مشاغل، خطرات و زیانهای محیط همه شناسایی شود.

 

وی ادامه داد: همه افراد در ویزیت پایه یک بار ارزیابی شده اند و وضعیت سلامت آنها مورد بررسی قرار گرفت.

 

مدیر گروه آمار و فناوری اطلاعات سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه،تصريح كرد: اکنون بیش از ۱۰ درصد کار فاز دوم  پاوه انجام شده است و در حال ارزیابی تکمیلی و به روز رسانی اطلاعات هستیم.

 

وی تصریح کرد: همچنین در حال تعیین سفیر سلامت هر خانواده هستیم و هر خانوار سفیر سلامتش را در سامانه ثبت می کند و ما پیام ها را به او می دهیم که مراقب خانواده اش باشد.

 

لقایی ادامه داد: همچنین فرم های خود مراقبتی داریم و در منزل به افراد کد داده ایم که می توانند از طریق کد وارد سامانه شده و الکترونیک فرم خود را تکمیل و یا حتی شکایات خود را از طریق این سامانه به عنوان بیمار مطرح کنند.

 

وی گفت: مردم پاوه من می توانند خود وارد سامانه شده و موارد مورد نظر خود را انتقال دهند و این به شرطی است که فرد توانایی انجام کار کامپیوتری را داشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد