پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296611|20:55 - 1396/06/24
نسخه چاپی
پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد
شهرستان پاوه به عنوان دومين شهر بدون گداي كشور بعد از تبريز معرفي شد.

به گزارشهزار ماسوله، در آيين نمادي معرفي اين شهر به عنوان دومين شهر بدون گداي كشور بعد از تبريز، كه در جاده نوسود نرسيده به روستاي نورياب عصر امروز برگزار شد، امام جمعه پاوه در سخناني اظهار داشت: جمع آوري گداها و متكديان، مبارزه با معلول است، در حاليكه بايد تلاش ما در آينده معطوف به مبارزه با علت باشد.

 

ماموستا ملا قادر قادري افزود: شرايط زندگي، گراني اجناس و بالا رفتن توقعات باعث شده درآمدها جوابگوي نيازهاي زندگي نيست.

 

وي افزود:  ما نمي توانيم با موظف نمودن پليس يا هر ارگان ديگري مانع ورود هر متكدي به شهر شويم و در مقابل فقير هم در شهر ما وجود دارد راه درست اينست كه توجه و نگاه دولت و ثروتمندان به فقرا اصلاح شود.


وي با بيان اينكه نبايد تنها به جمع آوري گدا اكتفا كنيم گفت: در اين صورت است كه ما در راه مبارزه با علت گام برداشته ايم.

 

وي ادامه داد: برخي از اين ارگان ها در شهرستان، بايد همواره آمادگي كمك به فقرايي كه به شهر ما مسافرت كرده و هزينه بازگشت را ندارند، داشته باشند و تنها تحويل دادن گداها به نيروي انتظامي شايسته اين شهر نمي باشد.

 

ماموستا قادري گفت: باني اين اقدام مثبت ، موسسه صلاح الدين ايوبي در شهرستان بوده است كه در اين اوضاع نامناسب كشورهاي اسلامي با وجود فتنه ، جنگ ، تهاجم فرهنگي، گراني و بيكاري بسي جاي تقدير دارد.

 

وي تصريح كرد: تا علت ها ريشه يابي نشودند قطعا" فقير هم وجود دارد.

 

وي در پايان ضمن تقدير و تشكر از بانيان و زحمت كشان در اين حركت مثبت گفت: اين اقدام مثبت كه شهر پاوه به عنوان دومين شهر بدون گداي كشور معرفي مي شود حاصل زحمات ستاد ساماندهي متكديان شهرستان پاوه شامل نيروي انتظامي، كميته امداد، بهزيستي، شهرداري دفتر امام جمعه و موسسات صلاح الدين ايوبي و قباء مي باشد، كه لازم است زحمات همه آنها در كنار هم تقدير شود.

 

در ابتدا مدير عامل موسسه صلاح الدين ايوبي نيز در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار داشت: هدف از تجمع و برگزاري اين مراسم ما در اين مكان با سال 1380 باز مي گردد كه ستاد ساماندهي متكديان در چندين سال كه فعاليت خود را آغاز كرده است در تير ماه 1393 اولين همايش موسسه صلاح الدين ايوبي مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

 

دكتر جهانگير ولدبيگي افزود: مسئله ساماندهي گداها در شهرستان در اولين مرحله در شهريور سال 1393 چند نفر به عنوان نماينده به شهر تبريز كه به عنوان اولين شهر بدون گداي كشور معرفي شده بود، رفتند كه نياز بر راه اندازي ساماندهي متكديان در شهرستان مي بود.

وي گفت: با حمايت هاي امام جمعه محترم پاوه اين امكان ميسر شد كه اولين مرحله آن شناسايي متكديان بومي و غير بومي در شهر بود.

 

وي ادامه داد: اكنون نيز كه به اين مرحله رسيده ايم ، نبود گدا در شهرستان امكان پذير نيست چون امري مطلق مي باشد اما چشم اندازي كه در شهرستان داريم، گداها در پاوه خيلي كاهش يافته است و با حضور در امام جمعه محترم پاوه اعلام كرديم كه حدود 80 درصد اين برنامه موفق شده است و به عنوان افتخار براي اين مردم، شهرستان پاوه را به عنوان دومين شهر بدون گداي كشور معرفي كنيم و ماموستا قادري نيز با حمايت و استقبال خود، اكنون برگزاري اين مراسم شايد به 90 درصد موفقيت رسيده ايم.

 

دكتر ولدبيگي گفت: يكي از عوامل وجود تكدي گران در شهرستان ، فقر فرهنگي است كه فقر فرهنگي هم شايسته اين شهر نمي باشد .

 

وي افزود: با شناسايي برخي از گداها در شهرستان كه به عمل آمده بوده، اين افراد توسط گروهي مورد حمايت مي شدند كه برخي از آنها هم از دارايي هاي زيادي در مركز استان برخوردار بودند.

 

مدير عامل موسسه صلاح الدين ايوبي گفت: جمع آوري كردن اين تكدي گران هرگز امري مطلق نيست و شايد در برخي موارد معدود هم شاهد وجود تكدي گري باشيم كه نياز به حمايت هاي مردمي در حذف انها خواهيم بود.

 

وي در پايان ضمن تشكر از زحمت كشان در اين ستاد گفت: اگر همراهي و حمايت هاي امام جمعه محترم پاوه جناب حاج ماموستا قادري نمي بود، اين اقدام حتي يك درصد انجام نمي گرفت و اكنون هم از ايشان تقاضا داريم كه ادامه دهنده اين كار باشد.

 

در ذيل نيز اولين صورتجلسه ستاد ساماندهي متكديان شهرستان پاوه كه در سال 1393 برگزار شده است انتشار داده مي شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد