دو عضو معترض شورای شهر پاوه

هيچ گونه راي گيري عملا در صحن شورا انجام نشد و صحن شورا فقط فيلم بود

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296690|00:11 - 1396/07/17
نسخه چاپی
هيچ گونه راي گيري عملا در صحن شورا انجام نشد و صحن شورا فقط فيلم بود
عضو شوراي شهر پاوه گفت: هيچ گونه راي گيري عملا در صحن شورا انجام نشد و صحن شورا فقط فيلم شورا بود و آرايي كه قبلا در بيرون از شورا تعيين شده بودند، بدون نظر و مشورت ما ، به شورا وارد شد.

به گزارشهزار ماسوله، صبح امروز در نشست پرحاشیه اعضای شورای شهر پاوه علی محمد میری با 3 رای به عنوان شهردار انتخاب شد . در این نشست دو نفر از اعضای شورا به نشانه اعتراض به فرآیند انتخاب شهردار جلسه را ترک کردند و در پی اظهارات سخنگوی شورا و بنا بر درخواست  این دو عضو شورا پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و هزار ماسوله گفتگوی ویژه ای را با این دو عضو معترض شورا جهت تنویر افکار عمومی انجام داده است.

 


سوال : با توجه به برگزاري نشست امروز ، شهردار با اكثريت آرا انتخاب شد آيا شما اين انتخاب را قبول مي كنيد؟

 

احسن احمدي اظهار داشت: اين انتخاب را از دو منظر قبول نداریم اول از منظر انتخاب فرد و بررسی توانایی های آن و دوم از منظر قوانین و مقررات تشکیل جلسات رسمی و تصویب نامه های احتمالی . در مورد اول یا همان بررسی توانایی های یک فرد باید عرض کنیم که علی رغم احترامی که برای اقای میری قائل هستیم باید عرض کنم که با توجه به سابقه دوساله ایشان در پست شهرداری و بررسی عملکرد نامبرد بوضوح مشخص است که این شخص هیچگونه برنامه ای برای حل مشکلات و معضلات شهر نداشته و بقولی برنامه محور نیست و فعالیت های ایشان محدود به کارهای روزمره و معمولی است که حتی در این امورات هم ضعف هایی دارد که در این باره بعدا بیشتر خواهید شنید.


در مورد وضوع دوم یا همان رعایت قانون و مقررات حاکم بر تشکیل جلسات باید عرض کنم که طبق قانون رئیس محترم شورا باید طی دعوت نامه رسمی که باید به دست اعضا برسد باید اعضا را به جلسه دعوت نماید و در این دعوت نامه تاریخ و ساعت و محل جلسه و از همه مهمتر دستور جلسه مشخص باشد که در این مورد اساسا دعوتنامه ای بدست ما نرسیده است و اگر رئیس محترم شورا وصول این دعوتنامه ها را با امضای ما دارد ارائه دهد.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر پاوه ادامه داد و گفت : که ما با خود شخص آقاي ميري هيچ مشكلي نداريم و فقط معتقد هستم كه افراد توانمندتراز اقاي ميري در این شهرستان و احیانا در نقاط دیگر ایران که برای ما قابل دسترس باشند بسیارند.

 

وي افزود: در ماه های منتهی به انتخابات رياست جمهوري طبيعتا در اكثر شهرستان ها اعتباراتي را مصوب كردند و براساس اين اعتبارات چند پروژه همچون آسفالت خيابان ها در پاوه انجام شد كه ممکن است مبنای قضاوت برخی از همشهریان محترم باشد که باید عرض کنم اولا جذب این اعتبارات به هیچ وجه به علت تلاش ایشان که منجر به جذب بیشتر اعتبارات خارج از قاعده باشد نبوده است .

 

از این گذشته یکی از دلایل عدم باور ما به ایشان اتفاقا همین پروژه ها و نوع اجرا و مدیریت آنها بوده است که هم از لحاظ فنی مشکلاتی دارند و هم از لحاظ مدیریت مالی بدین معنی که در اجرای این پروژه ها رعایت اصول فنی در سطح پایین بوده است و از لحاظ مدیریت مالی به هر علت بار مالی بسیاری بر شهرداری تحمیل شده است که اگر این موارد رعایت می شد راندمان کار بالاتر میرفت و در نتیجه توان شهرداری برای ادامه و یا تکمیل و پروژه ها بسیار بیشتر میشد.

 

ما اگر بخواهيم تغييري در شهر ايجاد كنيم به يك فرد قوي تري نياز داريم چون ايشان امتحان خود را پس داده است و يك فرد معمولي است و آن ايده و خلاقيت را براي ادامه كار ندارد.

 

احمدی ادامه داد: من بخش زيادي از حرفهاي سخنگوي شوراي شهر را تایید نمی کنم چون كاملا نظر شخصي خود ايشان مي باشد و نظر اعضاي شورا نمي باشد، سخنگوي شورا حق تفسير را ندارد و فقط حق خبر و اطلاع رساني را دارد.

 

وي خاطر نشان كرد: نتيجه برگزاري اين نشست اين بود كه اولا من هيچ گونه دعوت نامه رسمي از شورا را نداشتم چه بسا پيش از اين آقاي اسلامي نيا پيشنهاد برگزاري اين نشست را براي روز دوشنبه داد و طبق ضرورت احتمال میرفت نحوه و ساز و کار تعیین شهردار از میان افراد مطرح شده بحث شود و قرار نبود رای گیری انجام شود.

 

احمدي گفت: مورد قابل تامل ديگر اين است كه آقاي ميري در زمان مهلت ثبت نام فراخوان ، ثبت نام نكرده است و بارها هم خود ما اعلام كرده ايم كه چرا براي ثبت نام اقدام نمي كند ولي ظاهرا خود ايشان تمايلي به ثبت نام نداشتند و چندين بار هم از آقاي اسلامي نيا گله مند بوديم كه چرا ايشان را براي ثبت نام نمي آوريد اما پس از حدود یک هفته پس از انقضای مهلت ثبت نام نهايتا سه نفر از اعضاي شورا به ثبت نام وي تاكيد كردند.این در حالی است که افراد توانمند بسیاری صرفا به دلیل اتمام مهلت ثبت در فراخوان نتوانستند شرکت کنند.

 

سامان مرادي عضو ديگر مخالف انتخاب اقاي ميري به عنوان شهردار نيز گفت: ما با شخص آقاي ميري هيچ مشكلي را نداريم اما از فرايند انتخاب ايشان كه تاييد شده است مشكل داريم ، انتخاب آقاي ميري با اين سبك و سياق آن را توهين به خود و شعور مردمي كه به اينجانب راي داده اند مي دانم و به نشانه اعتراض، جلسه را ترك كردم .

 

وي با تاييد سخنان آقاي احمدي گفت: هيچ گونه راي گيري عملا در صحن شورا انجام نشد و صحن شورا فقط فيلم شورا بود و آرايي كه قبلا در بيرون از شورا تعيين شده بودند، بدون نظر و مشورت ما ، به شورا وارد شد.

 

احمدي در پاسخ به اين سوال كه چرا اسامي 11 نفر ثبت نام كنندگان رسانه نشد؟ گفت: اين افرادي كه ثبت نام كردند بنا به مصلحت خود خواهان عدم انتشار اسامي خود در فضاي مجازي شدند اما بعضي از انها با انتشار مقاله هاي در سايتها ،ان را مانعي براي خود نمي ديدند.

 

نحوه انتخاب شهردار در دوره اول هم اين طور بود كه عده اي با توجه به آنكه امتياز و آراي آنها به مراتب كمتر از بقيه بود كناره گيري و در نهايت 5 نفر از آنان بيشتر از 3 راي آوردند كه در پي آن اعتراض فراواني صورت گرفت و افرادي هم بودند كه حتي با 5 راي ، که نكته قابل تامل اينكه اين فرد كه 5 راي موافق را آورده بود در دوره دوم سه راي موافق براي وي ثبت شد و توجه به این نکته جالب است که اگر قصد و غرضی در کار نیست چطور ممکن است در عرض کمتر از یک ساعت یک فرد در معرض رای گیری قرار گیرد و بار اول پنج رای موافق و بار دوم سه رای داشته باشد و تزلزل در انتخاب نشانه چیست ؟

 

اما در نهايت به معرفي دكتر برهان ولدبيگي منجر شد، که با کنار گذاشتن موضوعات امروز و جلسه جزییات جلسه تعیین آقای ولدبیگی وجود سناریو از پیش تعیین شده را نباید بی اساس دانست.

 

وی همچنین اظهار نمود که ما اساس را بر تعامل و همفکری در جهت توسعه شهر گذاشته ایم که دوستان ما در شورا کم کم در صدد بستن راه تعامل و همفکری هستند.

 

سامان مرادي  افزود: مدت زمان مشخصي را از روز شنبه تا پنجشنبه براي ثبت نام شهردار فراخوان داديم اما اقاي ميري اصلا در اين موعد مقرر ثبت نام نكرد و شخصا هم به ايشان گفتم كه اگر علاقمند به ثبت نام هستيد اقدام كنيد و چند روز پس از پايان مهلت ثبت نام، روزمه اي را حاوي مشخصات خود بدون آن كه خود ايشان هم حضور پيدا كند براي شورا فرستاده بود كه بدون اعلام هيچ برنامه و ايده اي بود.

 

احسن احمدي هم در اين ميان گفت: يك نفر دكتراي عمران در كرمانشاه اعلام آمادگي براي ثبت نام كرد اما چون موعد مقرر به اتمام رسيده بود امكان ثبت نام وي نبود اما اين ظلمي است كه قابل ديدن است .

 

سوال : آيا دخالت هاي بيرون از شورا باعث تاييد آقاي ميري به عنوان شهردار گرديد ؟

 

احسن احمدي گفت: خير هركدام از اعضاي شورا مي توانند تشخيص موافق و يا غير موافق بودن خود در هر زمينه اي را اعلام كنند و در اين زمينه هيچ قضاوتي را نداريم چون هيچ ابزاري براي شناخت طرف مقابل وجود ندارد اما به چه دليل به معرفي آقاي ميري منجر شد اين را در حوزه انصاف نمي دانم كه آن را قضاوت كنم ، نه آن را تاييد و نه آن را رد مي كنم.

 

سامان مرادي نيز در بخش ديگري از سخنان خود گفت: چطور ممكن است كه آقاي ميري همزمان هم به عنوان حراست و هم به عنوان شهردار به مدت دو سال در شهرداري فعاليت داشته باشند؟اين يعني خلاف. چطور مي شود همزمان در قوه مجريه و هم قضاييه فعاليت كند؟ اين غير ممكن است.

 

و در اين ميان  احمدي هم گفت: اين موضوع را با كرمانشاه درميان گذاشتم كه انها هم اظهار تعجب مي كردند.

 

وي با بيان اينكه گزينه بومي براي من اهميت دارد اما در اولويت اول نمي باشد و در اولويت هاي چندم قرار دارد گفت: در تاييد بومي بودن، اگر اين شخص در قبل و يا بعد از اين پست در شهرستان سكونت داشته باشد آن زمان بومي تلقي مي گردد و اما اگر به عنوان ماموريت كاري به ديگر شهري عزيمت نمايد حتي اگر 10 سال باشد نمي توان گفت كه آن فرد بومي منطقه است بلكه بايد تبعات ان شهر عايد فرزندان آن فرد هم گردد نه اينكه در طول عمر هم پس از ماموريت كاري خود به شهرستان سفر نكند.

 

احمدی گفت: براي عملكرد شهردار پاوه هم صرفا بايد مردم رضايت مندي را داشته باشند ، در اين رابطه شخص بنده اعلام مي كنم كه حدود 80 درصد مردم از شهردار رضايت ندارند و در حالي كه بقيه اعضاي شورا هم اعلام ميكنند كه شايد 90 درصد رضايت كامل دارند و قضاوت براي اين موضوع منطقي نيست تا براساس نظرات خود آن را اعلام كنيم .

 

وي در خصوص اعلام آمادگي خود براي تصدي شهرداري پاوه نيز گفت: فراخوان انتخاب شهردار پاوه با معرفي آقاي ولدبيگي به پايان رسيد اما من بنا به دلايلي كه ترجیح میدهم برای خودم محفوظ بماند این کار را کرده ام و فقط قصد داشتم با اعضای محترم مشورت نمایم و در روز رای گیری مطلع باشند که کاندید هستم که اعضای محترم توجهی به این مورد نکردند که در نهایت جلسه را ترک کردیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد