طنین زنگ جشن عاطفه ها در مدارس شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296706|17:15 - 1396/07/20
نسخه چاپی
طنین زنگ جشن عاطفه ها در مدارس شهرستان پاوه
جشن عاطفه ها صبح چهارشنبه با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان پاوه به صورت نمادین در دبیرستان متوسطه اول حضرت خدیجه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در این آیین از جشن نیکوکاری و عاطفه ها به عنوان یک سنت حسنه یاد کرد که در سالهای گذشته تاکنون با ابتکارات در مدارس شهرستان پاوه برگزار شده است.

پرویز ایده پور راه اندازی بازارچه خیریه در آموزشگاه حضرت خدیجه و اهداء عواید آن به جشن عاطفه ها را یک فعالیت اقتصادی پویا معرفی کرد که دانش آموزان با این اقدام آموزش  استقلال، آموزش انسانیت و کمک به هم نوع  را تمرین می کنند.

ایده پور به فرازی از سخنان دکتر شریعتی اشاره کرد و گفت: اگر مسلمانان و هم‌نوعان دیوارهای اضافی مابین خانه ها را بردارند و در مکان های دیگر کنار یکدیر قرار دهند دیگر هیچ مستمندی بدون خانه نخواهد ماند.

فرماندار شهرستان پاوه در پایان به دانش آموزان توصیه کرد مطالعه و مقالات علمی دانش آموزی را سرلوحه کار خود قرار دهند و هیچ گاه کتاب خواندن  را جایگزین چیز دیگری نکنند، چراکه هیچ چیزی در عمر یک دانش آموز یا دانشجو و استاد جای مطالعه را نخواهد گرفت.

مختار برزگرفرد مدیر آموزش وپرورش شهرستان پاوه نیز جشن عاطفه ها را مانور مهربانی و رأفت عنوان کرد و گفت: دانش آموزان عزیز امروز با حرکت ابتکاری خود و پخت غذاهای محلی و اهداء عواید آن به جشن عاطفه ها به زیباترین شکل ممکن به هم‌نوعان خود کمک کردند.

وی با بیان اینکه امروز با این حرکت فلسفه انسانیت و باهم زندگی کردن را تمرین و عملا اجرا کرده ایم افزود: امروز به هم‌نوعان خود کمک کرده ایم که هیچ واژه ای به اندازه محبت نمی تواند گرما بخش دستان نیازمند کودکان باشد و هیچ داستان و کلامی بیان کننده مصداق عینی این موارد نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد