در بازديد از شهرك كارگاهي پاوه با حضور معاون وزير صنعت و معدن؛

مهندس يزداني: عمليات آبرساني به شهرك صنعتي پاوه از هفته آينده اغاز خواهد شد/نادري: شهركهاي صنعتي اورامانات نياز به اعتبارات دارند/فرماندار پاوه: شهرك صنعتي پاوه نياز به يك ميليارد اعتبار دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296755|17:22 - 1396/08/04
نسخه چاپی
مهندس يزداني: عمليات آبرساني به شهرك صنعتي پاوه از هفته آينده اغاز خواهد شد/نادري: شهركهاي صنعتي اورامانات نياز به اعتبارات دارند/فرماندار پاوه: شهرك صنعتي پاوه نياز به يك ميليارد اعتبار دارد
مهندس يزداني گفت: يكي از مشكلات اصلي اين شهرك بحث آب است كه با توضيحات فرماندار عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد و اعتبارات لازم براي آن و حتي بيشتر از نياز آن را نيز تامين خواهيم كرد و از اولويت هاي ما خواهد بود و كار اجرايي آن را نيز از هفته آينده آغاز خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت كشور كه با پيگيري هاي شهاب نادري در خصوص وضعيت شهرك هاي صنعتي اين منطقه در پاوه حضور يافت، در بازديد از شهرك صنعتي شهرستان پاوه به همراه نماينده مردم پاوه و اورامانات، مدير كل اداره صنعت و معدن استان، فرماندار پاوه و برخي از مسئولين استاني و شهرستاني در سخناني اظهار داشت: امروز توفيقي بود كه با برخي از مسئولين و همكاران از مجموعه شهرك صنعتي پاوه جهت حل بعضي از مشكلات حضور يابيم.

 

مهندس يزداني افزود: ان چه كه من در اين بازديد و با توضيحات نماينده محترم اورامانات دريافتم، اين شهرك 20 هكتار است كه حدود 60 درصد ان فاز صنعتي مي باشد و از 15 قرارداد آن، نيز7 واحد به بهره برداري رسيده است .

 

وي گفت: آنچه كه به نظر مي رسد يكي از ماموريتها، رسيدگي به زيرساختهاي اين شهرك است كه توپوگرافي خاص آن باعث شده است هزينه بيشتري را نسبت به ديگر شهركها بطلبد كه هم هزينه را براي سرمايه گذاران افزايش خواهد داد و هم براي ما كه بسترسازي آن را آماده مي كنيم.

 

وي ادامه داد: هزينه زمين در اين شهرك همانند كل كشور رايگان است و مجوعه پولي كه دريافت مي شود هم به عنوان حق بهره برداري و انتفاع است كه در اين شهرك ها فراهم مي شود.

 

يزداني گفت: يكي از مشكلات اصلي اين شهرك بحث آب است كه با توضيحات فرماندار عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد و اعتبارات لازم براي آن و حتي بيشتر از نياز آن را نيز تامين خواهيم كرد و از اولويت هاي ما خواهد بود و كار اجرايي آن را نيز از هفته آينده آغاز خواهد شد.

 

وي افزود: نكته دوم بحث شادابي شهرك مي باشد كه وضعيت ظاهري آن را نيز كه رسيدگي به روشنايي معابر و مبلمان شهرك در جهت جاذبه دارتر بودن آن مي باشد انجام مي پذيرد.

 

وي گفت: با توجه به بافت شهرك و هزينه هاي بالاي آن براي آماده سازي ، ما 50 درصد را براي سرمايه گذار به عنوان مشوق در قيمت حق انتخاب پيش بيني كرده بوديم كه اكنون اين مبلغ را به 75 درصد افزايش خواهيم داد كه 5 درصد از ان را نيز پرداخت كنند و مابقي ان نيز به مدت چهار ساله پرداخت نمايد كه شش ماه تنفس نيز داشته باشد.

 

وي ادامه داد: در ارتباط با طرحي كه در قالب پوشاك داريم در اين چهار كارگاهي كه در اين شهرك وجود دارد اگر نياز به توسعه انها باشد توسعه خواهيم داد تا اشتغال را براي جوانان فراهم كنيم.

 

وي در پايان گفت: اگر در قالب ساماندهي جوانان، طرحهاي ديگري هم وجود داشته باشد ، حتما براي ايجاد اشتغال و احداث و آماده كردن كارگاهها با همين شرايط توسط دولتف در اولويت خواهد بود.

 

 

نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس نيز در سخناني ضمن تشكر و خير مقدم به مهمانان اظهار كرد: ان شاالله قدوم مسئولين محترم به اورامانات در خصوص شهرك صنعتي مايه خير و بركت باشد.

 

شهاب نادري گفت: تا زماني كه ما اعتبارات لازم براي پروژه ها را نداشته باشيم همچنان مشكل در اين منطقه باقي است.

 

وي با بيان اينكه در بعضي مواقع، مديريت، در پروژه ها تاثير گذار هستند و در بعضي مواقع اعتبارات لازم براي اتمام اين پروژه ها ، نياز مي باشد ادامه داد: شهركهاي صنعتي در اورامانات نياز به اعتبارات دارند.

 

وي گفت: با بازديد شبانه اي كه از اين محل به عمل آورده ام، شهرك صنعتي پاوه مي تواند باعث ايجاد اشتغال جوانان شود اما نبود زيرساختها در اين منطقه باعث مي شود كه واحد هاي توليدي راكد بمانند.

 

وي تصريح كرد: اگر جوانان منطقه را به اشتغال جذب نكنيم قطعا بيگانه ها و داعشيان آنان را جذب خواهند كرد.

 

وي در پايان با تاكيد بر ايجاد واحدهاي صنعتي در استان هاي مرزي گفت: امروز بايد دولت در نواحي مرزي به ايجاد اشتغال بپردازد تا جوانان ما به اشتغال روي بياورند و دولت هم نگاه تبعيض آميزي را كه تا امروز با توجه به عدم بهسازي راههاي ارتباطي اين منطقه بعد از سه دهه داشته است، اكنون نداشته باشد .

 

فرماندار شهرستان پاوه نيز در سخناني اظهار داشت: اين شهرك با بيش از يك دهه از احداث آن و در حدود 20 هكتار مي باشد كه مطالعات خاص خود را انجام داده است و منابع آبي كه در نظر گرفته شده است تقريبا در حوزه باغداري مردم بوده است كه در يك فصل خاصي كه پمپاژ آب دارند آب باغات قطع مي شود و مشكلات اجتماعي را به وجود مي آيد.

 

پرويز ايده پور افزود: آن نقطه اي كه در روز اول براي آب اين مكان در نظر گرفته شده است با مشكلات اجتماعي همراه است و بعد از اين مدت امكان پمپاژ آب به اين شهرك نبوده است و تاكنون هم بدليل قطعي آب باغات انها در فصل گرم سال، موفق به رضايت مردم نشده ايم.

 

وي گفت: اكنون هم مطالعات خاصي را براي چشمه نزديكي اين شهرك انجام داده ايم اما يك چاهي در روستاي نزديكي اين شهرك كه از ميزان آبدهي خوبي كه جوابگوي اين شهرك باشد، برخوردار است و مسائل اجتماعي اين چاه را هم ضمن تشكر از مردم حل كرده ايم.

 

وي ادامه داد: آب و فاضلاب روستايي را فعال كرديم و امروز ما پروانه حفاري و بهره برداري مجدد اين چاه را آماده كرده ايم و از محل اعتبارات ماده 180 هم هزينه ها را در نظر گرفته ايم.

 

ايده پور گفت: ما امروز براي پروژه آبرساني به اين شهرك نياز به يك ميليارد تومان اعتبار داريم تا اين شهرك را براي هميشه از مشكل كم آبي نجات دهيم.

 

وي با اشاره به واحد هاي توليدي در اين شهرك گفت: امروز هفت واحد فعال هستند و به علت بالا بودن هزينه ها به سمت تعطيلي در حركت هستندو چند واحد ديگر نيز كه قصد فعال دارند همين مشكلات را دارند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد