آغاز برداشت گردو از باغات پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296570|18:38 - 1396/06/16
نسخه چاپی
آغاز برداشت گردو از باغات پاوه
معاون فني جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت گردو از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، هر ساله در نيمه اول شهريور ماه ، باغداران سطح شهرستان پاوه در كنار ديگر محصولات باغي خود چون انگور و انجير به برداشت گردو از سطح باغات خود اقدام مي كنند كه بنا به شرايط پستي و بلندي اين منطقه، برداشت اين محصول از اول شهريور تا نيمه اول مهر ماه نيز به طول مي انجامد.

 

معاون فني جهاد كشاورزي شهرستان پاوه در اين باره در گفتگويي با خبرنگار ما،سطح باغات گردوی شهرستان پاوه را 1410 هکتار عنوان کرد و افزود: 1250 هکتار از باغات این شهرستان بارور هستند و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

 

عادل قادري با بیان اینکه بیشترین باغات شهرستان پاوه باغ گردو است، پیش‌بینی کرد: امسال بالغ بر 1500 تن گردو در این شهرستان تولید شود.

 

وي با بيان اينكه ميزان برداشت اين محصول در سال گذشته در رقم پاييني قرار داشت گفت: كل توليد اين محصول در سال گذشته 812 تن با عملكرد 65 درصدي همراه بود كه دليل اصلي كاهش توليد آن نيز، سرمازدگي بهاره بود كه نيمي از توليد اين محصول را نابود كرد.

 

وي افزود: به علت سرمازدگی و سایر عوامل نامساعد ما شاهد افت میزان تولید گردو در این شهرستان بودیم تا آنجا که میزان کل گردوی تولیدی در شهرستان پاوه در سال گذشته عملكرد 65 درصدي را در مقايسه با سال جاري با پيش بيني عملكرد 1/2 دهم تن از اين محصول را نشان مي دهد.

 

وي كاهش مقدار گردو غبار و رعايت بهتر اصول باغداري خصوصا در بهداشت تغذيه و آبياري باغات گردو توسط باغداران را از عوامل مهم ديگر افزايش توليد اين محصول در سال جاري در شهرستان عنوان كرد.

 

قادري در پايان گفت: برداشت گردو در این شهرستانبا توجه به شرايط پستي و بلندي اين منطقه، از اول شهريور تا نيمه اول مهر ماه نيز به طول مي انجامد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد