ارتقاء امر تعليم و تربيت در سايه تعامل ، همدلي و همراهي اولياء و مربيان مدارس ميسر است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296718|18:42 - 1396/07/24
نسخه چاپی
ارتقاء امر تعليم و تربيت در سايه تعامل ، همدلي و همراهي اولياء و مربيان مدارس ميسر است
نشست هم انديشي رئيس آموزش و پرورش با اولياء دانش آموزان منطقه نوسود در سالن فرهنگي تربيتي دانش نوسود چشمگير بود.

به گزارشهزار ماسوله، نشست هم انديشي رئيس اداره آموزش و پرورش با اولياء  دانش آموزان و مدارس سطح شهر نوسود و با حضور مديران در سالن كانون فرهنگ تربيتي دانش برگزار گرديد . وهابي رئيس  اداره ضمن تقدير و تشكر از حضور اولياء در اين رابطه خانه و مدرسه را تعاملي دو طرفه دانست كه هر دو نهاد تربيتي بايد به نقش خود عمل كنند تا امر تعليم و تربيت به نحو مطلوب صورت پذيرد . وي بيان داشت صرفاً وجود معلمان توانمد و با صلاحيت در مدارس خلاء وجود پدر و مادر را پر نمي كند واز طرفي نيز وجود والدين توانا به تنهايي نيز نمي تواند جاي مدرسه را بگيرد  لذا همراهي ، همدلي و تعامل اين دو نهاد مقدس تربيتي در جهت پيشبرد امورات آموزشي و پرورشي در طي سال تحصيلي ضروري دانست  تا در سايه انجام اين دو نهاد اجتماعي بسياري از مشكلات و تنگناهاي نظام تعليم و تربيت مرتفع گردند.

وهابي در بخش ديگر از سخنان خود به اهميت توجه نكات تربيتي فرزندان فرا خور شرايط سني آنها از جمله تقويت حس اعتماد و عزت نفس ، آموزش مهارت نه گفتن ، تشويق و ترغيب كلامي ، تعامل با مدرسه و ايجاد حس امنيت در خانه و توجه به نياز هاي عاطفي دانش آموزان در خانه و مدرسه مطالبي را بيان نمود.

ايشان منطق ، عاطفه ، جديت و قاطعيت را 3 كليد طلايي در تربيت دانست و به والدين توصيه نمود در كنار توجه به آموزشي فرزندانتان به بعد تربيتي و پرورشي آنها نيز توجه ويژه دانسته باشيد . تا اين عزيزان  و سرمايه هاي اصلي زندگيتان تك بعدي رشد نكنند چرا كه رشد تك بعدي مورد پسند جامعه نيست .

وهابي در پايان سخنانش به مديران مدارس نيز توصيه نمود در كنارآموزش دانش آموزان به فضائل اخلاقي و مجهز نمودن آنان به سلاح تقوي و معنويت سعي و اهتمام لازم را داشته باشند تا انشااله  شاهد نا بهنجاري و بد اخلاقي در اجتماعي نباشيم . 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد