شهاب نادري:

تحقیق و تفحص از سازمان گسترش صنایع ایران و خصوصی سازی کلید خورد/فروش شرکت های دولتی به یک چهارم قیمت

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296671|13:10 - 1396/07/11
نسخه چاپی
تحقیق و تفحص از سازمان گسترش صنایع ایران و خصوصی سازی کلید خورد/فروش شرکت های دولتی به یک چهارم قیمت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از کلید خوردن تحقیق و تفحص از سازمان گسترش صنایع ایران و خصوصی سازی خبر داد و گفت:باید مشخص شود پشت پرده اصرار و فروش اموال دولتی با قیمت نازل چیست.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان خصوصی‌سازی خبر داد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به صورت غیر عادلانه شرکت‌های دولتی را فروخته و سازمان خصوصی سازی نیز اموال دولتی را به یک چهارم قیمت اصلی و به پایین‌ترین قیمت به فروش می‌رساند است و بر این واگذاری های غیراصولی اصرار دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی چوب حراج به شرکت های دولتی و بیت المال زده است، افزود: نمونه‌های آن را می‌توان در سراسر کشور مشاهده کرد، که مقدمات فروش شرکت‌ها از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فراهم می‌شود و سازمان خصوصی سازی فروش شرکت با قیمت نازل را اجرایی می‌کند.

باید مشخص شود پشت پرده اصرار و فروش اموال دولتی با قیمت نازل چیست؟

نادری ادامه داد: تحقیق و تفحص از این دو سازمان آغاز می شود تا مشخص شود وضعیت خصوصی سازی در کشور چگونه است و به چه دلیل سازمان گسترش و خصوصی‌سازی به صورت ناعادلانه املاک و اموال دولتی را به فروش می رسانند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید مشخص شود پشت پرده اصرار و فروش اموال دولتی با قیمت نازل چیست و چه افرادی پشت آن هستند، یادآور شود: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری قطعا باید خصوصی سازی انجام شود اما قرار نیست که با قیمت پایین اموال دولتی به برخی افراد خاص داده شود که علاوه بر تعطیلی واحدهای تولیدی،  کارگران تعطیل شده و بر حجم بیکاری و از رونق افتادن اقتصاد افزوده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خریداران اموال دولتی باید اهلیت و صلاحیت داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر خریداران اهلیت نداشته و به سیستم بانکی بدهی های کلان دارند که گاهی این بدهی ها به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد، لذا این طرح تحقیق و تفحص تهیه شده که به زودی تقدیم هیئت رییسه می‌شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد