در مراسم گذشت خانواده اي در روستای قوری قلعه از دیه فرزندشان ؛

ماموستا قادری: اورامانات، دیار مردانگی و بخشش است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296576|20:04 - 1396/06/18
نسخه چاپی
ماموستا قادری: اورامانات، دیار مردانگی و بخشش است
ماموستا قادری در مراسم عفو گذشتی که در روستای قوری قلعه برگزار شد؛ گفتند: مناطق کردنشین و خصوصاً منطقه اورامانات از قدیم‌الایام تا به امروز، دیار گذشت و مردانگی و عفو و بخشش بوده است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه 16/06/96 در مراسم عفو و گذشت که در مسجدالنبی روستای قوری قلعه برگزار شد و طی آن خانواده آقای فرج محمودی از آقای داراب صیادی که در مهر ماه سال گذشته بر اثر واژگونی تراکتور ایشان فرزند خردسالشان فوت  و نامبرده به پرداخت دیه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی محکوم شده بود، به خاطر رضای پروردگار گذشت کردند، گفتند:مناطق کردنشین و خصوصاً منطقه اورامانات از قدیم‌الایام تا به امروز، دیار گذشت و مردانگی و عفو و بخشش بوده است.

ماموستا قادریدر ادامه بابیان دو داستان از گذشت و مردانگی مردمان دیار اورامانات، با قدردانی از خانواده کارو محمودی (کودک فوت شده) افزوند:این اقدام در تاریخ این سرزمین و این دیار ثبت و ضبط خواهد شد و برای همیشه ماندگار می شود.

 ویافزودند: پسر شما در ماه حرام کشته شده است؛ سیمای شمارا هم که می‌نگرم احساس می‌کنم خود محتاج هستید امابه خاطر خدا و به خاطر کرامت انسانی و بزرگواری خانواده‌تان از دریافت دیه فرزندتان چشم‌پوشی کردید. این حرکت شما بی‌شک در تاریخ ثبت خواهد شد و برای همیشه به‌عنوان باقیات‌الصالحات برای خود و خانواده‌تان باقی خواهد ماند.

 ایشاندر ادامه به جنگ‌های دنیای کفر علیه مسلمانان اشاره کردند و گفتند: امروزه دنیای اسلام به دو جنگ نرم و گرم گرفتارشده است؛ جنگ نرم همان تهاجم فرهنگی و جنگ گرم نیز جنگ نظامی دشمنان است که امروزه شاهدیم از شرق آسیا از میانمار تا افغانستان و پاکستان و یمن و عراق و سوریه و لیبی، مسلمانان به آن گرفتار آمده‌اند و فقط مسلمانان هستند که در این جنگ کشته می‌شوند.

امام‌جمعه پاوهمصائب این دو جنگ را برشمردند و گفتند: جنگ گرم دشمنان علیه مسلمانان سبب اسلام هراسی در غرب شده است، امروزه در اروپا دیگر اجازه نمی‌دهند مساجدی که ساخته می‌شوند مناره داشته باشند و صدای اذان از مساجد پخش شود و ریش و حجاب را با دیده تردید می‌نگرند.

ویدر ادامه افزودند:جنگ نرم دشمنان هم در فضاهای مجازی نمود عینی داردو شاهدیم که در شبانه‌روز عده‌ای خدانشناس هرلحظه علیه اسلام و مسلمانان می‌گویند و می‌نویسند و به قرآن و پیامبر اسلام (ص) اهانت می‌کنند.

ایشاناثرات سوء تهاجم فرهنگی و ماهواره‌ها و فضاهای مجازی را بر خانواده‌ها مورداشاره قرار دادند و گفتند: تهاجم فرهنگی سبب شده که امروزه شوهر کردن دختر و زن اختیار کردن پسر دیگر به اذن و اجازه پدر و مادر نیست. پسران به میل خود همسر انتخاب می‌کنند و دختران نیز به میل و رغبت خود شوهر می‌کنند و این مسئله سبب شده که آمار طلاق شهری مذهبی چون پاوه بسیار بالا باشد و این بسان یک زنگ خطر است که باید ما خیلی هوشیار باشیم.

ماموستا قادریبه بخشی دیگر از تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کردند و گفتند: دشمنان به حدی در ماهواره‌ها و فضاهای مجازی تبلیغ می‌کنند کهامروزه جوانان ما مهاجرت از دارالاسلام به دارالکفر و امریکا و انگلیس را افتخار می‌دانند و به دامان کفار پناهنده می‌شوند.

ایشانسپس به کشتار مسلمانان میانمار به دست دولت و بودائیان این کشور اشاره کردند و گفتند: خانم سوچی که اکنون نخست وزیر میانمار و عامل اصلی قتل‌عام مسلمانان است، مدت 20 سال در منزلش تحت نظر بود و وقتی‌که به او گفتند: در این 20 سال چگونه زندگی کردی او گفت خواب و خوردن و نیایش و بنده پنج سال پیش از ایشان تقدیر کردم؛ اما اکنون وی به بزرگ‌ترین مصیبت برای مسلمانان میانمار تبدیل شده است.

ماموستا قادریدر ادامه به پیشینه کشتار مسلمانان میانمار توسط دولت این کشور اشاره کردند و گفتند: از وقتی‌که 5 سال پیش طالبان در افغانستان مجسمه بودا را از بین بردند، دولت و بودائیان میانمار این اقدام را بهانه کردند و در میانمار به جان مسلمانان افتاده‌اند و آنان را وحشیانه قتل‌عام می‌کنند و می‌سوزانند.

امام‌جمعه پاوهبه کشتار مسلمانان در ممالک اسلامی اشاره کردند و گفتند:متأسفانه سران حکومت‌های اسلامی خود دارند مردم خودشان را می‌کشند، اما امروزه روی میانمار زوم کرده‌اند. مگر در سایر ممالک اسلامی مردم کشته نمی‌شوند؟

ویافزودند:سران کشورهای اسلامی کشتار مسلمانان میانمار را عمداً برجسته کرده‌اند تا سرپوشی بر کشتار آن‌ها در افغانستان و یمن و عراق و ... شود.

ایشانلزوم شکر امنیت موجود در ایران را بسیار بااهمیت توصیف کردند و گفتند: به فضل پروردگار امروزه ما امنیت داریم. از این بابت شاکر خداوند و مسئولان جمهوری اسلامی هستیم که سبب این امنیت هستند.

ماموستا قادریسپس در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رانندگان بی‌احتیاط، گفتند: چرا فرزندان مردم را می‌کشید؟ خداوند بزرگ آنان را خلق کرده تا زندگی کنند نه اینکه کشته شوند؟ چرا احتیاط نمی‌کنید؟ اگر می‌گویید بیمه داریم سخت در اشتباه هستید. پس جنبه خدایی و دل مادری را که شکسته، چه می‌کنید؟

 امام‌جمعه پاوهدراین‌باره اضافه کردند: امروزه هرکس گواهینامه می‌گیرد فوراً ماشینی می‌خرد و احتیاط هم نمی‌کند؛ ماشین بد، جاده بد و رانندگان اکثراً بی تجربه و به قوانین راهنمایی و رانندگی هم پایبند نیستند و به اموال مردم هم توجهی ندارند و این‌ها همه دست به دست هم داده است تا تصادفات منجر به مرگ در حال فزونی باشد.

ماموستا قادریدر پایان سخنان خود اصلاح بین این دو خانواده را کاری ارزشمند توصیف کردند و گفتند:از امروز این دو خانواده در مسجد کنار هم نماز می‌خوانند و در روز عید چشم در چشم هم می‌اندازند و دست یکدیگر را می‌بوسند و مادر مقتول و قاتل به همدیگر سلام می‌کنند و این خیلی مهم و باارزش است. درواقع عشیره‌ای باهم آشتی کرده‌اند. بنده ممنون خانواده آقای محمودی هستم که کاری خداپسندانه انجام دادند و برایشان درخواست صبر و شکیبایی و پاداش خیر اخروی دارم و امیدوارم رانندگان عزیز ازاین‌پس بیشتر احتیاط کنند.

ایشاندر پایان از حضور پررنگ روحانیون معزز و مسئولان و فرماندارشهرستان روانسر و مردم شریف قوری قلعه و خانواده شهدا و دوستانی که در این اصلاح ذات البین قدم برداشته اند تشکر کردند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد