«مریوان» شهر جهانی کلاش شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296620|10:34 - 1396/06/26
نسخه چاپی
«مریوان» شهر جهانی کلاش شد
فرماندار مریوان از تصویب مصوبه شهر جهانی «کلاش» در شورای جهانی صنایع دستی به نام مریوان خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل اززریوار خبر، محمد شفیعی فرماندار مریوان دقایقی پس از ثبت جهانی کلاش به اسم مریوان توسط شورای ثبت جهانی صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، ضمن تبریک این موفقیت به مردم مریوان و تمامی مسئولان و داوران خارجی، اظهار داشت: همدلی و همراهی همه مردم منطقه در کسب این موفقیت بی نظیر بود.

 

وی با اشاره به اینکه این اتفاق مهم برای شهرستان مریوان و مناطقی که در ان کلاش بافته می شود موجب رونق صنعت صنایع دستی کلاش می شود گفت: یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری و جذب مسافر به مریوان و کردستان، معرفی صنایع دستی است.

 

وی با بیان اینکه مسئولین شهری مریوان در روند جهانی شدن کلاش مریوان تلاش فراوانی کردند، یادآور شد: حضور غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و  وین مورای رئیس منطقه‌ای شورای جهانی صنایع دستی از شورای ثبت جهانی صنایع دستی و میزبانی خوب مردم مریوان از آنان پرونده کلاش مریوان در کمتر از دو ماه به نتیجه رسید.



شفیعی نصب المان کلاش در ورودی شهر کانی دینار و شهر مریوان و تجهیز هتل ها و مهمانسرا و اقامتگاههای شهرستان جهت حضور رئیس شورای داوری آسیا اقیانوسیه جهت ثبت جهانی شهر مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش و مهمان نوازی عالی مردم مریوان از این داوران، یکی از عوامل اصلی به نتیجه رسیدن پرونده جهانی شدن مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش دانست.



فرماندار مریوان به خبرنگارزریوار خبر، گفت: اگر چه انتخاب مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش یک موفقیت بزرگ و یک امتیاز بزرگ در حوزه گردشگری برای مریوان و منطقه است، گفت: مریوان باید از دیگر پتانسیل های خود در جهت رونق گردشگری استفاده کند که با حضور فعالان و بازاریان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر این امر محقق خواهد شد.

 

شفیعی ضمن تأکید بر این موضوع که معرفی مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش گام نخست در معرفی شهرستان مریوان است، تصریح کرد: لازمه پیشرفت در حوزه گردشگری و جذب مسافر در این شهرستان حضور همه جانبه مردم و بازاریان در تبلیغ و معرفی توانایی و پتانسیل های مریوان در جامعه و باور مردم مریوان به خود در برند کردن شهر مریوان و بازگرداندن نام و شهرت مریوان به جایگاه واقعی آن ضروری است.



فرماندار مریوان با ابراز خوشحالی از این موفقیت، گفت: مريوان عزيز رسما جهاني شد اين افتخار تقديم مردم شريف مريوان و عزيزاني كه در شرايط سخت كمك حالمان شدند ممنونم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد