مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه

طرح هادی روستاهای بالای 20خانوار تهیه شده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296678|17:32 - 1396/07/14
نسخه چاپی
 طرح هادی روستاهای بالای 20خانوار تهیه شده است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا پایان سال 95 برای یک هزار و 720 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده بود گفت: اکنون برای تمامی روستاهای بالاهای 20خانوار استان این طرح تهیه شده است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، بابک عاطفی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات بنیاد مسکن شهرستان های اورامانات گفت: در سال96 نیز برای روستاهای زیر 20 خانوار استان که دوره طرح آنها به اتمام رسیده کار بازنگری طرح ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: برای تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار استان در سال 95 حوزه معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه کمک های قابل توجهی داشتند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص وضعیت طرح های هادی نیز اضافه کرد: در اجرای طرح های هادی نیز دستاوردهای خوبی داشتیم و توانستیم در سال گشته بیش از 110 پروژه طرح هادی را اجرا کنیم و به میانگین کشوری نزدیکتر شویم.
عاطفی اظهار کرد: قبلا فاصله ما با میانگین کشوری بسیار زیاد و حدود هشت تا 9 درصد بود که این رقم اکنون به 2 تا سه درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه فعالیت های خوبی هم در ارتباط با سهمیه قیر رایگان انجام گرفته و در تعامل با دهیاران و بخشداری ها معابر تعدادی از روستاهای استان را در 2 سال گذشته آسفالت کردیم بیان داشت: تلاش داریم تا پایان سال جاری با همکاری دهیاران و بخشداران با استفاده از سهمیه قیر رایگان کار آسفالت معابر 100 روستا را به اتمام برسانیم.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بنیاد مسکن نقش اساسی را در عمران و آبادانی روستاها دارد.
شهاب نادری افزود: توسعه روستایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید با توجه ویژه به روستاها، از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: ضروری است بنیاد مسکن نگاه ویژه ای به توسعه روستاها و نقاط محروم داشته باشد تا رشد حاشیه نشینی و افزایش آسیب های اجتماعی را در شهرها شاهد نباشیم.
نماینده مردم شهرستان های پاوه ، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی تاکید کرد: از مردم می خواهیم با همکاری با مسئولان روند توسعه روستاها را سرعت ببخشند چرا که توسعه روستاها نیازمند مشارکت و همدلی و همراهی مرم است.
نادری با تاکید بر اینکه باید بازنگری طرح های هادی در اولویت بنیاد مسکن باشد گفت: یکی از دغدغه های اصلی مسئولان این است که از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد و راه برون رفت از این مشکل همکاری ادارات و مردم روستانشین است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
استان کرمانشاه حدود 2میلیون تن جمعیت دارد که حدود 500هزار تن از این جمعیت در 2هزار و 600روستا سکونت دارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد