مدیر گروه آمار و فناوری اطلاعات سلامت معاونت بهداشت استان کرمانشاه:

طرح «برکت‌تل» در پاوه در حال اجراست

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296725|18:02 - 1396/07/25
نسخه چاپی
طرح «برکت‌تل» در پاوه در حال اجراست
او در ارتباط با ارایه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی به‌ شکل الکترونیک در طرح «برکت‌تل» گفت: تخت‌های بیمارستان، خدمات اورژانس و حتی انجام آزمایش خون نیز در این طرح به شکل الکترونیک انجام می‌شود.

به گزارشهزار ماسوله، زهرا لقایی، مدیر گروه آمار و فناوری اطلاعات سلامت معاونت بهداشت استان کرمانشاه در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح نظام تحول سلامت در استان کرمانشاه، اظهار داشت: طرح سلامت الکترونیک با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق «برکت‌تل» و دانشگاه علوم پزشکی استان در شهر پاوه به‌شکل آزمایشی در حال اجراست.

 

 
وی در ارتباط با ارایه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی به‌ شکل الکترونیک در طرح «برکت‌تل» گفت: تخت‌های بیمارستان، خدمات اورژانس و حتی انجام آزمایش خون نیز در این طرح به شکل الکترونیک انجام می‌شود.
 
مدیر گروه آمار و فناوری اطلاعات سلامت معاونت بهداشت استان افزود: شرکت برکت‌تل زیرمجموعه‌ی بنیاد برکت، با خرید و ارسال امکانات و تجهیزات مورد نیاز، از جمله تخت هوشمند، تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاه‌های مانیتورینگ آمبولانس و ...، آموزش‌های لازم را به کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت روستایی ارایه می‌دهد.
 
خدمات سلامت الکترونیک که از طریق شرکت برکت‌تل وابسته به بنیاد برکت ارایه می‌شود، از جمله خدمات نوینی است که در ارتقای سطح سلامت هم‌وطنان ساکن در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته بسیار مؤثر بوده و امنیت روانی را برای بیماران این مناطق به همراه آورده است. به کمک این خدمات، بیماران همواره می‌توانند با استفاده از سامانه‌ها‌ی ارتباطی و در هر شرایطی با پزشک معالج خود در تماس باشند.
 
معاينات سلامت الكترونيك در قالب 20 خدمت ارایه شده و چنین مواردی را شامل می‌شوند: انجام معاينات پايه از طریق تخت هوشمند در مناطق صعب‌العبور، انجام آزمايش‌های بیست‌‌گانه نظير اندازه‌گيري قند خون، چربي خون، تيرویيد، آنزیم‌های كبدي، خوني و نوار قلب، برقراری ارتباط بیماران و مراکز درمانی این مناطق با پزشکان متخصص، استقرار سامانه‌ی کنترل علایم حیاتی در آمبولانس‌ها و ارايه‌ی مشاوره از تشخیص تا صدور نسخه توسط ارتباط با مركز تماس خدمات پزشكي بركت و ....

 

 
در همین زمینه، خدمات سلامت الکترونیک در پنج شهرستان پاوه، زهک، کلیبر، اسکو و لِنده ارایه می‌شود که در نتیجه‌ی آن 350 هزار نفر از هم‌وطنان تحت پوشش خدمات مذکور قرار گرفته‌اند.

 

 

تا پیش از این، مردم مناطق محروم کشور برای انجام امور درمانی خود ناچار به مراجعه به شهرهای بزرگ بودند که این خدمت بنیاد برکت می‌تواند نیازهای آنان را رفع کند. در همین حال، بنیاد برکت با این اقدام خود علاوه بر کاهش مرگ و میرهای ناشی از کمبودهای درمانی در مناطق محروم، موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

منبع: فرارو

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد